هفت چشمه یکی از زیباترین آبشارهای استان البرز است. ارتفاع آبشار هفت چشمه در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می ‌شود. هفت چشمه به چند دلیل برای گردشگری و تور یک روزه مناسب است.
ابتدا مناظر سرسبز و زیبایی است که در منطقه وجود دارد. همچنین آب و هوای این بخش بسیار خنک است و در تابستان، خبری از گرما نیست. به علاوه آب تنی کردن در آب زلال و خروشان هفت چشمه هر کسی را می تواند به این منطقه بکشاند. هفت چشمه برای بومیان یکی از محبوب ترین گزینه های پیکنیک و دورهمی های خانوادگی است.
آبشار هفت چشمه که در کیلومتر ۱۷ جاده کرجچالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده است، فضایی بکر و عالی برای نشستن دارد. کافی است صبح زود حرکت کنید و خود را به آن برسانید تا بتوانید در خلوتی جای مناسبی در نزدیکی مسیر آب پیدا کنید.
مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ‌ها و صخره‌ ها عبور می ‌کند و همین امر بازدید از آبشار را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می ‌سازد. در این مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن ‌ها به ۵ متر می ‌رسد و با نام «هفت چشمه» خوانده می ‌شوند. حتی اگر بدلیل شلوغی یا بارندگی نتوانستید خود را به نزدیک ترین فاصله به آبشار برسانید، اصلا جای نگرانی نیست. حتی در طول مسیر هم جا برای اتراق کردن زیاد است و شما تنها کافی است نگران پیدا کردن زمنی هموار و صاف باشید. این تور یک روزه ، روزی خاطره انگیز برای شما خواهد بود.

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

توسط غزل نوروزی در

سایت ایرانگردی