برترین دسرهای جمهوری چک

جمهوری چک کشوری با تاریخ غنی و جنگل های سبز زیبا و تپه های دیدنی است. پایتخت جمهوری چک یعنی پراگ پر از ساختمان های شگفت انگیز تاریخی است که از آن جمله می توان به پل های چارلز و همین طور قلعه ی پراگ اشاره کرد که بزرگترین قلعه ی اروپا می باشد و بدون شک توجه شما را به خود جلب می کند. هرچند، جاذبه های جمهوری چک تنها به آثار بینظیر معماری و شگفتی های طبیعی محدود نمی شود. مردم چک را به مهمان نوازی و غذاهای خوشمزه نیز می شناسند. خوراکی های این کشور همگی ارزش امتحان کردن دارند اما دسرهای سنتی و شیرینیجات در این میان از ارزش ویژه ای برخوردارند. آشپزی چک از موارد مختلفی تاثیر پذیرفته و با آداب و رسوم سنتی خود آنها را ترکیب کرده است. این شیرینی های خوشمزه که امروز قصد معرفی آنها را به شما داریم شاهدی بر همین موضوع هستند.

  1. Strudel

اشترودل محبوب ترین دسر جمهوری چک است که آن را Jablecny Zavin نیز می نامند و در واقع همان ورژن چک از دسر شناخته ی شده ی اشترودل است. این دسر در فرهنگ جمهوری چک و اتریش شناخته شده است و در حقیقت شیرینی لایه لایه ای می باشد که معمولا داخل آن سیب، دارچین و کشمش قرار می گیرد. مراحل آماده سازی این دسر شامل بشقاب بزرگی از خمیر پفی است که روی آن محتویات خوشمزه و شیرین قرار می گیرد و در نهایت به شکل U پیچیده می شود. پس از پختن، رول آماده شده به برش های بزرگی تقسیم شده و به صورت سنتی با خامه ی زده شده خانگی و کاستارد وانیل سرو می شود. با وجود اینکه مغز سیب و دارچین و کشمش متداول ترین نوع اشترودل است اما شما می توانید انواع دیگری از آن را نیز پیدا کنید. مخلوط پنیر و زرد آلو نیز بسیار خوشمزه است و به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

  1. Kolace

Kolac به شکل مفرد و Kolace به صورت اسم جمع، نامی است که به رنج گسترده ای از شیرینی هایی اختصاص داده شده که در رویدادهای خاصی مانند جشن های عروسی خورده می شوند. این شیرینی ها در حقیقت تکه های گرد خمیری هستند که روی آنها با مخلوطی شیرین پر می شود. از جمله سنتی ترین این موارد می توان به مربای آلو، پنیر با کشمش و یا دانه های خوراکی اشاره نمود. در عین حال این شیرینی را می توانید با مربای توت فرنگی و پوره ی گلابی نیز پیدا کنید. ابعاد این شیرینی درست مانند محتویات روی آنها متنوع است. نمونه های کوچک تر این شیرینی را می توانید فقط با یک نوع مربا یا میوه پیدا کنید، اما داخل شیرینی های بزرگ تر می تواند انواع متنوع تری از خوراکی های خوشمزه وجود داشته باشد. برخی از این شیرینی ها آنقدر بزرگ هستند که می توانند یک خانواده را جوابگو باشند. در زمان جشنواره های روستایی می توان شیرینی هایی به بزرگی ۲ متر پیدا کرد، مواردی که بیشتر برای تفریح و بازی تهیه می شوند. به عنوان مثال افرادی که وارد این مسابقه ها می شوند باید تمام این شیرینی را بخورند تا بتوانند به پولی که در مرکز آن پنهان شده برسند.

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

  1. Staroceske Trdlo

یکی دیگر از شیرینی های محبوب که می توانید در بازارهای خیابانی پراگ پیدا کنید ( بازار Staromestske Namesti معروف ترین آنهاست)، Staroceske Trdlo یا به اختصار Trdlo نامیده می شود. این کیک-شیرینی خوشمزه اصالتی مجارستانی دارد از قطعه ای خمیر تشکیل شده که با دست به شکل ماری نازک در می آید و پس از آن دور یک میله ی فلزی چرخان پیچیده شده و در مخلوط شکر، وانیل، مغزها و دارچین غلتانده می شود. در نهایت این خمیر را به همین شکل روی آتش قرار می دهند تا به خوبی پخته شده و رنگی طلایی پیدا کند؛ در این حالت شکر روی خمیر نیز آب شده و کاراملی برشته ایجاد می کند. این شیرینی باید تازه و داغ میل شود بنابراین به صورت مستقیم از روی آتش سرو می گردد. این شیرینی مناسب فصل های سرد زمستان است و خوردن آن در هوای سرد باعث گرما بخشیدن به جسم و ذهن شما می گردد.

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

  1. Medovnik

«مدوونیک» یک کیک چند لایه و خوشمزه است که ترجمه ی نام آن «کیک عسل» می شود و همانگونه که از نام آن پیداست، ماده ی اصلی این کیک، عسل است. در حقیقت، پایه ی این کیک لایه های کیک اسفنجی تهیه شده از آرد، کره، تخم مرغ، عسل، شکر و مغزهای خوراکی است. بین این لایه ها محتویات خوشمزه ای از شیر کاراملی شده قرار می گیرد. در حقیقت این دسر ورژن چکی دسر آمریکای جنوبی به نام Dulce de Leche است. زمانی که کیک آماده شد باید به مدت حداقل یک روز در یخچال قرار بگیرد تا تمام مزه ها با هم به خوبی ترکیب شوند. قبل از سرو شدن روی این کیک را با مغزهای خوراکی خرد شده می پوشانند که به آن بافتی جالب می دهد.

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

  1. Parizsky dort

اگر بخواهیم در مورد دسرهای جمهوری چک صحبت کنیم نمی توانیم کیک شکلاتی جادویی و بینظیر Parizsky dort را فراموش کنیم که ترجمه ی نام آن «کیک پاریسی» می شود. این کیک در واقع پادشاه کافه ها و کیک فروشی های پراگ و بخشی از فرهنگ شهری است که نمی توانید آن را در میان شیرینی های سنتی پیدا کنید. کیک پاریسی لایه های کیک اسفنجی شکلاتی است که با مربا پوشانده شده و روی آنها خامه ی زده ی شکلاتی به نام «پاریسی» قرار می گیرد. دلیل اینکه عنوان پاریسی در نام این دسر وجود دارد در بین بازدیدکنندگان فرانسوی همچنان به صورت یک راز باقی مانده است. پاریسی یا هر مدل دیگر، این خامه ی شکلاتی بسیار خوشمزه است و از خامه ی غلیظ به همراه شکلات تلخ تهیه می شود. این کیک شکلاتی دسری خارق العاده است و به هیچ وجه نباید تجربه ی آن را از دست بدهید.

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

برترین دسرهای جمهوری چک

منبع: trip101

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *