خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری هرمزگان / برخی جاذبه های گردشگری کیش

برخی جاذبه های گردشگری کیش

برخی جاذبه های گردشگری کیش

با معرفی برخی از جاذبه های گردشگری کیش از سایت سفرنامه همراه ما باشید.

پارک اهوان

امکان مشاهده آهوی زیبای ایرانی ، از فاصله نزدیك كه در سطح جزیره آزادانه در حال زیست است یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش است.

در سال 1363 تعداد 30 راس آهو برای حمایت از تکثیر آهوی ایرانی و افزودن جذابیت های جزیره با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به کیش منتقل گردید و اکنون در بیشتر مناطق خصوصاً در شرق و جنوب جزیره به صورت گله های پراکنده دیده می شوند.

دوره بارداری آهو 5-6 ماه و طول زندگی آن حدود 11 سال است. نسل این آهو که در بخشهایی از آسیای مرکزی (قسمتهایی از ایران, جنوب غربی پاکستان , صحرای گبی ) پراکنش دارد به علت شکار بی روبه در معرض انقراض بوده و در لیست قرمز سازمان IUCN قرار دارد.

مشاهده این جانور زیبا از فاصله زیبا در جزیره امری عادی است که هر ببیننده ایی را به وجد می آورد. طبق سرشماری که در اردیبهشت سال 1386 باهمکاری سازمان حفاظت محیط زیست انجام گرفت, تعداد آهوان کیش بیش از 350 راس برآورد گردید. در حالی که طبق آخرین سرشماری صورت گرفته تعدا آن ها به 668 راس افزایش یافته بود.

بقاء و افزایش جمعیت آهوان در جزیره کیش با شرایط مناسب محیطی, ساخت آبشخور و توزیع علوفه در مناطق مختلف جزیره مرتبط می باشد. نظر به آنکه در حال حاضز مهمترین عامل مرگ و میر آهوان تصادفات جاده ای می باشد, محلی برای نگهداری آهوان در شرایط طبیعی و حتل الامکان برای استفاده توریست های علاقه مند به صورت سافاری پارک ایجاده شده است.

پارک آهوان جزیره کیش

پارک آهوان جزیره کیش

پارک آهوان جزیره کیش

سافاری کیش

مجموعه ورزشی، تفریحی و توریستی پارس سافاری کیش با هدف توسعه گردشگری و ایجاد محیط مفرح و سالم برای تمام رده های سنی به خصوص جوانان و گردشگران جزیره زیبای کیش شکل گرفته است. این مجموعه اولین برگزارکننده تورهای سافاری صحرا در ایران می باشد و به همت مهندسین و متخصصین ایرانی طراحی و ساخته شده است.

سافاري (Safari) در لغت به معناي سياحت کردن و سياحت اکتشافي در آفريقا است و به برنامه تور گردشي اطلاق مي گردد که طي آن شرکت کنندگان در تور توسط انواع خودروها و يا چهار پايان و با طي مسيري مشخص از مکانهاي ديدني و جذاب بازديد کرده و از آن لذت مي برند.

يکي از معروفترين انواع تور سافاري ، تور صحرا است که موقعيت و مسير حرکت آن نقاط بياباني و صحرائي است . انواع وسيله نقليه مورد استفاده در اين تورها شامل خودروهاي دو ديفرانسيل و چهار محور نظير لندرور ، تويوتا لندکروز و… حتي شتر می باشد. شرايط اقليمي مورد نياز يک تور صحرا طبيعت گرم و خشک بياباني و نيمه بياباني است.

جزیره کیش با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت مناسب برای پذیرش گردشگران استعداد بالقوه ای برای این نوع تور را دارا می باشد و شرکت پارس سافاری کیش با برنامه ریزی و سرمایه گزاری به جا افتخار بالفعل نمودن این استعداد را دارد.

پیست offroad پارس سافاری محیط مناسبی برای تجربه موتورسواری با موتور های Buggy، ATV، موتور Trail و موتور Cross است که برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با امکانات مجموعه در این زمینه می توانید به بخش پیست خاکی مراجعه فرمایید. پارس سافاری دارای چند پیست آسفالت استاندارد است که امکان تجربه اتومبیلرانی و موتور سواری در رشته های متنوع برای سنین مختلف در شرایط امن را فراهم می کند. همچنین بخش آموزش پارس سافاری با بهره گیری از مدرسان حرفه ای در رشته های مختلف اتومبیلرانی دوره های آموزشی در سطوح مقدماتی و پیشرفته را برگزار خواهد نمود.

امکانات تفریحی این مجوعه عبارتند از: رستوران سرپوشیده، رستوران روباز و کافی شاپ و نیز غرفه های نمایشگاهی که صنایع دستی مناطق مختلف ایران را معرفی و ارائه خواهند کرد.

سافاری کیش

سافاری کیش

سافاری کیش

سافاری کیش

کارتینگ

كارتينگ ورزش مفرح و هيجان انگيز و پايه ورزش اتومبيل رانى حرفه اى است. پيست كارتينگ كيش به طول 800 متر يكى از بزرگ ترين پيست هاى خاورميانه و نخستين پيست كارتينگ در ايران بوده و موتورهاى چهار چرخ ATV و ماشين هاى كنترل از راه دور هم در آن مجموعه وجود دارد.

– حداقل سن برای استفاده از کارتینگ 10 سال و حداقل قد 140سانتی متر
– حضور والدین برای استفاده کنندگان زیر 16 سال الزامی است

آدرس : ميدان اميركبير ، بلوار خلیج فارس.
ساعات کار: 19 الی 2 بامداد
تلفن: 07644422225

کارتينگ کیش

کارتينگ کیش

ماهی گیری تفریحی

گستردگي سواحل، دريايی زلال، آبهایی آرام و گرماي مهربان آفتاب جنوب در محيط بي سروصداي جزيره، شرايط مطلوبي را براي علاقمندان به ماهيگيري در كيش فراهم آورده است. گردشگران جزیره کیش با ماهیگیری در سواحل زیبای این جزیره مرجانی لحظات خاطره انگیزی را تجربه می کنند.

ماهیگیری تفریحی در کنار سایر امکانات مناسب اقامتی و طبیعت زیبای جزیره کیش یکی از جاذبه های گردشگری است که همواره طرفداران زیادی در بین مسافران و گردشگران این جزیره داشته است. در ساعات اولیه صبح و یا هنگام غروب خورشید و خنک تر شدن هوا در مناطق مختلف نوار ساحلی گردشگران علاقه مند به ورزش مفرح ماهیگیری لحظات نابی را در سواحل زیبای جزیره کیش تجربه کنند.

ماهيگيري در سرتاسر سواحل جزيره آزاد است. علاقمندان مي توانند با استفاده از وسايل ساده ماهيگيري با قلاب هاي معمولي كه تهيه آن ها از فروشگاه هاي ورزشي كيش امكان پذير است و بدون بهره مندی از ادوات خاص و یا دانش کافی در خصوص شرایط صید ماهی ، تنها با هدف نشاط روحی و بهره گیری از طبیعت زیبای خلیج فارس ساعاتی از وقت خود را به ماهیگیری اختصاص دهند.

ماهیگیری برای برخی از خانواده هایی که به کیش سفر کرده اند فرصت مغتنمی است تا کودکان در کنار پدر و مادر علاوه بر کسب تجربه های جدید در جمع خانواده با انواع ماهی های جنوب کشورمان و حیات گونه های متعدد آبزیان، بیشتر آشنا شوند.

انواع ماهى هايى كه توسط اين صيادان صيد مى شوند شامل: ماهى شير، سُرخو، سه كله، كافُر، شهرى، جاش سال، جاش طلايى، جت، هوور، كوسه، نيزه، هامور، زرده، صافى، طوطى، حلالى، گرفه و زل است.

ماهيگيري تفريحي در جزيره کيش

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

منبع:سیری در ایران

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *