خانه / سفرنامه / تایلند ، عمارت ویمانمک – ژوئن ۲۰۰۵

تایلند ، عمارت ویمانمک – ژوئن ۲۰۰۵

تایلند ، عمارت ویمانمک – ژوئن ۲۰۰۵

Vimanmek مجموعه ای است از ساختمان ها، کاخ ها و موزه های مختلف واقع در شمال بانکوک و نزدیک به باغ وحش بزرگ این شهر.

Vimanmek Mansion
Vimanmek Mansion

این مجموعه اوایل قرن بیستم ساخته شده و برای چندین دهه محل سکونت خاندان سلطنتی تایلند بوده است. کاخ اصلی، که ساختمانی است چوبی و سه طبقه (با 81 اتاق) در مرکز باغ ساخته شده و ساختمان های کوچک و بزرگ بسیاری هم در اطراف آن بنا شده است.

باغ ویمانمک بسیاری دیدنی است. درختان و گل های فراوان و رودخانه زیبایی که از میان آن می گذرد. کاخ اصلی را نزدیک رودخانه ساخته اند بطوری که از پنجره های شرقی آن نمایی بسیار زیبا به باغ و رودخانه قابل مشاهده است.

بلیط ورود به این مجموعه را به عنوان جایزه، همراه بلیت ورود به Wat Pra Kaeo و Grand Palace گرفته بودم (باز هم به دلیل جلب توریست پس از سونامی بزرگ).

من حدود یازده صبح وارد مجموعه شدم. از روی نقشه ای که گرفته بودم کاخ اصلی را پیدا کردم و به سمت آن رفتم. باغ آنقدر بزرگ بود که حدود نیم ساعت طول کشید تا به کاخ برسم. جلوی کاخ، مانند سایر موزه های این کشور، کفش ها و دوربین های عکاسی و فیلمبرداری را تحویل دادیم و منتظر راهنما شدیم. بازدیدکنندگان را در گروه های پنج نفری داخل کاخ می بردند.

چند دقیقه بعد، دختر جوانی ما را به داخل هدایت کرد و شروع کرد به توضیح دادن. مسیر کاملاً مشخص بود و هر قسمت در حیطه یک راهنما. انتهای هر راهرو، شخص دیگری راهنمایی ما را بعهده می گرفت. فکر می کنم کل مجموعه توسط هشت یا نه نفر راهنما، مدیریت می شد.

تمام وسایل داخل کاخ سر جایش بود: مبلمان، میزها، ظروف، گلدان ها، مجسمه های بزرگ بودا و سرویس خواب. همه چیز به حدی تمیز و مرتب بود که گویی همین حالا هم شاه و ملکه در این کاخ زندگی می کنند.

در قسمتی از راهروی طبقه دوم، آثار اصابت بمبی که ژاپنی ها در خلال جنگ جهانی دوم روی این کاخ انداخته بودند قابل مشاهده بود.

در تمام اتاق ها و سالن هایی که عکس پادشاهان تایلند نصب بود، می بایست روی زانو نشسته و سپس وارد شویم. ایستادن مقابل تصویر راماها (لقب پادشاهان تایلند) عملی بی ادبانه محسوب می شود.

توضیحات حدود چهل و پنج دقیقه طول کشید. پس از این کاخ، سراغ ساختمان های دیگر رفتم. ساختمان های کوچکی که اشیاء مختلف متعلق به خاندان سلطنتی را به نمایش گذاشته بودند: لباس ها، تابلوها، پارچه ها، قایق ها و … .

هر روز در ساعاتی مشخص، برنامه رقص سنتی تایلندی در محوطه پشت این کاخ اجرا می گردد.

نکته دیگر اینکه فیلم Anna and the King (با بازی جودی فاستر) در همین مکان فیلمبرداری شده است.

فکر می کنم مجموعاً سه ساعت در ویمانمک بودم. پس از آن به پیاده به سمت باغ وحش بانکوک رفتم.

نوشته شده توسط : وبلاگ سفرنامه حسام

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *