خانه / سفرنامه / ترکیه ، آنتالیا ، یک روز در هتل – ۱۶ آگوست ۲۰۱۰

ترکیه ، آنتالیا ، یک روز در هتل – ۱۶ آگوست ۲۰۱۰

ترکیه ، آنتالیا ، یک روز در هتل – ۱۶ آگوست ۲۰۱۰

ما تصمیم گرفته بودیم یک روز کامل رو در هتل بگذرونیم تا هم استراحتی کرده باشیم و هم از برنامه های متنوعش استفاده کنیم.

یه توضیحی که دربارۀ هتل های به اصطلاح All در آنتالیا باید بدم اینه که در این هتل ها – در واقع مجموعه های اقامتی/تفریحی – همه چیز فراهمه. یعنی وقتی کسی وارد همچین هتلی می شه، اصولاً نیازی نیست تا پایان سفر ازش خارج بشه. به این دلیل که داخل هتل همه چیز فراهمه. از انواع خوردنی ها و نوشیدنی های مجانی گرفته تا برنامه های شنا، رقص، نمایش های کمدی و… . 

 

پلاتفرم شنای هتل

 

 

اغلب مسافرین هتل تمام مدت داخل مجموعه بودن و اصلاً بیرون نرفتن. چون از ۷ صبح تا ۱۲ شب انقدر برنامه های مختلف اجرا می شد که سر همه حسابی گرم بود. بیشتر مسافرینی که در هتل Club Falcon اقامت داشتن اهل اسپانیا، روسیه، آلمان و اوکراین بودن. به غیر از ما سه یا چهار خانوادۀ ایرانی دیگه هم بود که اونها هم تمام مدت داخل هتل بودن.

برنامۀ هتل (که همون روز اول بهمون دادن) به این شکل بود:

۷ تا ۱۰ صبح: صبحانه
۱۰ تا ۱۲: صبحانۀ مختصر (برای کسانی که دیرتر بیدار می شن)
۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰: ناهار
۱۵ تا ۱۷: اسنک (شامل همبرگر، ماکارونی و غذاهای سبک)
۱۷ تا ۱۸: عصرانه (کیک و شیرینی)
۱۸ تا ۱۹: شام سبک (جوجه کباب)
۱۹ تا ۲۱: شام

۷ صبح تا ۱۲ شب: کل نوشیدنی ها (شامل انواع نوشیدنی های سرد و گرم مجاز و غیرمجاز!) مجانی

۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر: برنامۀ رقص کنار استخر
۱۰ تا ۱۲ شب: برنامۀ نمایش در آمفی تئاتر هتل
۱۲ شب تا ۲ صبح: دیسکو

با این حساب واقعاً نیازی نیست کسی از هتل خارج بشه. یعنی از صبح تا شب می شه توی هتل موند و علاوه بر شنا (توی دریا یا استخر هتل) از برنامه های مختلفش استفاده کرد.

به نظر من اگر کسی به این شکل مثلاً برای یک هفته به آنتالیا بره، به غیر از پول تور هیچ هزینۀ دیگه ای نخواهد داشت. چون هیچ پولی بابت خورد و خوراک پرداخت نمی کنه. البته بعضی ایرانی های عزیز وقتی می بینن یه چیزی مجانیه دیگه گندش رو درمیارن! از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب یه سره آبجو می گیرن، یا وقتی عصرها کیک و شیرینی میاد به اندازۀ یک کیلو شیرینی برمی دارن می ذارن توی بشقابشون! حالا ممکنه فقط یه دونه بخورن، اما نمی فهمم چرا دوست دارن بشقابشونو پر کنن!

عصر ما برای قدم زدن از هتل بیرون رفتیم تا خیابون های آنتالیا رو هم ببینیم. چیز خاصی که نداشت، اما چند مرکز خرید بزرگ اطراف هتل بود که یکیشو انتخاب کردیم و واردش شدیم. به نسبت استانبول قیمت ها کمی بالاتر و کیفیت اجناس هم پایینتر بود.

در کل فکر می کنم اگر کسی قصد خرید، گردش و بازدید از اماکن مختلف رو داره باید بره استانبول و اگر کسی می خواد یک هفته بخوره و بخوابه و استراحت کنه باید بره آنتالیا.

وقتی به هتل برگشتیم حدود ۱۰ شب بود و برنامۀ نمایش در آمفی تئاتر شروع شده بود. چند نمایش کمدی اجرا شد که واقعاً خنده دار بود. با اینکه تماشاچی ها از کشورهای مختلف بودن و خیلی هام اصلاً انگلیسی بلد نبودن، اما برنامه به شکلی طراحی شده بود که همه کاملاً متوجه می شدن و لذت می بردن. 

 

 

 

 

توی هتل ما یه خانوادۀ ایرانی هم بودن که باباهه از این حاج آقاهای شکم گنده بود با سه تا بچۀ قد و نیم قد. یه دختر هفت هشت ساله داشت که روسری سرش کرده بود. من دیدم همون اول نمایش بچه هاش اومدن نشستن ردیف اول. مامانه که کلاً توی اتاق بود و اصلاً ندیدیمش. خلاصه بچه ها نشسته بودن نمایش هایی رو تماشا می کردن که اغلب ته مایۀ طنز بی ادبی داشت با انواع شوخی های جن سی. باباهه هر ۵ دقیقه یکبار میومد می گفت بچه ها بلند شین برین بخوابین، دیروقته. اما بچه ها که انگار تابحال چنین چیزهایی ندیده بودن حاضر به رفتن نبودن و با چشم های گرد تماشا می کردن! فکر کردم خب مرد حسابی تو که اینجوری هستی چرا بچه هاتو آوردی آنتالیا؟ جایی که کنار استخرش خانوم های اروپایی خیلی راحت لباساشونو درمیارن و کاملاً لخت آفتاب می گیرن؟

ما تا ۱۲ شب نمایش ها رو تماشا کردیم و بعد هم رفتیم برای خواب. چون طبق برنامه، قصد داشتیم فردا به Aqua Park (یکی از پارک های آبی بزرگ ترکیه در آنتالیا) که خیلی هم به هتل نزدیک بود بریم.

ادامه دارد…

نوشته شده توسط : وبلاگ سفرنامه حسام

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *