خانه / سفرنامه / ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰

ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰

ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰

یکی از جاذبه های توریستی مهم استانبول، سوار شدن بر کشتی های تفریحی و تماشای مجموعه جزایر پرینس است.

ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰
ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰

تورهای ایرانی بابت تور یکروزۀ جزایر پرینس شامل رفت و برگشت با کشتی، بازدید از بویوک آدا، درشکه سواری و ناهار به ازای هر نفر مبلغی بین ۴۰ تا ۷۰ دلار می گیرند که در صورتیکه بطور شخصی اقدام کنیم می تونیم دقیقاً همین برنامه رو با نفری کمتر از ۱۵ دلار انجام بدیم!

لنگرگاه کشتی های تفریحی استانبول در فاصلۀ چند قدمی ایستاگه تراموای کاباتاش و بشیک تاش قرار داره. چون هتل ما با این ایستگاه فاصلۀ زیادی نداشت، بعد از صبحانه با تاکسی به این ایستگاه اومدیم. برنامۀ حرکت کشتی ها روی تابلوهای بزرگی نصب شده که تقریباً هر نیم ساعت یکباره.

قیمت بلیت کشتی برای رفتن تا آخرین ایستگاه، یعنی جزیرۀ پنجم (بویوک آدا – Buyuk Ada) که بزرگترین جزیره هم هست نفری ۳ لیره. بعد از پرداخت پول و گرفتن ژتون وارد اسکله و بعد هم سوار کشتی شدیم. کشتی درست سر ساعت حرکت کرد. در تمام طول مسیر شهر استانبول از دور پیداست، بناهای تاریخی شهر مثل مساجد سلطان احمد و ایاصوفیا از روی کشتی واقعاً دیدنی هستن. تنگۀ بوسفور و پل اتصال آسیا و اروپا رو هم می شه از روی کشتی تماشا کرد.

یکی از خیابون های فرعی داخل جزیره
ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰

کشتی در تمام جزایر توقف داره و مسافرانی سوار و پیاده می شن. خیلی از مسافرین در جزیرۀ سوم پیاده شدن که ظاهراً چند ساحل شنای خیلی خوب داره. داخل کشتی (که نسبتاً بزرگ و دو طبقه هست) فضاهای مختلفی وجود داره. از مبل گرفته تا نیمکت، از قسمت های مسقف تا روباز. داخل کشتی بوفه ای هست که انواع خوراکی ها رو به قیمت بیرون (و نه گرونتر) می فروشه.

بعد از حدود یک ساعت و نیم به آخرین ایستگاه یعنی جزیرۀ بویوک آدا رسیدیم. جزیره ای که در اون هیچ ماشینی تردد نداره و ساکنینش از دوچرخه استفاده می کنن. خونه های ویلایی بسیار بسیار زیبایی در جزیره وجود داره که با قدم زدن در خیابون هاش می شه از تماشاشون لذت برد. انواع فروشگاه های صنایع دستی، لباس، خورده ریز و رستوران ها و کافی شاپ های متنوع در جزیره وجود داره که می شه ساعت ها باهاشون سرگرم بود.

داخل حیاط یکی از خونه های ویلایی جزیره
ترکیه ، جزایر Prince و بویوک آدا – ۱۴ آگوست ۲۰۱۰

سمت چپ میدون اصلی جزیره (که به میدون ساعت معروفه) ایستگاه درشکه هاس که می شه در ازای پرداختی مبالغ مختلف در مدت زمان های مختلفی سوار درشکه شد و در خیابون هاش گردش کرد. فکر می کنم کمترین مبلغ حدود ۱۰ لیر بود برای ده دقیقه تا حدود ۵۰ لیر برای گشت کامل جزیره.

ما ناهار رو در یکی از رستوران های بسیار زیبای ساحلی خوردیم و بعد از کمی استراحت دوباره شروع کردیم به پیاده روی در جزیره و تماشای خونه های زیباش.

چون قصد داشتیم اون شب برای بار دوم به میدون تقسیم بریم، با کشتی ساعت ۴ به استانبول برگشتیم. برای برگشت هم باز نفری ۳ لیر دادیم. از طریق متروی زیرزمینی می شه ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه مستقیم به میدون تقسیم رسید.

حدود ساعت ۶ میدون تقسیم بودیم. خریدهای جا مونده از دفعۀ قبل رو انجام دادیم، شام رو در Burger King ابتدای خیابون خوردیم و حدود ساعت یازده و نیم برگشتیم سمت هتل تا چمدونمون رو ببندیم. قرار بود فرداش برای سه شب به آنتالیا بریم.

 

نوشته شده توسط : وبلاگ سفرنامه حسام

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *