تنگ هونی چهار محال و بختیاری

تنگ هونی چهار محال و بختیاری

 

تنگ هونی چهار محال و بختیاری

تنگ هونی از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که در مجاورت روستای تنگ هونی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ واقع شده.

تنگ هونی در موقعیت غرب رودخانه بازفت در ارتفاع ۱۶۸۰ متری از سطح دریا آغاز می شود و در بالا دست تا ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا ادامه می یابد تا به قله تاراز منتهی میگردد. در کف تنگ رودخانه کوچکی که از ارتفاعات مجاور سرچشمه میگیرد جریان دارد که به رودخانه بازفت میریزد.

تنگ هونی
تنگ هونی

تنگ هونی

تنگ پوشیده از جنگل های تنک نارون است. در جنگل های زاگرس به دلیل شرایط رویشگاهی تقریبا یکسان و موقعیت خاص اقلیمی، بعضی از درختان و درختچه ها مانند بلوط ایرانی، بنه، کیکم، محلب، داغداغان، چنار، زالزالک، ون و … با تفاوت های نسبتا ناچیز در تمام گستره زاگرس با ترکیب های متفاوت استقرار یافته اند. در این میان بعضی از نقاط مانند تنگ هونی بازفت در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط زیستگاهی خاص، زمینه حضور یک توده منحصر به فرد نارون را در این منطقه فراهم نموده است.

تنگ هونی

تنگ هونی

دسترسی به تنگ هونی از طریق جاده ارتباطی چهارمحال به خوزستان در منطقه بازفت، بعد از مورز، چمن گلی، شیخ عالی، گراب و سپس روستای تنگ هونی امکانپذیر است. روستا در ابتدای تنگ قرار گرفته است.

توسط ابی در

سایت ایرانگرد

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *