خانه / ترین ها / دیدنی ها / دیدنی ترین پارک های ملی

دیدنی ترین پارک های ملی

دیدنی ترین پارک های ملی

 

معرفی 15 پارک ملی شگفت انگیز و الهام بخش در اروپا
نویسنده این مقاله تنها یک شهروند ساده نیست بلکه وی عاشق بازدید از پارک های ملی در کنار سفر کردن است. حتی اگر شده پیاده یا با اتومبیل و اسکی کردن به مقصد موردنظر برسد تا از زیبایی های مناظر طبیعی و چشم اندازهای جذاب موجود در جهان عکسبرداری کند و این زیبایی ها را ثبت نماید. زمانیکه اسم اروپا به میان می آید شاید ذهنتان به سمت شهرهایی مانند روم، پاریس و لندن کشیده شود و هنگام سخن از مناظر زیبا تصویر سواحل بارلونا و یا کوه های خارق العاده آلپ در ذهنتان نقش می بندد. اما اروپا بسیار گسترده تر از این حرفاست، قاره ای رویایی با ارائه پارک های ملی جذاب که بازدید از آنها را به هیچ وجه نباید از دست داد. در این مقاله لیستی از بهترین پارک های اروپا ارائه می شود.
۱- پارک ملی دولومیتی بلونِزی (Dolomiti Bellunesi National Park)، ایتالیا
می توان از رشته کوه های دولومیت (Dolomites) از لحاظ فنی به عنوان بخشی از رشته کوه های آلپ نام برد. رشته کوه هایی باشکوه که به هیچ وجه شبیه تصورات ذهنیتان نیستند. در بسیاری از مکان ها فرم دهی این سنگ های آهکی به صورت مستقیم رو به هوا همراه با دامنه های نزدیک عمودی صورت گرفته. در این مکان مجموعه ای از فعالیت های سرگرم کننده مانند اسکی، پیاده روی، کوهنوردی و پاراگِلایِدِر در انتظارتان خواهد بود. همچنین شما می توانید به طور مستقیم در محل های اقامتی متنوعی از کوه تا هتل سکنی گزینید و احساس راحتی و آرامش فوق العاده ای را تجربه کنید. نگاهی مسالمت آمیز به طلوع آفتاب در امتداد قله های باشکوه این رشته کوه ها ارمغان آور لذتی وافر برایتان خواهد بود، لذتی فراموش نشدنی که در آن غرق می شوید.
وب سایت: www.dolomitipark.it
1- پارک ملی دولومیتی بلونِزی (Dolomiti Bellunesi National Park)، ایتالیا
1- پارک ملی دولومیتی بلونِزی (Dolomiti Bellunesi National Park)، ایتالیا
۲- پارک ملی بَلِک فارِست (جنگل سیاه) (The Black Forest National Park)، آلمان
اگر به دنبال مقصدی مناسب برای تجربه لذتی وافر از شیرینی های زنجبیلی و دیگر دلخوشی های سرزمین افسانه ای پری ها هستید شوارتزوالد آلمان یا جنگل سیاه قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. مکانی جذاب با دهکده های کوچک و زیبایی از جمله تریبرگ (Triberg)، کینگزیش (Kinzig) و کالف (Calw) که تمام رویاها و تصویرهای ذهنیتان را به واقعیت تبدیل می نماید. خانه های نیمه الواری، مکان های مناسب برای خرید ساعت های دیوار کوب چوبی سنتی و سایر صنایع دستی چوبی که با ظرافت خاصی تهیه شده اند، می باشند که در این مکان یافت می شوند. این پارک بزرگترین پارک ملی کشور و جایگاه جنگل های انبوه، رشته کوه های متعدد و گونه های گیاهی و جانوری متنوع می باشد. همچنین در آن فعالیت های مهیج متعددی برای ارضا کردن علایق و خواسته های تمام افراد متناسب با هر سن و سلیقه ای ارائه می شود.
هزینه: رایگان
وب سایت: www.schwarzwald-nationalpark.de.
2- پارک ملی بَلِک فارِست (جنگل سیاه) (The Black Forest National Park)، آلمان
2- پارک ملی بَلِک فارِست (جنگل سیاه) (The Black Forest National Park)، آلمان
۳- پارک ملی هوهه تاوان (Hohe Tauern National Park)، اتریش
وقتی که به زیبایی های اتریش فکر می کنید مطمئناً اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند صدای زیبای موسیقی و کوه های مرتفع و شگفت انگیز مشرف به مراتع پهناور می باشد. جذابیت هایی که تمام آنها را در این پارک ملی خواهید یافت. پارکی زیبا و شگفت انگیز و جایگاه بلندترین رشته کوه های اتریش همراه با سه جین قله های بلند و متمایز. می توان از این پارک به عنوان عنصر الهام بخش و تاثیرگذار بسیاری از هنرمندان و نویسندگان معروف نام برد، مکانی که در آن قوه تخیل و خلاقیت های ذهنیتان برای خلق آثاری ماندنی باز می شود. پس فرقی ندارد پیاده باشید یا سوار بر اسب یا با ماشین و دوچرخه در امتداد آن حرکت کنید در هر صورت شگفتی های فراوانی برای کاوش در انتظارتان خواهد بود.
هزینه: بازدید از بسیاری از قسمت های این پارک رایگان است اما برای رفتن به یک سری مناطق خاص می بایست هزینه ای پرداخت گردد.
وب سایت: www.hohetauern.com
3- پارک ملی هوهه تاوان (Hohe Tauern National Park)، اتریش
3- پارک ملی هوهه تاوان (Hohe Tauern National Park)، اتریش
۴-  پارک ملی دریاچه های پلتیویک (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی
اگر بخواهید صادقانه به هر یک از قسمت های این پارک نگاه کنید حسی ماورایی بودن آن حتماً به شما القا می شود. این فریب چشم هایتان نیست بلکه حقیقتی است که با تمام وجودتان می توانید آن را لمس کنید. دلیل اصلی القای این حس ترکیب رنگ های جادویی دریاچه های فیروزه ای و روشن با برگ سبز درختان است، ترکیبی شگفت انگیز که شاید برای لحظه ای هم شده شما را فریب دهد که در دنیایی دیگر سیر می کنید. متاسفانه امکان شنا و غوطه وری در این آب های زمردی وجود ندارد و خلاف قوانین است. اما می توانید از انجام دیگر فعالیت های جذابی مانند پیاده روی یا بازدید از پارک ملی کرکا (Krka National Park) با ارائه چشم اندازی مشابه اما با امکان شنا کردن در یکی از استخرهایش لذت ببرید.
هزینه: بازدید از این پارک با پرداخت هزینه های متفاوت و وابسته به فصل انجام می شود.
وب سایت: www.np-plitvicka-jezera.hr
4- پارک ملی دریاچه های پلتیویک (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی
4- پارک ملی دریاچه های پلتیویک (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی
۵- پارک ملی ترای گِلَو (Triglav National Park)، اسلوونی
این پارک تنها پارک ملی موجود در اسلوونی و یکی دیگر از مکان هایی است که با دیدن آن به وجودش در این دنیا شک می کنید. بسیاری از گردشگران در نزدیکی شهر بِلِد (Bled) اقامت می کنند. همچنین اگر تمایل به اقامت در میان طبیعت بکر هستید می توانید در امتداد سواحل (Lake Bohinj) یا یکی از کلبه های کوهستانی سکنی گزیند، مکان هایی که در آنها شانس تجربه لذت واقعی و چشیدن طعم آرامش حقیقی برایتان فراهم می شود. در طول فصل تابستان افراد محلی و بازدیدکنندگان خارجی به طور یکسان از این مکان برای انجام فعالیت های سرگرم کننده ورزشی مانند قایق سواری بازدید می کنند. می توان از این پارک همچنین به نقطه ای محبوب برای انجام پیاده روی با ارائه چشم اندازهایی نفس گیر به قله ها و مراتع کوهستانی نام برد.
هزینه: رایگان
وب سایت: www.tnp.si
5- پارک ملی ترای گِلَو (Triglav National Park)، اسلوونی
5- پارک ملی ترای گِلَو (Triglav National Park)، اسلوونی
۶- پارک ملی گورمه (Goreme National Park)، ترکیه
با انتخاب این پارک تجربه ای ناب از بازدید شگفتی هایی باوردنکردنی در ترکیه را برای خود رقم زنید و تمام تصاویر و آرزوهای ذهنیتان را با بازدید از شهرهای غاری تا غرق شدن در مناظر بسیار خارق العاده به حقیقت تبدیل نمایید. تجربه ای بسیار خاص و منحصر به فرد که با سوار شدن بر بالن های هوای گرم و لذت بردن از تماشای چشم اندازهای افسانه ای شروع می شود. اشکال متفاوت از سنگ ها و صخره ها در کنار تجمع بالن بر فراز آسمان آرام تصویری شگفت انگیز اما حقیقی را در این مکان خلق می کند، تصویری رویایی برای ثبت عکس های جادویی و به یادماندنی. از دیگر امکانات سرگرم کننده این پارک می توان به انجام فعالیت پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان و یا امتحان حمام سنتی ترکی برای رها شدن از خستگی های روزانه و تمدد اعصاب اشاره کرد. پیشنهاد می شود در ماه های گرم فصل تابستان از سفر به این مکان اجتناب نمایید زیرا آفتاب سوزان و گرمای طاقت فرسایش شما را کلافه می کنند. بهترین زمان پیشنهادی برای بازدید از این مکان در فصل پاییز است.
هزینه: هزینه های بازدید از مکان های خاص این پارک متفاوت است.
وب سایت:  www.nationalparksofturkey.com/goreme-national-park-and-the-rock-sites-of-cappadocia
6- پارک ملی گورمه (Goreme National Park)، ترکیه
6- پارک ملی گورمه (Goreme National Park)، ترکیه
۷- پارک ملی نواره کورونی (Curonian Spit National Park)، لیتوانی
هیچ جایی در جهان آرام تر از این پارک یافت نمی شود در واقع در آن همه چیز به اندازه کافی خاص و منحصر به فرد بوده که توانسته در فهرست سایت میراث جهانی یونسکو بنشیند. اما چه چیزی آن را تا این حد شگرف و جذاب کرده؟ از مهم ترین شگفتی این پارک می توان به مسیر باریک و طولانی آن که از بین تپه های شنی عبور کرده و درختان صنوبر ۱۰۰ ساله ای که در امتداد حاشیه دریای بالتیک کشیده شده اند، اشاره کرد. در این سرزمین شگفت انگیز نقاط بسیار مناسبی برای لذت بردن از آفتاب گرفتن در امتداد تپه های شنی یافت می شود. مسافرین فعال تر می توانند دوچرخه سواری و یا پیاده روی در مسیرهایی خاص را انتخاب نمایند، اما باید در انتخاب این مسیرها به تابلوها و علائمی مانند ماسه های بی ثبات و اکوسیستم شکننده در ابتدای یک سری از مسیرها توجه کنند. زیرا در صورت عبور از این مسیرها ممکن است آسیبی بسیار جدی به پارک برسانند.
هزینه: ورود به این پارک رایگان اما بازدید از مکان هایی خاص مستلزم پرداخت هزینه است.
وب سایت: www.nerija.lt
7- پارک ملی نواره کورونی (Curonian Spit National Park)، لیتوانی
7- پارک ملی نواره کورونی (Curonian Spit National Park)، لیتوانی
۸- پارک ملی اولانکا (Oulanka National Park)، فنلاند
در هر زمان از سال در این پارک شگفتی هایی جذاب در انتظارتان خواهد بود. شگفتی هایی جذاب و تصاویری رویایی که قطعاً بازدید از آنها شما را به وجد خواهد آورد. در فصل بهار امکان جاری شدن سیل در این پاک وجود دارد اما در تابستان غرق در زیبایی ها و مناظری سبز می شود، مناظری که مانند جواهراتی درخشان و سرسبز در دل این مکان جادویی می درخشند. در تابستان تماشای منظره برگ های زرد درختان و گوش نواختن صدای خش خش کشیدن آنها بر روی زمین بر اثر وزش باد پاییزی شما را به اغوا می کشاند. اما در زمستان همه جا تا چشم کار می کند سفید سفید است، سفیدی و آرامشی بی انتها که به آسمانی با مهتاب درخشان ختم می شود. محبوب ترین مسیر پیاده روی فنلاند با طول ۸۰ کیلومتر در امتداد مرزی این پارک کشانده شده است. مسیرهای پیاده روی کوتاهتری نیز موجودند. اگر خیلی خوش شانس باشید شاید در طول مسیر پیاده رویتان بتوانید گوزن های شمالی را هم بیینید.
هزینه: رایگان
وب سایت: www.nationalparks.fi/oulankanp
8- پارک ملی اولانکا (Oulanka National Park)، فنلاند
8- پارک ملی اولانکا (Oulanka National Park)، فنلاند
۹- پارک ملی دِ لِیک دیستریکت (The Lake District National Park)، انگلستان
همه چیز در حومه انگلستان از تپه های بزرگ تا مراتع پر از گوسفند، دوست داشتنی است اما از همه جذاب تر و دوست داشتنی تر منطقه دریاچه آن است، منطقه ای که مانند پالت رنگ یک نقاش در رنگ هایی فریبنده غرق شده. رنگ های بنفش، آبی و سبزی که همانند آن را در هیچ جای دنیا نخواهید دید. گرچه احتمال دارد کوهستان های انگلستان در فهرست قابل توجه ترین نقاط از دید بازدیدکنندگان قرار گیرد اما این دریاچه هم در مجاورت رشته کوه های وسیع تصویری خارق العاده و همانند یک پوستر را خلق کرده است و نام بردن از آن به عنوان یکی از نقاط جذاب انگلستان کمی بی لطفی است. مناظری شگفت انگیز که همانندش را در شهرهای جذابی مانند کزیک (Keswick) و گِراسمِر (Grasmere) نخواهید یافت. اگر تمام این شگفتی ها باز هم برایتان کافی نیست نگاهی به تاریخ منطقه بیندازید و با بازدید از قلعه ها و صومعه های منطقه لذت خود را کامل نمایید.
هزینه: رایگان
وب سایت: lakedistrict.gov.uk
9- پارک ملی دِ لِیک دیستریکت (The Lake District National Park)، انگلستان
9- پارک ملی دِ لِیک دیستریکت (The Lake District National Park)، انگلستان
۱۰- جاستِدالز بریین (Jostedalsbreen National Park)، نروژ
یخچال های طبیعی جاستِدال بزرگترین یخچال های طبیعی در قاره اروپاست، پس اگر به دنبال مقصدی مناسب برای ثبت عکس های شگفت انگیز، کوه پیمایی و یا لذت بردت از تماشای برخی از زیباترین مناظر طبیعی هستید این محل قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. حتی اگر هوای سرد زمستانی آزارتان می دهد باز هم می توانید سفر لذت بخشی را در این یخچال های طبیعی تجربه نمایید. زیرا در این مکان به دلیل بارش منظم برف در این فصل شرایط آب و هوایی در حالت پایدارتری نسبت به بقیه فصول قرار دارد. اما پیشنهاد می شود در طول فصل بهار و زمستان از این مکان بازدید نمایید زیرا در این فصول گرچه هوا کمی سردتر است اما فرصت شرکت در تورهای گردشگری به کمک یک راهنما برای بازدید از یخچال های طبیعی و غارهای یخی برایتان فراهم خواهد شد.
هزینه: رایگان
وب سایت: jostedal.com
10- جاستِدالز بریین (Jostedalsbreen National Park)، نروژ
10- جاستِدالز بریین (Jostedalsbreen National Park)، نروژ
۱۱- پارک ملی سارک (Sarek National Park)، سوئد
با بازدید از این پارک به شگفتی های جهان هستی پی خواهید برد، پارکی شگفت انگیز با دره هایی وسیع و گسترده و فضاهایی بکر از این سرزمین زیبا. با وجود این همه زیبایی در این پارک ممکن است مسیرهای ناهموار و نامشخصش خاطرتان را آزرده سازد. پس اگر در کوهنوری با تجربه نیستید توصیه می شود که با یک راهنما به انجام این فعالیت مهیج بپردازید. کاوش زیبایی های طبیعی این پارک نسبت به بقیه پارک های معرفی شده در لیست کاری است دشوار. پس بازدید از آن برای افراد فعال ارمغان آور تجربه ای به یادماندنی خواهد بود.
هزینه: بازدید از این پارک رایگان است اما پیشنهاد می شود با پراخت هزینه از یک راهنما برای بازدید از این پارک کمک بخواهید.
وب سایت:  nationalparksofsweden.se/choose-park—list/sarek-national-park
11- پارک ملی سارک (Sarek National Park)، سوئد
11- پارک ملی سارک (Sarek National Park)، سوئد
۱۲- پارک ملی یخچال های طبیعی (Snæfellsjökull National park)، ایسلند
در ایسلند مناظر بسیار شگفت انگیزی وجود دارد که بازدیدکندگانش را اسیر خود می کند. با انتخاب این پارک در این جزیره رویایی به تمام علایقتان دست پیدا کنید و از تماشای یخچال های طبیعی و سواحل گسترده در آن لذت ببرید. قسمت قابل توجهی از این پارک محل زندگی و زیستگاه گونه هایی از حیات وحش می باشد. از مهم ترین دلایل محبوبیتش می توان به اشاره به آن در کتاب سفر به مرکز زمین ژول وِرن نام برد، در این کتاب شخصیت های داستان، سفر به مرکز زمین را از این پارک آغاز کردند. ممکن است در طول سفرتان هیچ شاهدی از مسیرهای عبوری نیابید اما قادر به تماشای بقایای مختلف باستانی مانند مزرعه فورنی ساکس هول Forni-Saxhóll farm که قدمت آن به هزار سال پیش بازمی گردد، خواهید بود.
هزینه: رایگان
وب سایت: ust.is/snaefellsjokull-national-park.
12- پارک ملی یخچال های طبیعی (Snæfellsjökull National park)، ایسلند
12- پارک ملی یخچال های طبیعی (Snæfellsjökull National park)، ایسلند
۱۳- پارک ملی اسنودونیا (Snowdonia National Park)، وِلز
می توان اسنودونیا را به بهشت کوهنوردان تشبیه کرد. پارکی با مساحت ۲۰۷۱ کیلومتر مربع همراه با مسیر ۲۴۱۴ کیلومتری. قسمت شمالی پارک محبوب ترین منطقه از نظر بازدیدکنندگان است، نقطه ای که اغلب آن را برای کوهنوردی در ارتفاعات رشته کو های اسنودون (Snowdon)، بزرگترین رشته کوه های وِلز و انگلستان که پارک هم بر اساس نام آن نامگذاری شده، انتخاب می کنند. البته در این پارک رشته کوه های متعدد دیگری با سطوح مختلف، باتلاق ها و خطوط ساحلی شگفت انگیزی نیز یافت می شود. از نکات جالب دیگر در مورد این پارک می توان به خصوصی بودن نقاط مختلف آن اشاره کرد پس قبل از انتخاب مسیر پیاده رویتان یا برنامه ریزی برای انجام ماهیگیری حتماً مجوز لازم را کسب نمایید.
هزینه: رایگان
وب سایت: eryri-npa.gov.uk
13- پارک ملی اسنودونیا (Snowdonia National Park)، وِلز
13- پارک ملی اسنودونیا (Snowdonia National Park)، وِلز
۱۴- پارک ملی دره والبونه (Valbonë Valley National Park)، آلبانی
کوهنوردی در کوه های آلپ در زمان شلوغی زیاد تا حدی که بازوهای بازدیدکنندگان در هنگام حرکت به یکدیگر برخورد می کند کلافه کننده و در بعضی اوقات منزجر کننده خواهد بود. اما در زمین های ناهموار والبونه رشته کوه ها، رودخانه ها و دریاچه هایی یافت می شوند که چشم اندازهای خیره کننده و جادویی را در محیطی آرام تر و بدون شلوغی با حجم بازدیدکنندگان کمتر ارائه می دهند. چند نفر را می شناید که توانسته در جشن سنت جورج که در تاریخ ششم ماه مه برگزار می شود، در روستای آلبانی به رقص و پایکوبی بپردازد در حالیکه جمعیت روستا تنها چند صد نفر است؟ بهترین  زمان برای پیاده روی در این پارک فصل تابستان است زیرا در این فصل هوا تقریباً خنک و درجه آن بین ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اندازه گیری شده. آلبانی با وجود مساحت کوچکش می تواند ارمغان آور تمام لذت های سفر و تجربه ای خاطره انگیز برای بازدیدکنندگانش باشد.
هزینه: رایگان
وب سایت: journeytovalbona.com
14- پارک ملی دره والبونه (Valbonë Valley National Park)، آلبانی
14- پارک ملی دره والبونه (Valbonë Valley National Park)، آلبانی
۱۵- پارک ملی پیرنه (Pyrénées National Park)، فرانسه
در این نقطه از کره زمین شاید تمام آن چیزهایی که همیشه آرزوی دیدنش را داشتید، بتوانید از نزدیک بینید. از دره های سرسبز و حیات وحش جذاب تا آبشارهای شگفت انگیز همه و همه. می توان این پارک را در فصل بهار و تابستان به بهشتی برای علاقمندان به کوهنوردی و تماشای پرندگان تشبیه کرد. بازدید از این پارک در زمستان نیز خالی از لطف نمی باشد زیرا برخی از تورهای بزرگ اسکی در آن برگزار می شود. اگر امتحان این موارد برایتان لذت بخش نیست یا اینکه علاقمندی هایتان را ارضا نمی کند، پیشنهاد می شود به سراغ غذاهای وسوسه انگیز بروید. غذاهایی خوشمزه با طعم هایی به یاد  ماندنی و متناسب با فصل سفرتان.
هزینه: رایگان
وب سایت: pyrenees-parcnational.fr.
15- پارک ملی پیرنه (Pyrénées National Park)، فرانسه
15- پارک ملی پیرنه (Pyrénées National Park)، فرانسه

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *