راهنمای سفر به بلژیک – Travel guide to Belgium

راهنمای سفر به بلژیک – Travel guide to Belgium

 معرفی بلژیک

پادشاهی بلژیک یا کشور بلژیک که در غرب قاره ی اروپا قرار گرفته است با کشورهای هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه مرز مشترک زمینی دارد و یکی از اعضای اتحادیه ی اروپا نیز می باشد. این کشور قدمتی کهن داشته و حتی در دوران پیش از میلاد مسیح نیز، شاهد تمدن بشری بوده است. پایتخت این کشور، شهر زیبای بروکسل است و جمعیت ۱۰ میلیونی آن به زبان های فرانسوی، آلمانی و هلندی صحبت می کنند و دلیل این چند زبانی بر این است که سال ها جز خاک کشورهایی چون فرانسه، هلند و اسپانیا بوده تا اینکه در سال ۱۸۳۰ به استقلال رسیده است.
کشور بلژیک به داشتن معماری و هنرهای فوق العاده زیبایش مشهور است. البته از طبیعت زیبا کنار تاریخ و فرهنگ این کشور نیز نباید غافل شد. طبیعتی که از نظر جغرافیایی به سه بخش ساحلی، فلات مرکزی و کوه های آردن تقسیم بندی می شود و تمام این ها باعث شدند تا این همه بنای دیدنی، موزه و … در کنار طبیعتی منحصر به فرد چندین برابر تاثیر گذار تر باشد به طوری که سالانه توریست های زیادی را جذب کند.
موقعیت جغرافیایی بلژیک، فرهنگ غنی مردم این سرزمین، آب وهوا، جاذبه های طبیعی و آثار و یناهای تاریخی کشور بلژیک باعث شدند که توریست های زیادی از سراسر جهان، این سرزمین را یکی از مقاصد اصلی گردشگری خود در نظر بگیرند.

 

 شهر های بلژیک

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور بلژیک و همین طور پایتخت آن، شهر بروکسل است. این شهر نقش مهمی را در کشور و همین طور سراسر اروپا ایفا می کند چرا که مقر اصلی اتحادیه ی دولت های اروپایی در این شهر واقع شده است. بروکسل، با ترکیبی استثنایی از هنر و فرهنگ، ساختار خاص و منحصر به فرد خودش را دارد. معماری تاریخی، فرهنگ ها و تنوع غذایی بالا، بروکسل را به مقصدی ایده آل تبدیل کرده اند. چه اهل گردش و تفریح باشید، چه اهل تست غذاها و همین طور خرید کردن، این شهر برای مسافرانش برنامه های ویژه ای دارد.

آنتورپ، دومین شهر بزرگ این کشور است. همین طور این شهر یکی از بهترین شهرهای بلژیک برای خرید کردن و تست غذاهای محلی می باشد. اگر علاقه مند به هنر باشید، موزه های زیبای شهر مجموعه های بی نظیر هنری را گرد هم آورده اند تا از دیدن آنها لذت ببرید.

بعد از شهرهای بروکسل و آنتورپ، شهر زیبای خنت از جمعیت بالایی برخوردار است. این شهر یک دانشگاه معروف و یک بندرگاه دارد که وجود این ها باعث شده تا این شهر قرن ها به یک مرکز فرهنگی مهم تبدیل شود. ساختمان هایی با معماری زیبا، موزه های متعدد و رستوران های معروف در این شهر و رویدادهای فرهنگی بسیاری که در آن برگزار می شود خنت را به شهری ایده آل جهت گردشگری تبدیل کرده اند. اگر به دنبال ریلکس کردن و آرامش هم باشید، پارک های این شهر بهترین انتخابتان خواهند بود.

اما بروژ، شهری که با معماری های شگفت انگیز، آثار و کلیساهای تاریخی، کانال ها و جاذبه های طبیعی فوق العاده زیبا، یکی از زیباترین شهرهای اروپایی شناخته شده و لقب شهر کارت پستالی را از آن خود کرده است. بروژ یا بروخه درست شمال کشور بلژیک قرار گرفته و درست شبیه بهکارت پستال هایی است که در فروشگاه ها به فروش می رسد. این شهر همان جاییست که خانه های چند صد ساله اش تبدیل به کافه هایی شدند که قلب آدم ها را تسخیر و به سال های دور می برد. زیبایی بیش از حد این شهر باعث شده که نه تنها مناطق دیدنی، بلکه کل شهر به عنوان میراث جهانی به ثبت برسد. در سفر به بلژیک حتما از این شهر دیدن کنید و به یاد داشته باشید که این شهر چون توریستی است، برای افرادی که تنها سفر می کنند ممکن است بعد از چند روز خسته کننده باشد.

از دیگر شهرهای مهم کشور بلژیک می توان به لیژ، مشلان، لوون و مون اشاره کرد.

شهر بروژ

 گشت و گذار در بلژیک

بروکسل را کامل بگردید. این شهر با ترکیبی استثنایی از هنر و فرهنگ فرانسوی و فلاندری، بناهای قدیمی و ساختمان های مدرن، سرشتی خاص و مخصوص به خودش را دارد. این شهر، جایی است که سنگ فرش خیابان های تاریخی آن، حکایت از روزهای شکوه و عظمت شهر را نشان می دهد.
در میدان بزرگ که از زیباترین میدان های جهان است و در مرکز شهر بروکسل قرار گرفته است، قدم بزنید. این میدان زیبا توریست های زیادی را جذب خود می کند و آثار تاریخی بی شماری در اطراف خود دارد که با قدم زدن می توانید از دیدن آنها از جمله عمارت شهرداری که به سبک باروکساخته شده، موزه ها و همین طور کافه ها که مملو از ساکنان و مسافران هستند لذت ببرید.
بعد از اینکه حسابی از این میدان و جاذبه هایش بازدید کردید در کوچه ای که منتهی به حاشیه ی جنوب شرقی میدان می شود ادامه مسیر دهید چون درست در همین کوچه مجسمه پسر کوچک و بی ادبی را خواهید دید که مشغول انجام دادن یکی از نیازهای ضروری بشری است که البته همین مجسمه تبدیل به نماد شهر بروکسل نیز شده است. این مجسمه Manneken Pis نام دارد و در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. در مناسب های خاص که از این مجسمه بازدید کنید لباس های متفاوتی را خواهید دید که اهالی برای آن تهیه کرده اند.

میدان بزرگ

میدان بزرگ

Manneken Pis

شهر بروکسل

بعد از گشت و گذار در بروکسل یک دل سیر شکلات بخورید البته اگر عاشق آن هستید. شما می توانید در میدان اصلی شهر از بهترین فروشگاه های شکلات مثل Pierre Marcolini که محصولات خلاقانه و منحصر به فردی دارد خرید کنید و لذت ببرید. همین طور فروشگاه Leonidas and Govida با شکلات های خوشمزه ی مشهورشان که در گوشه های میدان وجود دارند. فقط به یاد داشته باشید که میدان اصلی یکی از گران ترین نقاط در تمام شهر بروکسل است اما بدون شک شکلات های آن ارزش هزینه ها را دارد.

شکلات فروشی

شکلات فروشی

در شهر کارت پستالی قدم بزنید و لحضات ناب و به یاد ماندنی بسازید. شهر بروخه یا بروژ با طبیعت بی نظیر و چشم اندازهای مسحور کننده، نمایشی منحصر به فرد برای شما فراهم می کند. یکی از این جاذبه های زیبا دریاچه مینواتر است که در زبان انگلیسی به دریاچه عشق شهرت دارد. دریاچه ای آرام که با فضای آرامش بخش، مکان مناسبی را برای زوج های عاشق یا خانواده ها فراهم می کند. این دریاچه هم داستان جالب خودش را دارد. افسانه در رابطه با دختری  جوان و زیبا به نام مینا که درگیر عشق با جنگجویی به نام استرامبرگ می شود اما پدرش راضی به ازدواج مینا با آن مرد نمی شود. مینا به ناچار به جنگل پناه برده و فرار می کند. هنگامی که استرامبرگ او را می یابد در آغوش کشیده و دختر از خستگی زیاد میمیرد. این دریاچه و پل داخل آن به افتخار این دو نامگذاری شده اند.

دریاچه مینواتر

دریاچه مینواتر

برج ناقوس کلیسا یا برج بلفری، از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در بروژ.
قدمت این برج زیبا به دوران قرون وسطی برمی گردد. بنایی شگفت انگیز که در گذسته ها به عنوان تالار اصلی شهر و محل خرید و فروش مورد استفاده قرار می گرفته است و همین طور برای مشاهده شهر. این برج زیبا که به خوبی از آن محافظت شده فرصت مناسبی را برای گردشگرانش فراهم کرده تا همه بتوانند یکی از بهترین نمونه های معماری قرون وسطی را از نزدیک ببینند و لمس کنند. شما با طی کردن ۳۶۶ پله ی باریک و پیچ در پیچ این ناقوس می توانید یکی از دیدنی ترین چشم اندازهای شهر را ببینید و نهایت لذت را ببرید. طی کردن این پله ها یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که تمام گردشگران در شهر بروژ انجام می دهند.

برج بلفری

برج بلفری

از کلیسای مریم مقدس دیدن کنید. کلیسای مریم مقدس یا خون مقدس تنها به دلیل معماری زیبایش، باشکوه و دیدنی نیست، آثار به جا مانده که داخل کلیسا نگهداری می شوند از دلایل جذاب برای گردشگران است. آن طور که گفته شده قطره ای از خون عیسی مسیح در ویال (ظرف شیشه ای کوچک) وجود دارد که بعد از جنگ های صلیبی دوم به بلژیک فرستاده شد.
فضای داخل کلیسا فوق العاده زیبا و چشمگیر طلاکاری شده و فرآیند تزئینات آن در قرن ۱۶ به پایان رسیده است. اگر حتی به جاذبه های مذهبیعلاقه مند نیستید بازدید از این کلیسا را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید. کلیسای مریم مقدس به قدری چشمگیر است که باید برای آن وقت بگذارید.

کلیسا

کلیسا

در شهر قدیم مشلان گردش کنید. با اینکه آثار تاریخی این شهر قدیمی به اندازه ی بناها و جاذبه های تاریخی شهر بروژ مشهور نیست، اما نمونه هایی از خانه های تاریخی و قدیمی دوران قرون وسطی در این شهر پنهان شدند که بازدید آن ها به تاریخ دوستان توصیه می شود. بناهایی قدیمی که هنوز هم به خوبی نگهداری می شوند و مورد استفاده نیز قرار می گیرند. میدان مرکزی شهر را بناهای تاریخی شگفت انگیزی احاطه کرده است که از میان آن ها می توان به تالار شهر اشاره کرد. یکی دیگر از بناهای زیبا و منحصر به فرد این منطقه کلیسای جامع است که با برج های ناقوس بلندش، مشرف به میدان قرار گرفته است. نزدیک میدان نیز خانه های تاریخی بزرگ و با شکوهی موجود هستند که علاقه مندان به تاریخ، هنر ومعماری حتما از دیدن آنها لذت خواهند برد.

کلیسای جامع

کلیسا

شهر قدیم مون هم از دیدنی های جذاب کشور بلژیک است. این شهر زیبا جاذبه های تاریخی و دیدنی فراوانی دارد که تمام آن ها می توانند مسافران شهر را سرگرم کنند. یک میدان بزرگ و اصلی در مرکز شهر وجود دارد که با بناهای زیبایی که قدمتشان به چهارصد سال بر می گردد احاطه شده و بی نهایت منحصر به فرد هستند. مانند کلیسای جرج و خانه ی تاریخی  Toison d’Or که قدمت آن ها نیز به اوایل قرن ۱۷ بر می گردد یکی از نمونه های معماری این منطقه هستند. جاذبه های گردشگری و تاریخی دیگری هم در شهر وجود دارند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست مثل برج ناقوسی که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و کلیسای Sainte-Waudru که فضای داخلی آن با آثار هنری و المان های مذهبی به زیبایی تمام تزئین شده است.

کلیسا بلژیک

علاقه مندان به تاریخ بازدید از واترلو را فراموش نکنند. واترلو جایی است که ناپلئون در نبرد مشهور واترلو شکست خورد. با اینکه قسمت هایی از منطقه که در آن نبرد به وقوع پیوست تبدیل به زمین های کشاورزی شده اند اما یک تپه ی مصنوعی در بالای این منطقه ساخته شده که تندیسی از یک شیر روی آن قرار گرفته و یادبودی برای روز نبرد واترلو و متوقف شدن ارتش ناپلئون است. این منطقه برای افرادی که به تاریخ اروپا علاقه دارند از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور بلژیک می باشد.

واترلو

واترلو

در انتها باید بدانید که بلژیک را قلعه های تاریخی بسیاری فرا گرفته است و تقریبا این سرزمین بیشتر از هر جای دیگری در جهان قلعه دارد. شما می توانید بیشتر از ۳۰۰۰ قلعه در این کشور ببینید. از مهم ترین و زیباترین قلعه های موجود می توان به قلعه بویون Bouillon castle در شهر Bouillon اشاره کرد.

قلعه بویون بلژیک

 نکات سفر

بلژیک کشور ارزانی نیست و می توان گفت که در بعضی از موراد گران نیز هست. خصوصا در رابطه با هزینه های اقامت و هتل. شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها و داشتن سفری متفاوت از سرویس های کوچ سرفینگ استفاده کنید. در این سرویس امکان داشتن اقامت رایگان در خانه های اهالی را دارید که فوق العاده لذت بخش است وشما را با فرهنگ و زندگی مردمان نیز آشنا می کند. پس برای کسب تجربه های متفاوت از این سرویس استفاده کنید.
اجاره خودرو در این کشور گران است اما اگر به شهرهای کوچک بلژیک سفر کردید حتما دوچرخه کرایه کنید و در خیابان ها رکاب بزنید. این کار لذت سفرتان را چند برابر می کند.
سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی بخورید. سیب زمینی سرخ کرده به عنوان یک میان وعده یا غذای کامل قیمت ارزانی دارد و هزینه ها را کاهش می دهد. سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی همراه با مایونز هم خوشمزه است و هم انتخاب مناسبی برای فرار از قیمت های نجومی رستوران ها.
هزینه غذا در رستوران ها بالاست. اگر می خواهید وعده ای را در رستوران نوش جان کنید غذاهای روز را سفارش دهید. هم مزه های عالی دارند هم نسبت به سایر غذاها که در منو وجود دارند ارزان تر هستند.
برای جابه جایی در شهرهایی چون بروکسل کارت اعتباری mobib که نوعی جیب کارت پلاستیکی است تهیه کنید. با این کارت های اعتباری که بین ۱ تا ۳ روز اعتبار دارند می توانید به تعداد نامحدود سوار مترو، قطار، تراموا و اتوبوس ها شوید.
برای جابه جایی از شهری به شهر دیگر در کشور بلژیک، از قطار استفاده کنید. امن و راحت است و قیمت های مناسبی هم دارد.
و در انتها برای راحت تر سفر کردن به این کشور از طریق آژانس های هواپیمایی، تورهای بلژیک را همراهی کنید.

بلژیک

Belgium

پایتخت
بروکسل
زبان رسمی
فرانسوی. هلندی، آلمانی
شعار
یکپارچگی نیرومندی‌ است
مذهب
مسیحیت
واحد پول
یورو (€)
تفاوت زمانی
ولتاژ برق
۲۲۰
قاره
اروپا
پیش شماره
+۳۲

 آب و هوا

کشور بلژیک از آب و هوای معتدل دریایی برخوردار است همراه با بارش باران در تمامی فصول. دارایتابستان هایی نسبتا خنک و زمستان هایی معتدل.

 اطلاعات ضروری

آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است با این حال در صورت نیاز می توانید از آب های معدنی که در فروشگاه ها عرضه می شوند خریداری کنید.
در صورت لزوم با اورژانس، آتش نشانی، پلیس وامدادگران، با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید.
بلژیک کشور امنی است و شما می توانید با خیال راحت در شهرهای آن تردد کنید و به گشت و گذار بپردازید.

 ویزا بلژیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *