خانه / سفرنامه / سفر به دورود کوه قارون

سفر به دورود کوه قارون

سفر به دورود کوه قارون

یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
رسیدن به این مسیر برای کوه پیمایی از طریق جاده ی زمینی ممکن است اما بهترین راه دسترسی به این قله، راه آهن سراسری تهرانخوزستان است. بعد از پیاده شدن در ایستگاه دورود، با سوار شدن به قطار محلی دورود _ سپید دشت و حدود بیست دقیقه سواری، اولین ایستگاه یعنی قارون می شود شروع مسیر کوه پیمایی…

تلاقی چشم نواز طبیعت و تکنولوژی

از ایستگاه قارون که بیرون می روی باید از دره ی پیامنی، به سمت کوه حرکت کرد. دره ی پیامنی یکی از دره های بسیار زیبای دورود است با چند چشمه و آبهای جاری که همنام است با یکی از طایفه های ساکن این منطقه. عبور از مسیر گردنه برای صعود بهترین راه است چون جنگلهای مسیر قارون آنقدر متراکم هست که اگر از مسیر درست حرکت نشود، ممکن است مشکل زا باشد.

پوشش گیاهی کوهستان این منطقه پر است از درختان بلوط، انجیر، چنار، گردو و درختچه های گون، بادام و گل باغی

روی قله ی کوه هم از حفاری های غیر مجاز قاچاقچیان عتیقه در امان نمانده و زخم ناآگاهی منفعت طلب ها را می توان در جای جای آن دید.

هر بار که کوه می روی و بر می گردی انگار بزرگ و بزرگ تر می شوی… هر بار که رو به آسمان، کوهها را قدم می زنی، می بینی چقدر کوچکی… اما چیزی در دلت می گوید بمانی و لبخند زنان سپاسگزاری کنی از جلال و جبروتش که در هر قدم با چشم های تو راه می رود و صخره های بیرون زده از دل سبزه ها را با تو نرم نرمک می پیماید.

تویی با تمام او، گره خورده بر فرشی ناتمام از سرسبزی و زندگی…

منبع : سایت لیلی حکیم

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *