خانه / سفرنامه / سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

حدود یک ماه پیش تصمیم گرفتیم به اتفاق همسرم و دوتا از دوستان و همسرانشان به یکی از شهر های ترکیه سفر کنیم از آنجا که ما قبلا به آنتالیا ( هتل اورنج کانتی  Orange county) و کوش آداسی ( هتل افسوس پرنسس  Ephesus princess kusadasi) سفر کرده بودیم، و می خواستیم یک شهر جدید را تجربه کنیم ، بین مارماریس و بدروم مردد بودیم که سر انجام پس از کلی وب گردی بدروم را به خاطر سواحل زیبایش انتخاب کردیم. متاسفانه سفرنامه های بسیار کمی در سایت های فارسی از بدروم وجود دارد و دلیل اصلی اینکه الان دارم این سفر نامه را می نویسم همین موضوع هست تا دیگر دوستانی که قصد سفر به این شهر را دارند بهتر بتوانند تصمیم بگیرند .

استانبول ، آنتالیا ، کوش آداسی یا بدروم ؟؟؟

قبل از اینکه شروع به نوشتن سفرنامه کنم لازم می دانم به یک سوال اساسی که در اکثر سایت ها و وبلاگ ها همیشه پرسیده می شود جواب بدهم ، شاید مشکل خیلی از دوستان برای انتخاب مسیر حل بشود البته پاسخ به این سوال فقط بر اساس تجربیات و نظر شخصی اینجانب می باشد :

استانبول گزینه مناسبی است برای افرادی که علاقه مند به خرید با قیمت مناسب و همچنین دیدن آثار تاریخی هستند و تفریحات آبی برایشان دارای اهمیت کمتری است .

آنتالیا بهترین مقصد برای افرادی است که به دنبال یک سفر پر جنب جوش ، تفریحات ساحلی زیاد و حضور در میان سایر هموطنانمان هستند و خرید برای آنها دارای اهمیت کمتری است .

کوش آداسی مناسب گردش گرانی است که هم علاقمند به خرید هستند و هم تفریح  🙁 لازم به توضیح است که برای خرید مناسب در کوش آداسی باید به سوکه یا ازمیر بروید که فاصله زیادی با کوش آداسی ندارند و البته خرید در ازمیر به خوبی استانبول نیست . و تفریحات آبی و جنب و جوش و سطح خدمات هتل های کوش آداسی تا حدی پایین تر از آنتالیا خواهد بود . همچنین آثار باستانی محدودی مثل خانه حضرت مریم و افس وجود دارند )

بدروم مناسب افرادی است که هدف آنها استراحت و آرامش در ساحل و دریایی بسیار زیبا و شنا و تفریحات آبی با کیفیت بالا می باشد . همچنین در بدروم امکان حضور در کلوب های تفریحی بین المللی ( بسیار بزرگ ولی به طور کل غیر فارسی ) فراهم است و البته خرید در بدروم محدود به چند مجتمع خرید و بازار های محلی می باشد .

شروع و مقدمات سفر :

پس از تحقیقات فراوان و بررسی هتل های مختلف که بیشتر از طریق سایت لست سکند ( که به نظر اینجانب کامل ترین مرجع فارسی زبان برای سفر می باشد) و سایت tripadvisor و سایت های دیگر صورت دادم به این نتیجه رسیدیم که در روز  جمعه  ۲۸/۲/۹۶ و با پرواز قشم ایر برای یک هفته در هتل ” وو بدروم  WOW Bodrum ” اقامت کنیم ( در این تاریخ قیمت تور ۲۱۵۰۰۰۰ بود و الان : ۱۰ تیرماه قیمت این پکیج ۴۰۵۰۰۰۰ می باشد بنابر این توصیه می کنم اگر می توانید سفر خود را به شهرهای ترکیه در خرداد ماه انجام دهید که قیمتها بسیار مناسب تر است). از آنجا که ما ساکن اصفهان هستیم و نمی خواستیم در روز اول سفر به خاطر رانندگی و نخوابیدن در شب روز اول سفر را از دست بدهیم، تصمیم گرفتیم روز پنج شنبه به سمت تهران حرکت کنیم و شب را در یک هتل نزدیک فرودگاه اقامت کنیم و صبح ساعت ۶ به فرودگاه برویم و به پرواز که ساعت ۹ بود برسیم. با تماسی که با هتل فرودگاه گرفتیم به علت هزینه بالا از رفتن به هتل فرودگاه صرف نظر کردیم. گزینه بعدی هتل آفتاب مربوط به مجموعه حرم امام خمینی (ره) بود، با قیمت بسیار مناسب (۱۳۵۰۰۰ تومان اتاق ۴ تخته) هتل را برای یک شب رزرو کردیم. سر انجام روز پنج شنبه ساعت ۵ بعد از ظهر به سمت تهران حرکت کردیم و ساعت ۱۰ به هتل آفتاب رسیدیم یک اتاق بسیار تمیز و بزرگ در اختیار ما قرار گرفت شام را هم همان جا سفارش دادیم بسیار خوش مزه و با کیفیت بود.

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

روز اول (جمعه ):

ساعت ۶ صبح در فرودگاه حاضر شدیم فرودگاه بسیار شلوغ بود پس از عبور از صف های بسیار شلوغ سرانجام با ۴۰ دقیقه تاخیر پرواز در ساعت ۹:۴۰ دقیقه انجام شد . در پرواز به ترکیه به نظر اینجانب دو انتخاب پیش روی است : یکی پرواز های ایرانی با هواپیماهای فرسوده ولی خلبان های بسیار متبحر ایرانی و دیگری پرواز با هواپیماهای جدیدتر ترک اما با خلبان هایی که به هیچ وجه تبحر خلبان های کشور عزیزمان را ندارند. از آنجا که پرواز ما ایرانی بود همانطور که از خلبان انتظار داشتیم یک برخواست و فرود بسیار آرام را تجربه کردیم . ساعت ۱۲:۴۰ به وقت ایران به ازمیر رسیدیم و ساعت خود را به وقت ترکیه که ۱:۳۰ از ما عقب تر است تنظیم کردیم . در درب خروجی فرودگاه آقا نعیم لیدر ما از شرکت)  ELAN TOUR  (منتظرمان بود . که خدا را شکر تا روز آخر سفر ما دیگر ایشان را ملاقات نکردیم و مثل سفر قبلیمان به کوش آداسی که لیدر های شرکت اجون(acuntravel ) مرتب مزاحم مان می شدند و چون ما تور از آنها نمی خریدیم نه تنها کمکی به ما نمی کردن بلکه سعی می کردن سنگ جلوی پای مان بیندازند نبود و از این بابت از ایشان کمال تشکر و قدر دانی را دارم . به هر حال آقا نعیم با کمی تاخیر حدود ۳۰ نفر مسافران بدروم را جمع کرد  و با یک اتوبوس به سمت بدروم  حرکت کردیم . طی کردن مسیر ۲۴۰ کیلومتری ازمیر تا بدروم  حدود ۳:۳۰ دقیقه طول می کشد که البته ما یک توقف حدود ۱ ساعته هم در یک رستوران کنار یک دریاچه بسیار زیبا به اسم Bafa Gölü داشتیم . ما بسیار گرسنه بودیم و از منوی محدود رستوران جوجه کباب و کباب گوشت هر پرس شامل ۵ سیخ به قیمت ۳۰ لیر برای هر پرس سفارش دادیم ! چند دقیقه طول کشید تا غذا سرو شد پنج سیخ ۱۲ سانتیمتری چوبی که در هر کدام فقط ۴ قطعه گوشت که کاملا خام بود به چشم می خورد با اینکه ما کاملا گرسنه بودیم و حجم غذا برای ۴ نفر خیلی کم بود اما حتی نتوانستیم نصف غذا را هم بخوریم. سایر مسافرین هم از کیفیت غذا بسیار ناراضی بودند . ( شدیدا توصیه می کنم مسافرانی که به بدروم و مارماریس تشریف می برن برای این قسمت از سفر همراه خودشون خوراکی همراه داشته باشند. )

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

سر انجام به بدروم رسیدیم شهری یک دست سفید رنگ با ساختمانهایی که حداکثر ۳ طبقه هستند ، بدروم در نگاه اول اصلا شهری مدرن به نظر نمی رسید و بیشتر شبیه روستاهای شمال کشور خودمان بود از هر تپه ای که بالا می رفتیم چشم اندازی زیبا از دریایی آبی و خلیجی بسیار زیبا نمایان می شد که قبلا فقط در فیلم های ترکی چنین منظره های زیبایی را دیده بودم .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

مسافرین دو هتل قبل از هتل ما پیاده شدن و ۷۰% مسافرین که به بدروم آماده بودن در هتل ما ، هتل WOW اقامت داشتن. سرانجام حدود ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به روستای گومبت Gumbet و به هتل رسیدم از آنجا که ساعت ورود ما بعد از ۱۴:۰۰ بود به سرعت مراحل پذیرش انجام شد . و وارد محیط هتل شدیم هتل به شکل یک دهکده کوچک و بسیار شیک ساخته شده بود با کوچه هایی که پر از گلهای بنفش رنگ بین دیوارهای سفید کلبه ها بود و بسیار محیط زیبایی داشت .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

اتاق ما شماره ۵۳۳۳ بود یک اتاق در طبقه دوم با دید بسیار زیبا از ساحل !!! که بسیار برای ما که اتاق معمولی رزرو کرده بودیم خوشایند بود . اتاق تمیز و با دکوراسیون تقریبا قدیمی که مشخص بود به تازگی بازسازی شده در کل بسیار خوب بود .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

از آنجا که بسیار خسته بودیم تا ساعت هفت استراحت کردیم و بعد برای شام به سالن غذا خوری هتل رفتیم . غذای هتل تقریبا خوب بود البته در حد انتظار ما نبود ما دو سال قبل در هتل اورنج کانتی بوفه بسیار بزرگ تر و خوش مزه تری را تجربه کرده بودیم. در رستوران اصلی هتل حدود ۳۰ نوع غذا که اکثرا باب میل ما ایرانیها نیست و انواع شیرینی و دسر و میوه سرو می شد البته روی تراس همین رستوران هر روز انواع کباب یا جوجه کباب سرو  می شد  که بسیار خوش مزه بودن و ما اکثرا از غذای آنجا استفاده می کردیم .

بعد از غذا برای استفاده از برنامه های آمفی تئاتر که در هتل های ترکیه مرسوم هست به آنجا رفتیم و با کمال تعجب دیدیم که هیچ خبری نیست . در مسیر برگشت صدای موزیکی که از سمت کافه استخر زیر آسیاب بادی می آمد ما را به سمت خودش جذب کرد آنجا موسیقی زنده ترکی و بین المللی در حال نواختن بود و عده زیادی آنجا جمع بودن ما هم نشستیم و تماشا کردیم . از اطلاعاتی که سایر دوستان داده بودند می دانستیم که یکی از اعضا انیمیشن هتل یک خانوم ایرانی هست به اسم ماندانا، ایشان را پیدا کردیم و در مورد برنامه های هتل پرسیدیم و فهمیدیم که از بد شانسی ما الان موقع تعطیلات دانشجوهای ترکیه هست و علت شلوغی هتل هم همین موضوع هست و تا روز یکشنبه که اونا در هتل هستن برنامه های عادی هتل تعطیله و برنامه های باب میل آنها مثل همین موسیقی زنده ترکی اجرا می شود.

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

روز دوم (شنبه ) :

بعد از خوردن صبحانه از آنجایی که ما هیچ توری از پکیج  لیدرمان ثبت نام نکرده بودیم تصمیم گرفتیم به شهر بدروم برویم تا بتوانیم هم شهر و بازار شهر را ببینیم و هم تور گشت شهری ثبت نام کنیم . از هتل بیرون آمدیم و سوار دلموش هایی که هر ۵-۶ دقیقه یک بار از جلو هتل تا نزدیکی های اسکله با ۳ لیر مسافرین را جا به جا می کردند شدیم . در آاخرین ایستگاه پیاده شدیم یک صرّافی درست سمت دیگه خیابان قرار داشت، پول چنج کردیم و بعد در همان خیابون که پر از مغازه بود مشغول قدم زدن به سمت اسکله و قلعه قدیمی  شدیم . ۵۰ متر بیشتر نرفته بودیم که یک مغازه فروش تورهای گردشگری توجه مان را جلب کرد راجع به تورها باهاش صحبت کردیم کشتی کاتامران را ۵۰ لیر با شام . تور قایق و بازدید از ۵ ساحل را ۵۰ لیر با ناهار و پارک آبی را ۴۰ لیر قیمت داد که انصافا همه قیمت ها خوب بود ما بعد از مشورت تصمیم گرفتیم فقط تور قایق را برای چهارشنبه رزرو کنیم با کلی چانه زدن تور را برای ۶ نفر به قیمت ۲۱۰ لیر همراه با یک حمام ترکی رایگان بدون ماساژ رزرو کردیم و از فروشنده قول گرفتیم موسیقی ایرانی هم در کشتی پخش بشه البته به نسبت تعداد ایرانی هایی که در کشتی حاضر هستند .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

بعد باز کمی در بازار خرید کردیم و در اسکله قدم زدیم تا به قلعه رسیدیم از آنجایی که من رابطه خوبی با آثار باستانی ندارم داخل نرفتیم اما ورودی ۳۰ لیر بود . (باز هم متاسفانه هفته قبل که ما آب و هوا را چک کرده بودیم یک روز بارانی و سرد پیش بینی شده بود اما بعد این تغییر کرد و سه روز اول سفر ما سرد و بارانی پیش بینی شد و با توجه به این مسئله ما باید برنامه خرید را در روزهای اول انجام می دادیم و گشت ها را روزهای آخر ). ظهر با یک تاکسی با هزینه ۳۰ لیر به مرکز خرید میدتاون Midtown  رفتیم  . ناهار را هم آنجا بیگ برگر خوردیم ( دوبل برگر با سیب زمینی و نوشابه  ۱۳ لیر هر نفر ) اگه از هتل بخواهید به آنجا بروید از درب هتل ۲۰ متر سمت راست ایستگاه تاکسی هست تا میدتاون ۳۵ لیر باید پرداخت کنید . راه دیگه رفتن به آنجا این است که با دلموش به مرکز خرید اوسیس بروید ( Oasis Mall ) و از آنجا با یک دلموش دیگه به میدتاون بروید که ۵٫۵ لیر برای هر نفر هزینه دارد. شب هم توی هتل با موزیک زنده ترکی سرگرم شدیم و چون خسته بودیم زود خوابیدیم .

روز سوم (یکشنبه ) :

امروز ساعت ۱۰ حمام ترکی رایگانی که از مغازه گرفته بودیم را داشتیم . ترانسفر هم جزء پکیج تور بود تا ۱۰:۱۰ منتظر شدیم اما کسی برای ترانسفر نیامد ، با آقای سامی (مسئول دفتر فروش تور ) تماس گرفتیم گفتش ۵ دقیقه دیگه ترانسفر می آید ، چند دقیقه بعد یک ون آمد دنبال مان دوتا کوچه پایین تر از هتل در خود گومبت یک حمام ترکی قدیمی بود رفتیم آنجا اصلا کیفیت خوبی نداشت و به اینصورت نصف روزمان تلف شد. به هتل برگشتیم نهار خوردیم و بعد از ظهر چون هوا سرد و بارانی بود تصمیم گرفتیم به فروشگاههای koton , lc waikiki , defacto  که بین مسیر اوسیس و میدتاون قرار دارن بریم ( در نقشه پایین جایی که نوشته شده lc Waikiki ).

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

شب هم چون هتل باز برنامه نداشت برای دیدن شبهای زنده گومبت به مرکز شهر گومبت رفتیم ( با دلموش نفری ۳ لیر ، تاکسی ۱۰ تا ۱۵ لیر، پیاده ۱۵ دقیقه ) کمی قدم زدیم و همه جا سر و صدای موزیک تند ترکی وجود داشت. در بدروم از موسیقی فارسی خبری نیست . دو ساعتی آنجا ماندیم و بعد برگشتیم.

روز چهارم (دوشنبه ) :

امروز چون هوا کمی بهتره تصمیم داریم از هتل بیرون نرویم و از امکانات هتل استفاده کنیم از محیط زیبای هتل عکس بگیریم . برای صبحانه به رستوران رفتیم و خوشبختانه کاملا خلوت شده بود دانشجوهای ترک رفته بودن و هتل داشت به وضعیت عادی بر می گشت . بعد از  صبحانه رفتیم از همه جای هتل عکس گرفتیم.

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

و بعد در بازی دارت شرکت کردیم با شوخی های من و یک آقای پیر هلندی کلی همه خندیدن بعد ناهار را در اسنک بار کنار ساحل (رستوران ایتالیایی ) خوردیم این رستوران را برای شب ها باید رزرو کرد اما ظهر ها اسنک باره همبگر و پیتزا سرو می کند که خوش مزه اس . بعد برای اولین بار رفتم که وارد دریای فوق العاده زیبای بدروم  شوم . ما ۳ سال هست که در همین تاریخ به ترکیه می رویم و هوا خوبه اما امسال هوا تا حدی سرد بود که برای خود ساکنین ترکیه هم سردی هوا در این فصل تعجب آور بود .  اما این سرما باعث نمی شد که من از دریایی به این زیبایی بگذرم در دریا فقط یک خانوم و آقای روس داشتند شنا می کردند و هیچ کس دیگه در آب نبود . پایم را که گذاشتم داخل آب سرما همه وجودم را گرفت اما باز رفتم جلو شروع کردم به شنا کردن دو دقیقه نگذشته بود که دیگر سرما را حس نمی کردم و بدنم به سرما عادت کرد. همه چیز عالی بود آب دریای اژه شفاف و مثل شیشه اس و هتل در یک خلیج بسیار زیبا قرار دارد  یکی دو ساعت درآب دریا بودم و حسابی لذت بردم به نظر من بدروم قشنگ ترین ساحل و دریا را بین شهرهای ترکیه دارد . بعد از شنا در دریا  رفتیم کنار استخر مسابقه واتر پلو برگذار می شد خارجی هایی که توی هتل  مانده بودن همه پیر و خسته بودن دوتا تیم ایرانی تشکیل دادیم و نیم ساعتی واتر پلو بازی کردیم . بعد ظهر باز در کوچه پس کوچه های گومبت قدم زدیم عکس گرفتیم و … شب بعد از شام برنامه آمفی تئاتر اجرا شد یک گروه از غنا که حرکات اکرباتیک زیبایی انجام می دادن . بعد مثل هر شب کنار استخر موسیقی ترکی . امشب ماندانا به ما قول داده بعد از موسیقی ترکی، موسیقی ایرانی باشه که چون حدوداً نیم ساعت وقفه افتاد همه هموطن هامون خسته شدن و رفتن و عملا برنامه اجرا نشد .

روز پنجم (سه شنبه ) :

امروز صبح به شهر بدروم رفتیم تا بتوانیم با محیط شهر آشنا بشویم شهر کاملا سنتی هست با ساختمانهای سفید و بعضی خیابانها سنگ فرش شده و بسیار تمیز با وجود بارش زیاد مرتب ساختمانها را رنگ می زدند تا سفید بمانند .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

ظهر برای ناهار به هتل برگشتیم و بعد از ناهار به حمام ترکی هتل رفتیم استفاده از حمام ترکی رایگان هست اما اگر ماساژ یا شستشو بخواهید هزینه دارد و البته کیفیت ماساژ و شستشوی  حمام بسیار عالی هست .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

بعد از ظهر را با شنا و تفریح تو محیط هتل سپری کردیم .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

شب های سه شنبه در اکثر هتل های ترکیه شب ترکی برگذار می شود، بعد از شام صدای موزیک ترکی از آمفی تئاتر به گوش می رسید خودمان رو به آنجا رساندیم برنامه بسیار جالب رقص ترکی اجرا می شد، میشه گفت برنامه شب ترکی قشنگ ترین برنامه ای بود که در این سفر در هتل wow  اجرا شد و توصیه می کنم به هیچ وجه این برنامه را از دست ندین .

روز ششم ( چهار شنبه ) :

خوشبختانه امروز هوا کاملا آفتابی است و ما تور قایق داریم ساعت ۱۰:۳۰ باید جلوی مغازه تور فروشی باشیم برای همین کمی دیر تر از خواب بیدار شدیم ساعت ۹ از لابی، رستوران ترکی را برای شب رزرو کردیم . و بعد از صبحانه با دلموش به مرکز بدروم رفتیم وقتی به جلوی مغازه تور فروش رسیدیم خوشبختانه ۶ تا دیگه از هم وطن های مشهدی یمان هم تور را ثبت نام کرده بودن ساعت ۱۰:۴۵ یکی از خدمه کشتی آمد دنبال مان و با یک پیاده روی تقریبا طولانی ساعت ۱۱ به کشتی رسیدیم کشتی نیمکت های ۶ نفره داشت که تقریبا پر بودن روی یکی از نیم کتها فقط دوتا خانوم ترک و روی یکی دوتا آقای ترک بودن از آنها خواستیم کنار هم بنشینند تا ما بتوانیم با هم باشیم که هیچ کدام قبول نکردن ( تفاوت میهمان نوازی ترک ها با ایرانیها را کاملا حس کردیم ). بالاخره کشتی به سمت اولین ساحل به اسم gokova حرکت کرد و بعد از چند دقیقه که به آنجا رسیدیم دریای تمیز و زیبا داشت . کشتی برای نیم ساعت توقف کرد و آب تنی کردیم .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

بعد به سمت مقصد دوم حرکت کردیم ( kara ada ) که یک غار تقریبا ۱۰ -۱۵ متری بود که یک چشمه آب گرم داخل اون قرار داشت و آب تقریبا ولرمی از غار خارج می شد یک اسکله جلوی غار ساخته بودن که مسافرین می توانند روی آن پیاده بشوند و باعث می شود  آب غار و دریا مخلوط نشود و گرم بماند ، من چند جا خونده بودم که داخل غار گل های درمانی هم هست اما تا آخر غار رفتیم و چیزی وجود نداشت.

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

بعد به سمت ساحل بعد حرکت کردیم آنجا هم یک توقف نیم ساعته داشتیم و سر انجام به ساحل چهارم که قشنگ ترین جای ترکیه هست که من تا بحال دیده ام رسیدیم ساحل ابوقاضی که محلی ها بهش میگن آکواریم (Adabogazi or Akvaryum) این ساحل آب کاملا شفافی دارد که تا عمق ۲۰ متری کاملا کف دریا معلومه صخره های خیلی قشنگی دارد و می شود  به خشکی رفت یک ساحل کاملا رویایی که به نظر من در سفر به بدروم کسی که این ساحل را نبیند مثل اینکه اصلا بدروم را ندیده چون بدروم به داشتن سواحل زیبا معروفه و زیبا ترینشون این ساحل هست .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

بعد از نیم ساعت آب تنی دلچسب تو این آب صاف ناهار آماده شد ماکارونی با مرغ و سالاد غذای ساده ای بود اما کیفیت بدی نداشت قابل خوردن بود ( لازمه  یادآوری کنم در کشتی فقط غذا مجانیه و آب و نوشیدنی به قیمت خیلی بالایی به فروش می رسه هر چی لازم دارین قبل از رفتن تهیه کنید و با خودتون ببرید ) بعد از غذا و کمی آب تنی دیگه به سمت ساحل پنجم به راه افتادیم بین راه یک موزیک خارجی تقریبا آشنا زده شد و از ناخدا خواستیم صدا را زیاد کنه و وقتی دید داریم محیط کشتی را گرم می کنیم از ما خواست تا فلش بهش بدیم و موسیقی ایرانی پخش کرد و دیگه بچه ها همه ترکوندن طوری که خارجی ها هم باهامون همراهی می کردن . در مقصد پنجم اینقدر خسته بودیم که دیگه پیاده نشدم و سر انجام ساعت ۵ به اسکله برگشتیم .  تصمیم گرفتیم یکی دو ساعت در کوچه های بدروم قدم بزنیم و با محیط شهر آشنا بشویم و ساعت ۷ خودمان را به هتل برسانیم و ۸:۳۰ به شام ترکی رفتیم که کباب هایی سرو می شود  که شبیه کباب های ایرانیها ست فقط یک مشکل وجود داشت و اون هم اینکه عکس غذاها در منو نبود و باید از مواد استفاده شده در غذا ، غذای مان را انتخاب می کردیم . البته این نقص در کل هتل وجود داشت در تمام رستورانها و کافه های دیگه هم همینطور بود که البته هتل های دیگه که من رفتم عکس غذا را در منو قرار می دهند و خیلی به انتخاب غذا کمک می کند . بعد از غذا هم در آمفی تئاتر یک گروه کلمبیایی برنامه اکروباتیک داشتن و بعد هم موسیقی زنده ترکی و باز هم بعد از موسیقی ترکی به علت جمع نشدن دوستان ایرانی از موسیقی ایرانی خبری نبود .

روز هفتم ( پنج شنبه ):

امروز تصمیم داریم به پارک آبی بریم با تاکسی ۳۵ لیر تا پارک آبی که درست روبه روی پاساژ میدتاون هست و ۴۵ لیر ورودی ( که البته در ماههای شلوغ تر ۷۵ لیر می شود  ) جلوی درب هتل که رسیدیم چند تا از دوستانی که در هتل باهاشون آشنا شده بودیم را دیدیم و آنها هم گفتند که دارند می روند به پارک آبی و تور را با ترانسفر به قیمت ۴۰ لیر از مغازه داخل شهر خریدن ما هم گفتیم منتظر می ماندیم تا ترانسفر شما برسه و ما همین جا تور را می خریم . چند دقیقه بعد دوتا ماشین با آرم پارک آبی آمدند و یک لیدر ایرانی هم پیاده شد ما ازش پرسیدم اگه ما بخواهیم با شما بیایم امکانش هست و اون گفت تور را ۳۰ دلار به ما می فروشد که ما قبول نکردیم. وقتی اون رفت داخل که کسانی که تور را ازش خریده بودن بیاره ، با راننده صحبت کردیم و اون گفت این ماشینها متعلق به خود پارک آبی هست و ترانسفر به پارک آبی مجانی هست و ما می توانیم سوار بشویم و آنجا بلیط تهیه کنیم و هر وقت هم خواستیم برگردیدم باز خودشون مجانی ترانسفر برگشت را انجام می دهند ( برای رفتن به پارک آبی می توانید  با پارک آبی تماس بگیرید ماشین می فرسته درب هتل  برای رفت و برگشت و نیازی به تور نیست www.bodrumaqualand.com ) ساعت  ۱۱ به پارک آبی رسیدیم بلیط خریدیم و وارد شدیم دستبندی بهمان دادن که می شد شارژ کرد اما ما چون قصد نداشتیم زیاد بمانیم شارژ نکردیم یک کلید هم برای کمد لباس بهمان دادن ( هزینه نداشت) . امروز اولین روزی بود که پارک در سال جدید باز شده بود حسابی خلوت بود کلا حدود ۵۰ نفر در پارک بودن که ۴۰ تاش ایرانی بودن پارک خیلی مجهز نبود و حدود ۱۰ تا سر سره برای بزرگسالان داشت و استخر موج و البته زیپ لاین که ۱۰ لیر هزینه داشت .

سفر به زیباترین سواحل ترکیه (بدروم)

حدود ساعت  ۲ به درب خروجی آمدیم  و برای برگشت هماهنگ کردیم تا ما لباس عوض کردیم ماشین هم آماده بود و ما را به هتل برگرداند . بعد از ظهر را هم تو هتل گذراندیم . برای شام هم صبح رستوران ایتالیایی را رزرو کرده بودیم انواع پاستا و استیک سرو می شد که باز هم باید از روی مواد تشکیل دهنده طعم غذا را تشخیص می دادیم . شب باز هم آمفی تئاتر برنامه نداشت و در کافه کنار استخر مسابقه ای جالب برگزار می شد که با تشویق حاضرین به شرکت کننده ها امتیاز می دادن و ما حسابی شرکت کننده هم وطن مان را تشویق کردیم و چون ایرانی ها زیاد بودن ایشون با اقتدار برنده شدن . بعد هم به اتاق رفتیم وسایل مان را جمع کردیم تا برای ترانسفر که ساعت ۴ صبح انجام می شد آماده بشویم .

روز هشتم (جمعه ):

امروز باید با این ساحل و دریای زیبا خداحافظی کنیم ساعت ۳ صبح بیدار شدیم وسایل مان را جمع کردیم و اتاق را تحویل دادیم مراحل چک اوت به راحتی انجام شد و  ساعت ۴ لیدر خوب مان آقا نعیم را دوباره زیارت کردیم به سمت فرودگاه راه افتادیم ۷ صبح رسیدیم فرودگاه و تا پرواز که ساعت ۱۲ بود ۵ ساعت به لطف لیدر خوب مان معطل شدیم تا ایشون بتوانند با همان اتوبوسی که ما را آورده بودند مسافرانی که رسیده بودن را برگرداند . دوباره پرواز با ۴۰ دقیقه تاخیر انجام شد و بین راه هواپیما تکانهای خیلی شدیدی داشت که خلبان اعلام کرد به خاطر وضعیت هواست ، هر چه بود به خیر گذشت و ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه به وقت تهران به سلامت به کشور عزیزمان برگشتیم .

نویسنده : رضا خاتمی

منبع:لست سکند

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *