خانه / سفرنامه / سفر به مالزی و سنگاپور قسمت اول

سفر به مالزی و سنگاپور قسمت اول

سفر به مالزی و سنگاپور

قسمت اول

چون تمام همسفران با تجربه باسواد روز کثیرالسفر نکات کلی-کاربردی را با انشای شیوا همراه باعکسهای جالب نوشته اند من آن ها را تکرار نمیکنم چون برای اولین بار سفر نامه انهم در عرض چند ساعت می نویسم و شاید بعد از دوران مدرسه اولین انشای وخاطراتم هست  خالی از اشکال نیست فقط چیزهای شخصی وجزیی را نوشتم قبلا از تذکرات وانتقادات شما که حتما باعث رشد من خواهد شد سپاسگزارم.

در ادامه با سفرنامه ای متفاوت از سفر به مالزی و سنگاپور به نویسندگی علیرضا حیدریان با نگارشی خیلی خوب از سایت سفرنامه همراه باشید.

                                                                    

سفرنامه مالزی
سفرنامه مالزی

 من علیرضا پنجاه و چهار ساله وپسر هفده ساله ام ارش تصمیم گرفتیم باهم به سفر برویم. من فکر می کنم انتخاب همسفر یکی ازموارد مهم وموثر در سفر است . با اینکه اختلافات زیادی بین ما است ولی چون تجربه چند سفر با هم را داشتیم میدانستیم که چطوراز وجود هم استفاده ولذت ببریم.

به یک آژانس کارگزار واصلی درخیابان میرداماد مراجعه کردیم .من فکر می کنم که اگر از یک کارمند معتمد وباسابقه راهنمایی بگیرید در انرژی و وقت وپولتتان صرفه جویی میکنید زمانی که  وارد آژانس شدم شانزده کانتر فروش سخت مشغول فروش تور وبلیط به همکاران ومسافران بودندو به همین تعداد همکاران انها درسالنی دیگر مشغول پشتیبانی وانجام کارهای دفتری بودند  پیشنهاد کارمند آژانس ، تور مالزی سنگاپور از نهم تا بیست ویکم بهمن قبل از عید چینیها که خیلی شلوغ می شود با پرواز امارت وهواپیمای بویینگ ۷۷۷ -۳۰۰ به دوبی وبعد از یک ساعت با هواپیماایرباس ۳۸۰-۳۰۰ به کوالامپوروبرگشت ازسنگاپوربه صورتی که صبح برسیم وساعت یک شب برگردیم به ما معرفی کرد .

هواپیما a300
هواپیما a300

چون مدت پرواز ماهان یک هفته بود وبرگشتش از کوالامپور و درعوض امارت افر خوبی داشت وهواپیماها نو بودند قبول کردیم .هوا را هم ابری بدون باران وبا وزش باد پیشبینی کردند که البته به ما خیلی حال داد.

هتل novotel
هتل novotel

هتل ۴ ستاره خوبی درکوالامپوربه اسم نووتل در منطقه بوکینگ بینتانگ

هتل capthon
هتل capthon

ودر سنگاپور هتل کاپتورن نزدیک محله چینی ها و رودخانه که محل تجمع توریستها ونایت لایف و رستورانها بود انتخابکردیم . پیامی  هم برای هتلها فرستاد که مارا درطبقات بالای هتل جا بدهند که نمیدانم اتفاقی بود یا نه که این کار انجام شد. البته پیشنهاد کرد چون ورود سیگار ومشروب از راه زمینی ممنوع است اول هوایی به سنگاپور برویم که قبول نکردیم . هزینه تورمان۷٫۵ملیون شد.که البته در آخر۳٫۵ملیون هم خرج مسافرتمان اضافه شد. البته وقتی ۵۰% پول تور را دادیم متذکر شدیم که اگر پرواز با دلار یا هتل گران شودمسولیتی متوجه ما نیست .دلار را ۴۵۰۰ خریدم .

وسایل مورد نیاز  ازقبیل کفش کتانی وصندل وکمکهای اولیه سوزن نخ ودکمه یک وعده غذا (چون میدانستم پسرم غذای امارت را دوست ندارد) ۴قطعه عکس فتوکپی پاسپورت شلوارک با دو جیب زیب دار قرص ضد تهوع لیمو ترش گردنی مایو حوله زیرانداز برای ساحل سنتوزا تیشرت ومقدار کمی پنیر کالباس نان لواش قند به همراه خود بردیم .  پسرم هم عضو مسافرین کثیر السفر امارات شد . برنامه حرکت مترو فرودگاه امام راگرفتیم چون تقریبا”ساعتی یکبار میاید وازایستگاه مترو که نزدیک خانه امان بود سوار شدیم و در ایستگاه شاهد باقر شهرخط  را عوض کردیم داخل واگن مترو فرودگاه که تنها ۴مسافر داشت نظاره گر برف زیاد وترافیک شدید بودیم (تاریخ حرکتمان بهمن ۹۶بود که تهران قافلگیر شده بود ) که خیلی ها به پروازها نرسیدند . با اینکه بوفه خروجی مترو به فرودگاه که بیشترکارکنان فرودگاه ازآن استفاده می کنندوقیمتهای مناسبتری داشت ما چیزی لازم نداشتیم اب پرتغالی که خانمم برای پسرم گرفته بود قبل از رد شدن ازگیت نوشید (یاد یک دوست همسفرم افتادم که هر وقت میخواست اب میوه اش را به داخل هواپیما ببرد اول اب میوه بعدیک لباس بعد یک اسپری خالی یا بطری آب بعد از بازرسی فقط رویی را تحویل میداد وهمیشه دسته گل کوچکی رابه کادرپروازی میداد )جایمان را از قبل تعیین کرده بودیم که نزدیک دستشوییها نباشد آب خوردن و صندل وجوراب نو را پا کردم وبا تبسم به هوا پیما وارد شدم فرودگاه دوبی ۳ترمینال داشت که زمان رسیدن هر مسافر ترانزیت را به پرواز بعدی در مانیتور مشخص بود هم رفت هم برگشت هواپیماها خالی بود وبه هرنفر ۴صندلی برای خوابیدن رسید در فرودگاه کوالامپورهیچکس به استقبال ما نیامد من اتفاقی به یک نفر شماره لیدر را دادم گفتم به ایشان زنگ بزنیدگفت من لیدر شما هستم واینجا تورهای ایرانی را اذیت می کنند ونمیگذارند ما تابلو دستمان باشد لیدر پیشنهاد تور کرد ولی من گفتم قیمتش بالاست که نهایتا”اخر شب زنگ زد وتورشماره۱۰ را۵۰دلار وشماره ۷ را۴۰ دلارحساب کرد(اگر همه مسافران به هم قرار بگذارند وازلیدر همه یکجابخرند ارزانترحساب میکنند) تورشهری هم رایگان بود . ولی تور سنگاپور به حد نصاب نرسید ما۳روز با تور هابودیم و۸روزخودمان تقریبا “همه جاها را رفتیم وسعی میکردیم قبل از ساعت تعیین شده تور درلابی حضور داشته باشیم  ولی درمجموع با تور شادتر ارزانتر سریعترخستگی کمتر واطلاعات بیشتری میدادند در هتل مالزی فقط مالیات گرفتند ولی درسنگاپوردپوزیت ۱۰۰دلار گرفتندوگفتند انعام لازم نیست بدهید .

در موقع برگشت هر دو جا اتاق را چک نکرده خداحافظی کردند البته هتل ما سرویس رایگان چند نوبت برای جاهای دیدنی شهر داشت.برنامه روزانه ما که از تهران با هم یادداشت کرده بودیم به این صورت بود که صبح ساعت ۶ برای صبحانه من می رفتم و بعد حمام یا استخر و سونا و جکوزی و سپس با نقشه همه چیز را مرورمی کنم البته گوگل مپ و مردم و کارکنان مهربان کمکمان میکردند. سپس کلیه وسایل را درون چمدانها میچیدم و اتاق را مثل اول تمیز می کردم که رمز گاوصندوق را فراموش یا اشتباه نزنید و لای تخت ها و زیر تخت ها چیزی جا نماند تا سفیر خوبی ازطرف کشورم باشم .در جاهای گردشگری اصولا از هر جا مثل اتوبوس هتل و رستوران می رفتیم به عقب نگاهی می انداختم چیزی جا نماند.

با پسرم که برای صرف صبحانه به رستوران می رفتیم من عادتبه خوردن مفصل صبحانه داشتم و پسرم خیلی مختصر می خورد و سعی می کردم غذای اضافه در بشقابم نماند. 

امیدوارم توضیحاتم خسته کننده نبوده باشه و توانسته باشم کمکی در راستای سفرهای شما به مالزی و سنگاپور کرده باشم .

در اخر هم تقاظا دارم از تمامی دوستانی ک مطالب بنده را مورد مطالعه قرار می دهند  نظرات خود را برای من ارسال کنند.

 واگر اطلاعاتی در خصوص سفر ترکیبی به بالی تایلند و مالزی و سنگاپور و اطراف آن دارند در اختیار من قرار دهند با تشکر از صبر و حوصله و شکیبایی شما همسفران عزیز 

امیدوارم روزی همسفر هم باشیم تا با تجربیاتی که از سفرها داریم بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم .

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

در ضمن از آقای علیرضا حیدریان برای زمانی که گذاشتن جهت درج سفرنامه زیبای خودشان کمال تشکر داریم.

باتشکر

 

ادامه مطلب

 

بهمن ماه 96

نویسنده : علیرضا حیدریان

منبع : سایت سفرنامه

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

یک دیدگاه

  1. آرش جان عزیز سلام
    ممنون که تجربیات سفر خودتان را با حوصله با ما به اشتراک گذاشتید
    منتظر بخش دوم سفرنامه هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *