معرفی جاذبه های دیدنی مسکو

مسکو یا ماسکو (به روسی: Москва) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

چهار فرودگاه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیاست، در این شهر قرار دارد. مترو مسکو با ۱۸۵ ایستگاه پس از مترو توکیو بیشترین مسافران را در بین سیستم‌های مترو دنیا دارد.

کلان‌شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است، به طوری که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌است. این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام «متروی مسکو» است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های مترو در جهان است.

برنامه سفر ۱۰ روز تور روسیه ( سنت پترزبورگ + مسکو )‏‏

روز اول : حضور کنار کانتر هواپیمایی امارات در فرودگاه امام خمینی ، ۳ ساعت قبل از پرواز به دبی با شماره ‏پرواز ‏EK 976‎‏ هواپیمایی امارات در ساعت ۰۴:۴۵‏

ورود به دبی در ساعت ۰۶:۳۵ و پرواز به سنت پترزبورگ در ساعت ۱۰:۰۵ با پرواز شماره ‏EK 175‎‏ ، ورود به ‏سنت پترزبورگ در ساعت ۰۵:۱۰ به وقت محلی و استقبال توسط نماینده گروه در سنت پترزبورگ ، انتقال به ‏هتل و تحویل اتاق

روز دوم : صرف صبحانه در هتل ، گشت شهری شامل : خیابان نوسکی ، کلیسای کازان ، کتابفروشی دم نیجی ‏، تندیس کاترین کبیر ، میدان اسحاق ، نمای بیرونی کلیسای اسحاق ، تندیس الکساندر اول ، نمای بیرونی ‏ساختمان تئاتر مارینسکی و هتل آستوریا ، کانال گریبایدف ، رودخانه نوا ، پل قصر ، نمای بیرونی قلعه پتروپاول ‏، تندیس پطر کبیر ، ستون های راسترلی ، فروشگاه صنایع دستی + ناهار بوفه در رستوران گشت موزه هرمیتاژ، میدان کاخ ، نمای خارجی ساختمان ستاد کل ( عریض ترین ساختمان جهان ) ، ستون ‏الکساندر ، قصر زمستانی ، تمدن مصر تاتمدن معاصر ، تابلوهای داوینچی ، مجسمه های میکل آنژ ، سالن تاج ‏کذاری ، تالار رافائل

روز سوم : صرف صبحانه در هتل ، گشت پترهوف ، بازدید از شهر و باغ زیبای قصر پترهوف ، فواره های ‏طلایی ، خلیج فنلاند ، گشت در باغ قصر + ناهار بوفه در رستوران

روز چهارم : صرف صبحانه در هتل و وقت آزاد و امکان استفاده از تورهای اختیاری مانند گشت پوشکین و ‏شب های سنت پترزبورگ

روز پنجم : صرف صبحانه در هتل و وقت آزاد و امکان استفاده از تورهای اختیاری مانند باله دریاچه قو ‏

روز ششم : صرف صبحانه در هتل ، خروج از هتل تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ، ترانسفر به فرودگاه مسکو و پرواز ‏به سنت پترزبورگ با ایرلاین ‏S7‎‏ ، ترانسفر به هتل ، دریافت اتاق ، وقت آزاد

روز هفتم : صرف صبحانه در هتل ، گشت شهری شامل : بازدید از زیباترین قسمت کلان شهر مسکو ، تپه ‏گنجشک ها ، ساختمان دانشگاه دولتی مسکو ‏MGU‏ ، آسمان خراش های هفت خواهران استالین ، پارک ‏پیروزی ، کلیسای عیسی منجی ، نمای بیرونی صومعه نوودویچی ، نمای خارجی تئاتر بالشوی ، نمای موزه ملی ‏روسیه ، تندیس مارشال ژوکوف ، میدان مانژ و سایت میراث جهانی میدان سرخ شامل : کلیسای سنت باسیل ، ‏دیوار آرامش ، مراسم تعویض نگهبان ، اتش جاودان ، مقبره لنین ( نمای خارجی ) سنگ اعدام ، مرکز خرید ‏گوم + ناهار در بوفه رستوران گشت کرملین : شامل کاخ کرملین ، باغ های الکساندر ، شاه توپ ، شاه زنگ ، کلیسای ایوان مخوف ، میدان ‏کلیساها ، ساختمان سنا ، نمای بیرونی دفتر رییس جمهور

روز هشتم : گشت مترو و خیابان آربات : بازدید از زیباترین ایستگاه های مشهور مسکو ، بازدید از خیابان آربات ‏قدیم ، فروشگاه صنایع دستی ، گالری های هنری ، نمای بیرونی موزه پوشکین

روز نهم : پس از صرف صبحانه وقت آزاد جهت استفاده از تورهای اختیاری مانند سیرک مسکو و شوی ملی

روز دهم : صرف صبحانه در هتل ، وقت آزاد ، تحویل اتاق ، ترانسفر به فرودگاه ، پرواز به دبی با پرواز شماره ‏EK134‎‏ در ساعت ۱۶:۵۵ ، ورود به دبی در ساعت ۲۲:۵۵ ، پرواز به تهران در ساعت ۰۰:۵۰ با پرواز به شماره ‏EK975‎‏ ، ورود به فرودگاه امام خمینی در ساعت ۰۳:۳۰ بامداد.‏

خدمات ویژه سفرهای ثریا:‏

    • ‏۱٫بسته امنیت خرید : استرداد کامل وجه پرداختی تور در صورت بروز حوادث غیر مترقبه برای مسافر
    • ‏۲٫پرداخت آنی خسارت به مسافر در صورت بروز هرگونه کم و کاست در خدمات تعهد داده شده
    • ‏۳٫استقرار مرکز تماس ۲۴ ساعته فارسی زبان در کشورهای مقصد جهت راهنمایی مسافرین و حل و فصل ‏مشکلات احتمالی ایشان ‏
    • ‏۴٫تأسیس دفتر حافظ منافع مشتریان با هدف ضمانت جلب رضایت مسافران ناراضی کمتر از ۴۸ ساعت
    • ‏‏۵٫استرداد کامل وجه تور پس از کسر مبلغ ویزا در صورت عدم صدور ویزا از جانب کنسولگری
    • ‏‏۶٫تامین اینترنت پر سرعت رایگان در تمام مدت سفر

میدان سرخ بعنوان میدان اصلی و مرکزی مسکو شناخته شده است چرا که تمامی خیابان های اصلی مسکو که به بزرگراههای اصلی روسیه می رسند به این میدان متصل هستند. میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است و علاوه بر اینکه در مرکز مسکو قرار دارد قلب کشور روسیه نیز بشمار می رود.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

کرملین ( به معنی دژها یا قلعه های روسیه ) نیز همانند میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد ، کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می شود که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای ۷۰۰ اتاق می باشد و مربوط به قرن ۱۹ میلادی است. کرملین در روزهای پنجشنبه باز نیست و عکاسی داخل کاخ های آن ممنوع می باشد.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

حتی اگر تا به حال به مسکو سفر نکرده باشید حتما بارها تصاویر این گنبدهای رنگی زیبا در میدان سرخ را دیده اید. این کلیسای جامع در قرن ۱۶ به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستانی ها ساخته شده است. سنت باسیل شاهکار هنر ارتودوکس بحساب می آید و سمبل شهر مسکو شناخته شده است.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

برخی معتقدند متروی مسکو یک گالری هنری است. ساخت متروی زیرزمینی مسکو به سال ۱۹۳۰ باز می گردد و ایستگاههای آن با نام “کاخ های مردم ” ساخته شده است. در طراحی ایستگاههای مترو از نقش های برجسته ، حاشیه های زینتی ، سنگ های مرمر ، مجمسه های برنز ، شیشه های رنگی و موزاییک های بیشماری استفاده شده است که تمی از مد روم شرقی را در خود جای داده است.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

موزه ترتیاکوف در مسکو موزه تاریخ هنر روسیه می باشد که توسط پاول میخایلوویچ ترتیاکوف که یک بازرگان روس بوده است این کلکسیون طی سالهای متوالی جمع آوری شده است.این گالری در خانه ای که خانواده ترتیاکوف در سال ۱۸۵۱ خریداری کرده بودند قرار دارد.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به مکانی، معمولاً نقطه‌ای از پایتخت، گفته می‌شود که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می‌شود. پلاک دایره ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد در مسکو و روبه روی کلیسای ایبریان با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد. بسیاری از بازدید کنندگان و مردم محلی به کیلومتر صفر آمده و آرزو می کنند ، بدین صورت که روی این دایره برنزی می ایستند و پس از آرزو کردن سکه ای را از کنار شانه خود پرتاب می کنند آنها بر این باورند اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد آرزویشان بر آورده می شود.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

تئاتر بولشوی تئاتر تاریخی و قدیمی مسکو می باشد که در آن اپرا و باله برگزار می شود.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

میدان مانژ بخشی اساسی از پایین شهر مسکو را در بر می گیرد که از طریق خیابان Tverskaya به میدان سرخ متصل میشود. جاذبه های دیدنی زیادی در اطراف این میدان قرار دارد ، موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال آن قرار دارد. در سمت شرقی این میدان هتل مسکوا واقع شده است و سه ایستگاه مترو در اطراف آن وجود دارد.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

خیابان آربات یکی از قدیمی ترین و معروف ترین خیابان های شهر مسکو است ، خیابانی تاریخی که پر از آثار هنری و فروشگاههای هنری ، نقاشان پرتره ، موسیقی زنده ، فروشگاههای خرید سوغاتی و کافه می باشد.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

افلاک نما یا آسمان نمای مسکو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین آسمان نما ها در جهان است که در سال های ۱۹۲۷ – ۱۹۲۹ ساخته شده است. این آسمان نما همه روزه به غیر از سه شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب برای بازدید علاقه مندان نجوم باز می باشد.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

مراسم تعویض نگهبان در مسکو همه ساله ۲۰ بار بین ماههای آوریل تا اکتبر در کرملین و میدان سرخ برگزار می شود.

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

جاذبه های دیدنی روسیه - مسکو

منبع : لست سکند

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *