خانه / ترین ها / دیدنی ها / دوازده مورد از کارهای جالبی که می توان با بودجه ای کم در پوکت انجام داد

دوازده مورد از کارهای جالبی که می توان با بودجه ای کم در پوکت انجام داد


کارهایی که می توان با بودجه ای کم در پوکت انجام داد
در پوکت چه کارهایی را می توان با بودجه ای کم انجام داد؟ گرچه گردشگری در پوکت نسبت به دیگر نقاط تایلند گران تر است اما اگر گشت و گذار در این سرزمین جادویی را با برنامه های پیشنهادی این مقاله آغاز نمایید می توانید تعطیلاتی به یادماندنی را با پرداخت هزینه ای معقول تجربه کنید.
یکی از بهترین راهکارها برای تنظیم بودجه سفرتان در پوکت اجاره موتور به جای تاکسی و توک توک می باشد، تردد با تاکسی و توک توک در طول روز حداقل ۲۵۰ بات هزینه دارد اما با استفاده از این راهکار می توان یک موتور را به مدت یک هفته با همین هزینه اجاره نمود و میزان خرج کرد را تا سطح قابل توجهی کاهش داد. اما موتور سواری در پوکت کمی ریسکی است و می بایست با احتیاط بسیار زیادی انجام شود. در هنگام رانندگی در پوکت هیچ وقت چشمتان را از جاده برندارید و گواهینامه رانندگیتان را حتما همراه داشته باشید زیرا گاهی اوقات در برخی کنترل ها لازم می شود.
با توجه به اینکه هیچ اتوبوس محلی از ساحل به ساحل حرکت نمی کند بهترین راه تردد استفاده از اتوبوس های محلی که در مسیر شهر به ساحل حرکت می کنند، می باشد. تردد با اتوبوس های محلی بسیار ارزان اما وقت گیر است. پس چنانچه زمان برایتان اهمیت دارد بهتر است از توک توک ها استفاده نمایید. وسایل نقلیه ای که قبل از سوار شدن به آنها حتما می بایست با راننده سر کرایه توافق نمود.
۱: بازدید از بازار محلی
همیشه دیدن و پرسه زدن در بازارهای رنگارنگ و پرهیاهوی محلی لذت بخش می باشد، اگر برای اولین بار است که به آسیا سفر می کنید بازدید از این بازارها بیشتر از هر برنامه دیگری فرصت طلایی آشنایی با فرهنگ تایلندی را برایتان فراهم می آورد. می توان از بازار آخر هفته پوکت (پوکت ویکِند مارکت) به عنوان مقصدی عالی برای تجربه یک خرید ارزان و مقرون به صرفه نام برد، بازاری که در فاصله نه چندان دور تا مرکز خرید سنترال فستیوال برپا می شود. اخیرا یک بازار شبانه جدید، سرگرم کننده و بسیار دوست داشتنی دیگری نیز در پوکت برپا می شود که در شهر از آن به عنوان بازار شبانه چیلوا یاد می شود.
1: بازدید از بازار محلی
۲: غواصی با لوله تنفسی
سرزمین جادویی پوکت میزبان بیش از ۳۶ سواحل زیبا و فریبنده است که می توان روزی خاطره انگیز را بدون پرداخت هیچ هزینه ای در آنها تجربه نمود. برخی از این سواحل دارای صخره هایی زیبا و آب های درخشان می باشد که از گونه هایی متعدد از انواع ماهی های رنگارنگ و مرجان ها میزبانی می کنند. در این سواحل غواصی با لوله تنفسی بسیار لذت بخش خواهد بود. به همراه داشتن لباس غواصی را فراموش نکنید زیرا اجاره آنها آسان نیست. علاقمندان به این ورزش مهیج می توانند با پرداخت هزینه ای معقول ماسک و لوله تنفسی را خریداری نمایند. از سواحل مناسب برای انجام غواصی با لوله تنفسی می توان به لیم سینگ، آو سان (Ao Sane)، یا نویی (Ya Nui)، بنانا، سورین، نای هارن، نای تون و کاتانوی اشاره کرد.
2: غواصی با لوله تنفسی
۳: بازدید از معابد
در اطراف جزیره پوکت معابد و آرامگاه های متعددی یافت می شود که برخی از آنها واقعا زیبا و دیدنی اند. می توان از وات چالونگ به عنوان محبوب ترین آنها نام برد اما تعدادی معابد تایلندی و آرامگاه های چینی نیز در این منطقه وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.
3: بازدید از معابد
۴: صرف غذاهای محبوب محلی
در پوکت رستوران های محلی متعددی یافت می شود که صرف غذا در تمام آنها قطعا امکان پذیر نیست. صرف غذا در خیابان همیشه ارزان تر خواهد بود اما در خیابان های ساحلی و دکه های غذا فروشی امکان نشستن و نوش جان کردن غذا با خیال راحت وجود ندارد. در خیابان های پشتی مخصوصا زمانیکه تمام مشتریان تایلندی اند، گزینه های ارزان تری پیدا می شود. در این فروشگاه ها به راحتی و با اشاره به عکس یا غذایی که دیگر مشتریان در دست دارند، می توانید غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید.
4: صرف غذاهای محبوب محلی
۵: رفتن به چشم اندازهای زیبای پوکت
یکی از عالی ترین راه های پیشنهادی برای کشف زیبایی های پوکت دیدن این سرزمین از طریق ویو پوینت یا همان چشم اندازهای زیبای این شهر خواهد بود. مکان هایی دلربا که خیره کننده ترین تصویر از جزیره را به زیر پاهایتان می آورد، فرصتی عالی برای امتحان تجربه ای نفس گیر.
5: رفتن به چشم اندازهای زیبای پوکت
۶: کشف زیبایی های شهر قدیمی پوکت
مقاومت در مقابل نرفتن به خیابان های چشمگیر شهر قدیمی پوکت که میزبان خانه های زیبا، مغازه های خیره کننده و املاک با شکوهی است، کاری بس دشوار خواهد بود. خیابان هایی که سبک معماری قدیمی سینو پرتقالی در تمام گوشه و کنارش به چشم می خورد و اطرافش با کافه هایی کوچک، نانوایی ها و گزینه های غذاخوری متعددی پر شده. در شهر قدیمی پوکت بازدید از بازارهای محلی نزدیک ایستگاه اتوبوس را به هیچ وجه از دست ندهید همچنین برای کشف شگفتی های عمارت هایی باشکوه حتما سری هم به خیابان های کوچک اطرافش بزنید.
6: کشف زیبایی های شهر قدیمی پوکت
۷: بازارهای شبانه پوکت
تمام بازارهای شبانه پوکت از بازار چیلویا تا بازار آخر هفته ناکا یا یکشنبه بازار (Sunday Walking Market) دوست داشتنی اند. معمولا قدم زدن در این بازارها و دیدن گزینه هایی که اصلا مورد نیاز هم نیست برای هر فردی لذت بخش خواهد یود. بازارهای شبانه پوکت شلوغ، پرهیاهو، رنگارنگ، شگفتی آور، معطر و پر پیچ و خم اند و بازدید از آنها عموما تجربه ای مشترک را برای همگان به ارمغان خواهد آورد. به بیانی دیگر بازدید از آنها فرصت طلایی آشنایی با زندگی تمام مردم تایلند از فقیر تا غنی را فراهم می آورد.
7: بازارهای شبانه پوکت
۸: رفتن به جزیره فی فی با قایقی بزرگ
می توان از جزایر فی فی به عنوان یکی از زیباترین و جادویی ترین جزایر پوکت نام برد، جزیره ای که انجام یک سفره یک روزه به آن با پرداخت هزینه ای معقول امکان پذیر خواهد بود. ارزان ترین راه برای دسترسی به فی فی رفتن به اسکله راسادا (Rassada Pier) در پوکت به وسیله موتور و گرفتن یک قایق با پرداخت ۶۰۰ بات می باشد. اما برای تجربه سفری یک روزه بهترین راه یافتن پکیجی ارزان قیمت می باشد. پکیجی که گزینه هایی نظیر هتل، خدمات ترانسفر، ناهار و امکان بازدید رایگان از پارک ملی را با کمترین قیمت ممکن ارائه دهد. اما اگر می خواهید مطمئن ترین راه را انتخاب نمایید صبح به اسکله بروید تا کشتی برگشت از جزیره به پوکت را از دست ندهید.
8: رفتن به جزیره فی فی با قایقی بزرگ
۹: رفتن به خلیج فانگ نا
دسترسی به خلیج فانگ با پرداخت ۱۱۰۰ بات برای هر نفر امکان پذیر خواهد بود، یکی از ارزان ترین و قابل اعتمادترین راه ها برای تجربه یک روز خاطره انگیز. این سفر شامل توقف در بودای خوابیده در داخل غار ساواناکوها (Suwannakuha Cave) خواهد بود. این سفر دریایی با کشتی در اطراف فانگ نا انجام می شود و شامل بازدید از غار آبی تازه تعمیر شده است. همچنین فرصت نگاهی اجمالی به زندگی روزمره در جزیره پانیی، دهکده ای در ورودی جزیره جیمز باند را فراهم می آورد. این تور گردشگری همچنین خدمات سرو ناهار و ترانسفر به هتل را پوشش می دهد.
9: رفتن به خلیج فانگ نا
۱۰: بازدید از چشم اندازهای خیره کننده خیابان بانگالا
خیابان بانگالا از آن نقاطی است که تمام افراد حتما برای یک بار هم که شده از آن دیدن نمایند، خیابانی رنگارنگ با رستوران ها، بارهای و فروشگاه های متعدد. برای تجربه لذتی بیشتر تنها به قدم زدن در این خیابان اکتفا نکنید و سری هم به بارهای بی نظیرش بزنید.
10: بازدید از چشم اندازهای خیره کننده خیابان بانگالا
۱۱: چگونه می توان یک هتل ارزان اما خوب پیدا کرد
پوکت مجموعه ای از هتل های کوچک اما خوب را در دل خود جای داده، هتل هایی لوکس که یافتن آنها اصلا دشوار نیست. آیا می توانید یک هتل ارزان قیمت را در پوکت پیشنهاد دهید؟ با توجه به ثابت نبودن قیمت و لیست هتل ها امکان معرفی و پیشنهاد یک هتل ارزان قیمت وجود ندارد. بنابراین بهترین راه مراجعه به سایت و انتخاب و رزرو آنلاین آن با توجه به بودجه و نیازهایتان خواهد بود.
11: چگونه می توان یک هتل ارزان اما خوب پیدا کرد
۱۲: تردد با اتوبوس های محلی سونگ تِئو (Song Taew)
از آنجایی که اتوبوس های محلی بسیار آهسته حرکت می کنند، استفاده از آنها کمی طاقت فرساست. این اتوبوس ها شامل اتوبوس های آبی، صورتی و اتوبوس های فرودگاه می باشند. دسترسی به هیچ یک از آنها راحت نیست زیرا توک توک ها اجازه نمی دهند که اتوبوس های محلی در جایگاه های خودشان در اطراف ساحل توقف نمایند. می توان از اتوبوس های آبی به عنوان پرکاربردترین آنها نام برد، این اتوبوس ها از شهر پوکت (بازار مرکزی و جاده رانونگ) به هر یک از سواحل و بالعکس حرکت می کنند. اما هیچ اتوبوسی پیدا نمی شود که از ساحلی به ساحل دیگر بروند. اتوبوس های آبی از ساعت ۶ تا ۱۸ خدمت رسانی می کنند، این اتوبوس ها هر نیم ساعت یکبار از مبدا حرکت می کنند و استفاده از آنها مستلزم پرداخت هزینه ای ۳۰ تا ۴۰ باتی خواهد بود. رفتن به پاتونگ از شهر پوکت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد. تنها راه دسترسی از ساحل به ساحل دیگر استفاده از توک توک است، وسیله نقلیه که هزینه استفاده از آن برای یک مسیر با هزینه اجاره دو روزه یک موتور برابری می کند. اتوبوس های صورتی در اطراف شهر پوکت حرکت می نمایند و اتوبوس های فرودگاه فاصله بین فرودگاه پوکت تا شهر پوکت را در مدت زمان یک ساعتی می پیمایند. این اتوبوس ها هر یک ساعت یکبار با کرایه ای ۱۰۰ باتی از فرودگاه حرکت می کنند.
12: تردد با اتوبوس های محلی سونگ تِئو (Song Taew)

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *