خانه / دسته‌بندی نشده / پل پرزین دره ای بکر در شهرستان گتوند

پل پرزین دره ای بکر در شهرستان گتوند

پل پرزین

پل پرزین دره ای بکر در شهرستان گتوند

 

منطقه پل پرزین با آبشارها و دره ای بکر و زیبا در بخش مرکزی شهرستان گتوند با جاذبه ای منحصر بفرد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری طبیعی برخوردار است.

دره وسیع و زیبا پرزین  در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان گتوند ، دره ای سرسبز ، خنک و دارای آبشارها و برکه هایی زیبا و دیدنی است که دمای این دره در فصل گرم سال بیش از ۱۵ درجه با دمای منطقه اختلاف دارد و این مکان بخاطر هوای مطبوع در گرمای طاقت فرسای تابستان خوزستان گردشگران بسیاری را جذب می کند.

پل پرزین

دره وسیع و زیبا پرزین در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان گتوند قرار دارد.

نام گذاری این دره به خاطر ساخت پلی در این منطقه در روزگاری دور از سوی اهالی صورت گرفته ، پلی از چوب که بر روی دره ای عمیق ساخته شد و پس از آن منطقه ، پل پرزین نامیده شد هرچند امروز پلی فلزی جایگزین پل چوبی قدیمی شده است.

برای رسیدن به داخل این دره رویایی و آبشارهای زیبای آن که در منطقه ای بکر واقع شده است باید در امتداد دره حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی کرد تا پس از طی نمودن پله ها به پایین دره رسید البته کافی است مسیر آب را پی گرفت تا به آبشار برسید.

پل پرزین گتوند

پس از طی نمودن این پله ها به پایین دره ی پل پرزین می رسید

درختان میوه انجیر ، انار و وجود چشمه های آب و جویبارهای روان در منطقه، تنوع پوشش گیاهی و نزدیکی به شهر تنها بخشی از مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های منطقه نمونه گردشگری شهرستان گتوند است.

وجود چشمه های متعدد و دائمی ،آبشارهای زیبا با سنگ های قندیل بسته ، دالان های طبیعی، پونه، گل و گیاهان طبی از زیبایی های منحصر به فرد این منطقه تفرجگاهی است.

آبشار دره پل پرزین با ارتفاعی حدود پنج متردر مجاورت منطقه دره گرم و در دل دره ای زیبا واقع در رشته کوه زاگرس واقع شده است و با نزدیک شدن به این آبشار، صدای ریزش آب آبشار از دل کوه به گوش می رسد، که ریزش مداوم آن در ارتفاع باعث ایجاد حوضچه ای بزرگ در زیر آبشار شده و این نقطه مکان مناسبی برای تفریح و شنای گردشگران ایجاد کرده است.

پل پرزین گتوند

آبشار دره پل پرزین با ارتفاعی حدود پنج متر

وجود کوه های زیبا در این منطقه جذابیت دو چندانی به پل پرزین داده است و بهانه ای را برای کوهنوردان و جوانان برای دیدار و گذران ایام تعطیل در این منطقه به وجود آورده است و این در حالی است که کوهنوردان زیادی از سراسر استان برای ورزش به این مکان سفر می کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گتوند  با اشاره به دسترسی جاده آسفالت به این منطقه و نزدیکی این آبشار زیبا به مرکز شهرستان ابراز امیدواری کرد که با رونق ظرفیت گردشگری این منطقه به جاذبه ای طبیعی تبدیل شده و شاهد جذب گردشگران و طبیعت گردان بومی و غیربومی باشد.

یعقوب نگهداری با بیان اینکه این منطقه تحت نظارت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند قرار دارد افزود: مطالعات ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله پارکینگ، آلاچیق، سرویس بهداشتی و محل بازی کودکان در این نقطه زیبا انجام شده است و در صورت تامین اعتبار اجرایی می شود.

دره انار،قلعه رستم، ساحل رودخانه کارون، باغات مرکبات و بیشه زارهای فراوان از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان به شمار می روند.

منبع سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

سفرنامه چین

چین ساعت ۱۲ شب حضور در مقابل آژانس دیبا و ترانسفر به فرودگاه امام خمینی-تحویل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *