خانه / ترین ها / پیاده مدارترین شهرهای دنیا

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

در حالیکه جابجایی بین جاذبه های گردشگری یک شهر با تاکسی، تراموا و قطار در عمل کارآمد به نظر می رسد، اما کشف یک شهر با پای پیاده و سرعت آهسته لذتی به مراتب بیشتر دارد. برخی از مقاصدی که برای سفر انتخاب می کنید نسبت به بقیه پیاده مدارتر هستند. در این مطلب قصد داریم برخی از شهرهای دوستدار پیاده را به شما معرفی کنیم:

  1. فلورانس

با وجود اینکه بیشتر ترافیک موجود در مرکز تاریخی فلورانس به خودروها، تاکسی ها و اتوبوس های دارای مجوز عبور محدود می شود، فلورانس شهری است که از شما می خواهد پیاده آن را کشف کنید. شهر فلورانس را معمولا با یک موزه ی فضای باز مقایسه می کنند چرا که تعداد زیادی از جاذبه های تاریخی آن از کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (شاید مشهورترین بنای یادمانی فلورانس) و پل تاریخی Vecchio (تنها پلی که در بمب گذاری آلمان ها در جریان جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد) تا میدان میکل آنژ با چشم اندازهای نفس گیرش از شهر و ییلاقات اطراف توسکانی در فاصله ی کمی از هم قرار گرفته اند. ضمن اینکه در این شهر تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد که می توانید بعد از پیاده روی در آنها خستگی در کنید.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. شهر نیویورک

شهر نیویورک، پیاده مدارترین شهر ایالات متحده آمریکا است. در منهتن خیابان های شماره گذاری شده به راحتی قابل جست و جو بوده و این موضوع در کنار برنامه های دولتی من جمله میدان تایمز پیاده محور، نقش بزرگی را در قابلیت پیاده مداری شهر نیویورک بازی کرده اند. در این شهر می توانید در امتداد خیابان پنجم پیاده رفته یا از روی پل بروکلین به سمت تپه ی کلینتون حرکت کنید. سیاحت در پارک مرکزی با ۸۴۳ هکتار نیز یکی از مواردی است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. شهر مراکش

همانطور که می دانید مرکز شهر مراکش به عنوان سایت میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده و در آن تعداد زیادی بناهای یادمانی تاریخی قرار گرفته اند؛ این جاذبه های دیدنی مراکش همگی پای پیاده و به راحتی قابل اکتشاف هستند. مسیرهای هزارتو مانند بازارهای مراکش با بافنده های قالی، پاپوش های رنگی و ادویه های عجیب و غریب بخشی از جاذبه های مراکش هستند که باید حتما آن ها را تجربه کنید. اگر مسیر خود را به سمت جنوب دنبال کنید می توانید از جاذبه هایی همچون مسجد کوتوبیا، ویرانه های قرن شانزدهمی قصر البادی و میدان جما الفنا دیدن کنید که در آن سرگرمی های مختلف، غرفه های مواد غذایی و جشنواره های مختلف برقرار است. اگر تمایل داشتید که از شلوغی شهر کناره گیری کنید می توانید به باغ های زیتون منارا در غرب شهر مراکش مراجعه کنید.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. پاریس

ممکن است بازدید از تمامی جاذبه های پاریس آن هم با پای پیاده چندین روز زمان از شما بگیرد، اما مسلما سیاحت در شهر نورها با سرعتی کمتر ارزش بیشتری دارد. قبل از رفتن به  Île de la Cité و کلیسای نوتردام می توانید مسیر کنار رود سن را در پیش گرفته و از باغ تویلری و لوور دیدن کنید. اگر قبل از بازدید از برج ایفل نیازمند استراحت هستید می توانید به یکی از کافه های سرزنده ی منطقه ی لاتین سری بزنید. در پاریس گردی خود، قدم زدن در خیابان های باریک و پرپیچ و خم مونمارتر با کافه های جذاب و کلیسای زیبای  Sacré-Cœur را نیز از دست ندهید چرا که این مکان به احتمال زیاد یکی از رمانتیک ترین محلات پاریس است.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. ونکوور

ونکوور به احتمال زیاد سومین شهر بزرگ کاناداست، اما از همه نظر بهشت افراد پیاده به حساب می آید. البته به لطف برنامه های فعال حمل و نقل و نقشه های مسیریاب پیاده، راه رفتن بسیار مورد تشویق قرار می گیرد. یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در ونکوور از False Creek تا جزیره ی Granville است که در طول آن افراد می توانند در کنار بازار عمومی برای خرید محصولات تازه و محلی توقف کنند. پارک استنلی با مساحت ۱۰۰۰ هکتاری از مرکز شهر ونکوور به راحتی قابل دسترس است و با ارائه آثار هنری دست اول، چشم اندازها و تالاب زیبا، یکی از بهترین پارک های آمریکای شمالی به شمار می رود. در عین حال، حرکت از روی پل Lions Gate به سمت شمال ونکوور صحنه هایی نفس گیر از شهر و دریا پیش چشم افراد قرار می دهد.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. بوئنوس آیرس

پایتخت آرژانتین به نام «پاریس آمریکای جنوبی» معروف بوده و آن را با معماری زیبا به سبک اروپایی، محلات متنوع و مناظر فرهنگی سرزنده می شناسند. سیاحت در محله ی La Boca باید در لیست تمامی هنردوستان قرار گیرد، در این محله می توان از جاذبه هایی همچون کامینیتو (خیابان کوچکی که خانه های اطراف آن توسط هنرمندی محلی رنگ آمیزی شده) و گالری هنر معاصر به نام  Fundación Proa بازدید کرد. Recoleta نماینده ی محلات باکلاس تر بوئنوس آیرس است و با گذر از میان خیابان ها و پارک های زیبای آن می توان با جاذبه هایی همچون قبرستان این محله مواجه شد که آرامگاه افراد مشهور بوده و مجسمه های زیبایی در آن قرار گرفته اند.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. دوبروونیک

تمام منطقه ی شهر قدیمی دوبروونیک، به طور کامل به پیاده ها اختصاص یافته و به همین دلیل هیچ بهانه ای دست بازدیدکنندگان خود نمی دهد. دوبروونیک را با عنوان «مروارید آدریاتیک» می شناسند و شهر قدیمی آن دارای شاهراهی است که از آن می توان به همه ی جاذبه های شهر من جمله دیوارهای قرون وسطایی، فواره ی زیبای Onofrio، کاخ قرن شانزدهمی اسپونزا و بندر قدیمی زیبای آن دسترسی پیدا کرد. حتی فراتر از مرزهای شهر قدیمی، دوبروونیک پیاده مدار محسوب شده و بازدید از شبه جزیره ی لاپاد نیز یکی از مواردی است که باید به طور حتم در برنامه ی خود بگنجانید. شبه جزیره ای که پیاده رفتن از امتداد خط ساحلی آن می تواند جواهر زیبایی همچون ساحل کوپاکابانا را برای شما آشکار کند. همچنین درست است که پیاده روی در تپه های Velika I Mala Petka کمی سخت است اما مناظر بسیار خارق العاده ای را پیش چشم شما می گذارد که به طور حتم ارزش سختی های مسیر را دارند.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. ملبورن

دومین شهر بزرگ استرالیا، ملبورن، شهر تضادهاست که در آن معماری تاریخی ویکتوریایی در کنار آسمان خراش های سر به فلک کشیده قرار گرفته و پارک های شهری در مجاورت خلیج زیبا واقع شده اند. در هنگام پیاده روی از باغ های الکساندرا تا باغ های گیاه شناسی سلطنتی می توانید از چشم اندازهای زیبای رودخانه ی Yarra و مناظر سرسبز بهره مند شوید. در عین حال می توانید به مرکز تجاری شهر ملبورن نیز بروید و از بوتیک ها وکافه های این قسمت و همچنین زندان ملبورن قدیمی بازدید کنید. همچنین می توانید پیاده رهسپار St. Kilda شوید جایی که افراد با آسانسور تا بالای عرشه ی مشاهده ی Eureka Skydeck 88 می روند که مرتفع ترین نمونه در نوع خود و در نیمکره ی جنوبی است و می تواند مناظر پانورامایی از ملبورن را پیش چشمان شما بگذارد.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. بوستون

بوستون دارای تعداد زیادی مسیر پیاده روی است که فرهنگ و تاریخ غنی این کشور را آشکار می کنند. با راه رفتن در مسیر بندر و کنار آب (به طول ۴۰ مایل) می توانید از بناهای یادمانی محلی مانند موسسه ی هنر معاصر و پارک زیبای کریستف کلمب دیدن کنید. مسیر ۲٫۵ مایلی آزادی دسترسی بهتری داشته و دوستداران تاریخ می توانند از کنار بناهایی همچون King’s Chapel و بنای یادبود Bunker Hill گذر کنند. سفر جانبی دیگری به محله ی تاریخی Beacon Hill نیز جز الزامات است، در اینجا نیز افراد می توانند از خیابان سنگفرش شده ی Acron دیدن کنند که به گمان عده ی زیادی یکی از محبوب ترین مکان های عکاسی در کشور می باشد.

پیاده مدارترین شهرهای دنیا

  1. وین تیان

پایتخت لائوس که در کنار رودخانه ی مکونگ قرار گرفته، ترکیبی از فرهنگ های فرانسوی و لائوسی است و به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و خیابان های پر دار و درخت، در عمل شهری بسیار دوستدار پیاده ظاهر شده است. در این شهر بهتر است از Pha That Luang استوپای طلائی بودایی (یکی از مهم ترین بناهای ملی لائوس) بازدید خود را شروع کرده و به سمت بنای Patuxay پیش بروید که از روی طاق پیروزی پاریس ساخته شده و الگوها و طرح های سنتی لائوسی در آن استفاده شده و با بالا رفتن از آن می توانید به دیدهای زیبایی از پایتخت لائوس دست پیدا کنید. از این محل با کمی پیاده روی می توانید به یک مکان مذهبی بودایی دیگر به نام معبد سیساکت برسید در حالیکه تعداد زیادی رستوران های متنوع از نظر فرهنگی در این مسیر انتظار شما را می کشند.

پیاده مدارترین شهر های دنیا

منبع: theculturetrip

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از مکان های تفریحی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *