خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره اروپا / جاذبه های گردشگری انگلیس / انگلستان ، میدان ترافالگار و گالری های ملی – سپتامبر ۲۰۰۳

انگلستان ، میدان ترافالگار و گالری های ملی – سپتامبر ۲۰۰۳

انگلستان ، میدان ترافالگار و گالری های ملی – سپتامبر ۲۰۰۳

میدان Traffalgar یکی از مهمترین و معروفترین میادین لندن است.

میدان Traffalgar یکی از مهمترین و معروفترین میادین لندن
میدان Traffalgar یکی از مهمترین و معروفترین میادین لندن

این میدان یادبودی است از نبرد ترافالگار که در سال ۱۸۰۵ میان ارتش انگلستان به فرماندهی لرد نلسون و ارتش اسپانیا در گرفت و به پیروزی انگلستان انجامید، اما لرد نلسون اندکی پیش از پیروزی نهایی کشته شد. مجسمه لرد نلسون را بر ستونی بسیار بلند، در قسمت ورودی میدان قرار داده اند.

از آنجا که دو گالری نقاشی مهم لندن (National Gallery و National Portrait Gallery) در ضلع شرقی این میدان قرار دارند، برنامه ام را طوری تنظیم کردم که در یک نصفه روز هر سه سایت را ببینم.

گالری ملی پر است از نقاشی هایی بسیار زیبا از نقاشان معروف انگلیسی. گالری (که ساختمانی بزرگ و دو طبقه می باشد) از سالن های متعددی تشکیل شده و هر سالن را به دوره یا نقاش بخصوصی اختصاص داده اند. نقاشی هایی با موضوع حضرت مسیح و مصلوب ساختن او از زیباترین نقاشی های این گالری هستند. تابلوهای بسیار بزرگی هم در این گالری وجود دارد که نظیرش را تابحال ندیده بودم.

گالری پرتره ها به بزرگی گالری ملی نیست و تنها نقاشی هایی که از چهره اشخاص (خصوصاً خاندان سلطنتی) کشیده شده در آنجا نگهداری می شوند. این گالری هم از سالن ها و راهروهای متعدد تشکیل شده و نقاشی های مربوط به هر دوره را در یک سالن قرار داده اند.

ناهار را در میدان ترافالگار خوردم و پیاده به سمت ایستگاه مترو West Minster رفتم تا از آنجا به هتل برگردم.

 

نوشته شده توسط : وبلاگ سفرنامه حسام

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *