خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آمریکا / جاذبه های گردشگری کانادا / با برترین شهرهای ثروتمند کانادا آشنا شوید

با برترین شهرهای ثروتمند کانادا آشنا شوید

آیا ثروتمندترین شهرهای کشور کانادا را می شناسید؟

کشور کانادا دارای اقتصادی سالم و توسعه یافته است که به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می شود. همچنین صنایع تولیدی و نفتی موفق این کشور باعث شده تا کانادا را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کند. اخیراً نواحی شمالی و غربی کانادا بهبود اقتصاد محلی را تجربه کرده اند که این امر باعث افزایش دارایی خانوارهای ساکن در این مناطق گشته است. در این مقاله نگاهی نزدیکتر به شهرهای ثروتمند برتر این کشور بر اساس درآمد سالانه هر خانوار می اندازیم.

۱- اُتاوا، انتاریو (Ottawa, Ontario)

اُتاوا پایتخت کشور کانادا و اولین شهر در این لیست، در استان انتاریو قرار گرفته است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۱٫۳۲ میلیون نفر و میانگین درآمد سالانه ۹۰٫۷۹۰ دلار برای هر خانوار در سال ۲۰۱۰ را داشته است. اُتاوا پایتخت کشور کانادا بوده و بزرگترین کارفرما در این شهر بخش عمومی و به طور مشخص خدمات عمومی کاناداست. مقر اصلی تعدادی از دفاتر فدرال در این شهر واقع شده است که در حدود ۱۱۰ هزار نفر کارمند در آنها استخدام هستند. به علاوه صنعت فناوری پیشرفته یکی از بزرگترین کارفرماها می باشد. در سال ۲۰۰۷ اُتاوا افزایش ۲٫۷ درصدی را در تولیدات ناخالص داخلی تجربه کرد که از متوسط ملی ۲٫۴ درصدی پیشی گرفت.

 اُتاوا، انتاریو اولین شهر ثروتمند کانادا

۲- کلگری، آلبرتا (Calgary, Alberta)

دومین شهر ثروتمند کانادا کلگریست که در استان آلبرتا واقع شده است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۱٫۳۹ میلیون نفر با درآمد سالانه ۸۹٫۴۹۰ دلار برای هر خانوار را دارد. صنعت گاز و نفت در آلبرتا بر رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و دستمزد بالا کمک بسیاری کرده است. کلگری به عنوان یکی از مناطقی شناخته می شود که رشد سریعی در این کشور داشته و بخشی از اقتصاد منطقه کلگری – ادمونتون را تشکیل می دهد. همچنین حضور مقر اصلی دفاتر نفت و گاز در این شهر باعث ایجاد تعدادی از شرکت های خدمات مالی نیز شده است.

کلگری، آلبرتا دومین شهر ثروتمند کانادا

۳- ادمونتون، آلبرتا (Edmonton, Alberta)

ادمونتون نیز که در استان آلبرتا واقع شده است، سومین شهر ثروتمند در کاناداست. میانگین درآمد سالانه هر خانوار در سال ۲۰۱۰ مبلغ ۸۷٫۹۳۰ دلار بوده است. ادمونتون به همراه کلگری بخشی از اقتصاد منطقه را تشکیل می دهند. بسیاری از ساکنین این شهر کارمندان شرکت نفت و گاز و همچنین صنعت خرده فروشی هستند. در حقیقت ادمونتون خانه ای برای بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال (West Edmonton Mall) است.
 ادمونتون، آلبرتا سومین شهر ثروتمند کانادا

۴- رجاینا، ساسکاچوان (Regina, Saskatchewan)

چهارمین شهر ثروتمند کانادا، رجایناست که در استان ساسکاچوان واقع شده است. جمعیت این شهر چیزی بیش از ۱٫۳۲ میلیون نفر با درآمد سالیانه ۸۴٫۸۹۰ دلار برای هر خانوار می باشد. این شهر پایتخت استان ساسکاچوان بوده و بزرگترین کارفرما در آن بخش خدمات عمومی استان است که شامل سازمان های دولتی ساسکاچوان، بیمه دولتی و شرکت ساسک تل (Sasktel) می باشد. دیگر صنایع مهم در شهر رجاینا نیز خرده فروشی، خدمات مالی، مخابرات، ساخت و توسعه است.

رجاینا، ساسکاچوان چهارمین شهر ثروتمند کانادا

۵- گوئلف، انتاریو (Guelph, Ontario)

گوئلف واقع در استان انتاریو پنحمین شهر ثروتمند در کانادا و آخرین شهر در این لیست است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۱۴۱٫۰۹۷ نفر با متوسط درآمد ۸۲٫۵۶۰ دلار برای هر خانوار را داراست. گوئلف پایین ترین نرخ بیکاری در چندین سال مختلف به خصوص در سال ۲۰۱۶ که ۳٫۹ درصد گزارش شده را در کشور از آن خود کرده است. صنعت تولیدی بیشترین تعداد مشاغل را به خود اختصاص داده و ۲۴٫۳ درصد از جمعیت را استخدام می کند. خدمات آموزشی نیز با ۱۱٫۳ درصد استخدام در رتبه دوم قرار گرفته است.

گوئلف، انتاریو پنجمین شهر ثروتمند کانادا

در ادامه می توانید نگاهی به ۵ شهر باقیمانده از ۱۰ شهر ثروتمند کشور کانادا بیندازید:

6- اوشاوا، اینتاریو (Oshawa,Ontario) با متوسط درآمد 82.270 دلار

۶- اوشاوا، اینتاریو (Oshawa,Ontario) با متوسط درآمد ۸۲٫۲۷۰ دلار برای هر خانوار

7- ساسکاتون، ساسکاچوآن (Saskatoon,Saskatchewan) با متوسط درآمد 80.570 دلار

۷- ساسکاتون، ساسکاچوآن (Saskatoon,Saskatchewan) با متوسط درآمد ۸۰٫۵۷۰ دلار برای هر خانوار

8- سینت جابز، نیوفاندلند (St. John

۸- سینت جابز، نیوفاندلند (St. John’s,Newfoundland) با متوسط درآمد ۷۸٫۲۱۰ دلار برای هر خانوار

9- ویکتوریا، بریتیش کلمبیا (Victoria,British Columbia) با متوسط درآمد 77.820 دلار

۹- ویکتوریا، بریتیش کلمبیا (Victoria,British Columbia) با متوسط درآمد ۷۷٫۸۲۰ دلار برای هر خانوار

10- کینگستون، انتاریو (Kingston,Ontario) با متوسط درآمد 77.140 دلار

۱۰- کینگستون، انتاریو (Kingston,Ontario) با متوسط درآمد ۷۷٫۱۴۰ دلار برای هر خانوار

منبع: worldatlas


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *