خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آمریکا / با زیباترین سواحل جمهوری دومینیکن آشنا شوید

با زیباترین سواحل جمهوری دومینیکن آشنا شوید

سواحل رویایی جمهوری دومینیکن
معمولاً بسیاری از افرادی که قصد سفر به جمهوری دومینیکن دارند، تنها به یک جمله فکر می‌ کنند و آن هم این است: ساحل، پس از آن آفتاب و در آخر آرامش! این کشور زیبای کارائیبی که در نیمه شرقی جزیره هیسپانیولا (Hispaniola) قرار دارد، با هائیتی هم مرز است و در دهه اخیر به لطف وجود هتل ‌هایی که تمام امکانات را در خود قرار داده ‌اند، بسیار معروف شده‌ است. معمولاً اکثر گردشگران تصمیم می گیرند تا مستقیما به پونتا کانا (Punta Cana) بروند، شهری که دارای بیش از ۳۷ کیلومتر خط ساحلی و همچنین هتل ‌هایی است که شامل تمام خدمات از گلف تا چشمه‌ های آب معدنی می ‌شوند.

اما جمهوری دومینیکن جاذبه‌ های خارق العاده دیگری نیز دارد. در شمال و در استان پوئرتا پلاتا (Puerto Plata)، شهر آرامش بخش کابارته (Cabarete) قرار دارد که بین افرادی که عاشق فضای باز هستند و همچنین افرادی که به ورزش علاقه دارند بسیار محبوب است. این شهر همچنین به علت ورزش ‌هایی مانند کایت سرفینگ (kitesurfing)، قایقرانی، کایت بوردینگ (kiteboarding) و موج سواری شهرت زیادی دارد. اگر وقت بگذارید و از این مکان، مسیر یک ساعته‌ ای را به سوی شرق بروید، با ساحلی ۱٫۸ کیلومتری و هلالی شکل با نام پلایا گراندِ مواجه می‌ شوید که با مجموعه زیبای آمانرا (Amanera) هم مرز است، مجموعه ‌ای که به عنوان یکی از برترین هتل‌ های سال انتخاب شده است. هتلی که شامل ۴۰۰ هکتار طبیعت محافظت شده می باشد و دارای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری است. همچنین این نخستین هتل از سری هتل‌ های آمان (Aman) است که شامل یک زمین گلف با ۱۸ حفره می ‌شود و توسط رابرت ترنت جونز (Robert Trent Jones) طراحی شده و چشم اندازی عالی رو به اقیانوس دارد.

در سواحل شمالی جمهوری دومینیکن نیز شبه جزیره ‌ای کوچک به نام سامانا (Samaná peninsula) از آب بیرون آمده است. این جزیره غیر معمول به علت وجود مهاجرانی از فرانسه، اسپانیا و ایتالیا که در این جزیره بوتیک، رستوران و هتل راه اندازی کرده ‌اند، حال و هوایی اروپایی به خود گرفته است. همچنین اگر میان ماه ‌های ژانویه و مارس به این منطقه سفر کنید می توانید شاهد منظره حیرت انگیز مهاجرت نهنگ‌ های کوهان دار باشید.

فرقی ندارد که چه زمانی از سال باشد یا خلق و خویتان چگونه، به هر حال می‌ توانید ساحل مناسب خود را در این کشور رنگارنگ و زیبا پیدا کنید، چون کشور دومینیکن نزدیک به ۲ هزار کیلومترساحل و ۹ منطقه زیست محیطی متفاوت دارد و با تمام سلیقه‌ ها سازگار است. در اینجا لیستی از سواحل جمهوری دومینیکن، از سواحل اقیانوس آرام در شمال، تا سواحل آرامش بخش کارائیب در جنوب برای شما گرد آوری کرده ایم.

پلایا بوکا چیکا (Playa Boca Chica)

ساحل پلایا بوکا چیکا که در فاصله ۳۷ کیلومتری پایتخت جمهوری دومینیکن، سانتا دومینگو (Santo Domingo) قرار دارد، یکی از سواحل محبوب و پر طرفدار این کشور است. پس می توانید انتظار داشته باشید که در آنجا با گردشگران زیادی از کشورهای دیگر مواجه شوید و یا مغازه‌ های سوغاتی فروشی و غرفه ‌های غذا فروشی زیادی ببینید. اما اگر شما مکان های خلوت را ترجیح می ‌دهید و یا دوست دارید با مردم محلی ارتباط داشته باشید نباید از این مکان صرف نظر کنید چون در ساحل پلایا بوکا چیکا هم می توانید مردم محلی نسبتاً زیادی را ببینید و هم اینکه در آب ‌های آرامی که توسط صخره‌ های مرجانی محافظت شده‌ اند به استراحت بپردازید.

جزیره پلایا بوکا چیکا (Playa Boca Chica) در جمهوری دومینیکن

پلایا ریکون (Playa Rincon)

این ساحل که در بخش شرقی شبه جزیره سامانا (Samaná) قرار دارد، یکی از زیباترین مناطق با ماسه‌ های سفید در کشور است. این ساحل همانند گوشه‌ ای از بهشت می باشد که دارای آبی گرم و فیروزه‌ ای است که برای شنا عالی می باشد. همچنین مناظری زیبا از این ساحل قابل مشاهده ‌اند که شما را حیرت زده می کنند، مانند جنگل ‌های دست نخورده نارگیل و صخره‌‌ های کاپه کابرون (Cape Cabrón). اما شما برای رسیدن به این ساحل دیدنی به دلیل جاده ‌های پردست انداز باید از یک ماشین مناسب که شاسی بلند است استفاده کنید و یا از شهر لاس گالراس (Las Galeras) یک قایق اجاره نمایید.
جزیره پلایا ریکون (Playa Rincon) در جمهوری دومینیکن

پلایا گراندِ (Playa Grande)

فرقی نمی ‌کند که شما در اقامتگاه تازه تاسیس آمانرا (Amanera) سکونت داشته باشید و یا کلوب ساحلی پلایا گراندِ که یک استراحتگاه مجلل است و توسط طراح نیویورکی، سِلری کَمبل (Celerie Kemble) طراحی شده را برای اقامت برگزیده باشید، در هر صورت شما به این ساحل پهن، طلایی و دوراز دسترس، نزدیک هستید و می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. اگر به دنبال مکانی خلوت می‌ گردید، ساحل پلایا گراند که در پشت آن صخره ‌ها و جنگل‌ های سرسبز قرار دارد بهترین مکان برای شماست. همچنین اگر به دنبال تفریح می‌ گردید می توانید به ماهیگیری بپردازید و انواع نیزه‌ ماهی ها از جمله ماهی مارلین و ماهی بادبانی را شکار کنید.

جزیره پلایا گراندِ (Playa Grande) در جمهوری دومینیکن

پونتا کانا (Punta Cana)

پونتا کانا با داشتن ساحلی شگفت انگیز و ۳۷ کیلومتری، زمین‌ های گلف شناخته شده و هتل‌ هایی مناسب برای اقامت خانوادگی، محبوب‌ ترین اقامتگاه در کشور دومینیکن است و دو سوم از تمام گردشگران را به خود جذب می کند. اگر به این مکان سفر می کنید، حتماً باید از پلایا ماکو (Playa Maco) بازدید کنید، ساحلی با آبی شفاب و آرام که برای موج سواران تازه کار ایده آل است. همچنین باید از پلایا خوانیلو (Playa Juanillo)  و پلایا کابزا دِ تورو (Playa Cabeza de Toro) نیز دیدن کنید که با محیط آرامشان طرفداران زیادی دارند.

جزیره پونتا کانا (Punta Cana) در جمهوری دومینیکن

پلایا باهورکو (Playa Bahoruco)

اگر طرفدار موج سواری هستید، این ساحل که از سنگ ریزه پوشیده شده است می تواند با موج ‌های عظیمش تمام نیازهای شما را برآورده کند. این ساحل در غرب کشور و در منطقه باراهونا (Barahona) قرار دارد. اگرچه موج‌ های عظیم و شگفت آور این ساحل برای عکاسی و موج سواری عالی ‌اند اما کسانی که قصد شنا در این منطقه را دارند باید حواسشان را جمع کنند، چرا که جریان زیرآبی قوی ‌ای در این منطقه وجود دارد.
جزیره پلایا باهورکو (Playa Bahoruco) در جمهوری دومینیکن

کابارته (Cabarete)

این ساحل به عنوان پایتخت بادسواری دنیا شناخته می شود و برای افرادی که علاقه دارند تا در میان دریا باشند مانند یک بهشت است. همچنین با سفر به این منطقه شما می توانید راهنماهایی را استخدام کنید تا شما را با قایق‌ های کف شیشه ‌ای به تور یا ماهی گیری ببرند. این کار حتماً برایتان تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود. همچنین پس از گذراندن روزتان برروی دریا می توانید به یکی از کافه‌ ها، نانوایی ‌ها و یا رستوران ‌های درجه یک بروید و از نوشیدنی یا غذای خود لذت ببرید. عده زیادی از مهاجران آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی در این مکان سکونت دارند که باعث بوجود آمد جوی با فرهنگ های مختلف و جذاب شده اند.
جزیره کابارته (Cabarete) در جمهوری دومینیکن

سوسوا (Sosua)

این ساحل که فاصله کمی با فرودگاه بین ‌المللی پوئرتو پلاتا (Puerto Plata) دارد، به دلیل وجود یک پارک زیرآبی تبدیل به بهشت غواصان شده است. همچنین بر روی خشکی نیز فعالیت‌ های بسیاری صورت می گیرد از جمله این فعالیت ها می توان به افرادی که به دست ‌فروشی مشغولند و کسانیکه در دکه‌ هایشان غذا سرو می کنند و یا مغازه های سوغاتی فروشی دارند، اشاره کرد. همچنین تاریخ این شهر ساحلی نیز جالب توجه است، عده‌ ای از یهودیان که طی جنگ جهانی دوم از خانه و کاشانه خود جدا شده بودند این مکان را برای سکونت برگزیدند و شهر خود را بنا کردند، اگر کمی در شهر بگردید، می بیند که هنوز هم یک کنیسه در این مکان در حال فعالیت است.

جزیره سوسوا (Sosua) در جمهوری دومینیکن

مینی تاس (Minitas)

شهر کاسا د کامپو (Casa de Campo) از سال ۱۹۷۰ تبدیل به یکی از مناطق خصوصی شده که تنها مختص مدیران و افراد مشهور می باشد. طراحی این مکان توسط طراح دومینیکنی، اسکار دِ لا رنتا (Oscar de la Renta) انجام شده است. میهمانان این استراحتگاه می توانند به اسب سواری مشغول شوند، به بازی پولو بپردازند و یا در زمین گلف پته دای (Pete Dye)، مهارت خود در بازی گلف را بسنجند. از آن بهتر، این افراد به ساحل مینی تاس نیز دسترسی اختصاصی دارند، خلیجی کوچک و محافظت شده که برای غواصی عالی است، آنها همچنین می توانند سفرهایی روزانه به جزیره‌ های سوانا (Saona Island) و کاتالینا (Catalina) داشته باشند که در آنجا کشتی غرق شده دزد دریایی معروف، ویلیام کید (William Kidd) قرار گرفته است.
جزیره مینی تاس (Minitas) در جمهوری دومینیکن

کایو لوان تادو (Cayo Levantado)

زوج های جوانی که به دنبال یک ماه عسل رویایی می گردند می توانند به این جزیره در خلیج سامانا (Samaná) بروند، این جزیره بطور کلی شامل سه ساحل می‌ شود و اقامتگاه باهیا پرینسیپِ (Bahia Principe) را نیز در خود جای داده است، اقامتگاهی با ۲۶۸ اتاق، شش رستوران، دو استخر و یک چشمه آب معدنی.

جزیره کایو لوان تادو (Cayo Levantado) در جمهوری دومینیکن

خوآن دولیو (Juan Dolio)

این ساحل در قسمت جنوبی دومینیکن واقع شده و توسط رستوران‌ ها، آسمان خراش‌ ها و اماکن تفریحی احاطه شده است. همچنین این ساحل یکی از اماکن مورد علاقه محلی‌ هایی است که آخر هفته‌ ها از سانتو دومینگو به اینجا می ‌آیند تا خستگی ‌شان را در کنند، برای این افراد سفر به این ساحل، سفری یک روزه است چون فاصله این ساحل نسبت به شهرهای سانتو دومینگو و رومانا (Romana) تنها حدود یک ساعت است.
جزیره خوآن دولیو (Juan Dolio) در جمهوری دومینیکن

خلیج عقاب (Eagle Bay)

برای رسیدن به ساحل خلیج عقاب مسیر نسبتاً سختی را پیش رو خواهید داشت، برای رسیدن به این ساحل که در جنوب غربی کشور دومینیکن قرار دارد، حتماً باید یک ماشین یا قایق کرایه کنید. اما این سختی‌ ها ارزشش را دارد، چون هنگام رسیدن به آنجا نه تنها شما با آب‌ هایی زمردی و سنگ‌هایی زیبا مواجه می شوید، بلکه تقریباً هیچ گردشگری را نیز در آنجا نخواهید دید و به سادگی می توانید از سکوت و تنهایی لذت ببرید. ساحل خلیج عقاب در واقع بخشی از پارک ملی جاراگوئا (Jaragua National Park) است که خود شامل جنگل‌ هایی طبیعی، سواحلی دیگر، زمین‌ های مرطوب، صخره‌های مرجانی و گونه‌های زیادی از حیوانات از جمله گاو دریایی هندی می باشد. جالب است بدانید گاو دریایی هندی از گونه ‌های تهدید شده می باشد که در مناطق محدودی از جمله اینجا به چشم می خورد. اگر قصد رفتن به این مکان را دارید بهتر است وسایل و غذاهای مورد نیاز خود را همراه با خود ببرید زیرا هیچ امکاناتی در این مکان وجود ندارد.

جزیره خلیج عقاب (Eagle Bay) در جمهوری دومینیکن

منبع: travelandleisure


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *