با پرجمعیت ترین جزایر جهان آشنا شوید

10 جزیره پرجمعیت جهان را بشناسید

یکی از بزرگترین مشکلات مردم در زندگی درون جزایر، محدود بودن فضای سکونت آنها می باشد. همانطور که به مرور جمعیت انسانی در جزایر رشد می ‌کند مردم مجبور می ‌شوند که در همان فضای محدود، خانه‌ های خود را به صورت فشرده و نزدیک به یکدیگر بسازند. این جمعیت زیاد باعث ایجاد مشکلاتی در بسیاری از جزایر شده است. در این مقاله نگاهی به ۱۰ جزیره از پر جمعیت ترین جزایر جهان خواهیم داشت.

جزیره کوچک سانتا کروز دل ایسلوته (Santa Cruz del Islote) در کشور کلمبیا

جزیره کوچک سانتا کروز دل ایسلوته در دریای کارائیب و در نزدیکی ساحل کلمبیا واقع شده است. این جزیره تنها شامل محدوده‌ ای به مساحت ۰٫۱ کیلومتر مربع می ‌شود. در این فضای بسیار محدود تقریباً یک هزار ۲۴۷ نفر زندگی می کنند. در جزیره سانتا کروز دل ایسلوته فعالیت اقتصادی بسیار کمی صورت می گیرد. این جزیره حتی از زیر ساخت های برق و آب لوله کشی نیز بی ‌بهره است. جالب است بدانید هنگامی که یکی از اعضای خانواده در این جزیره فوت می‌ کند، به علت نبود فضای کافی او را در جزیره ‌ای دیگر دفن می‌ کنند!
جزیره کوچک سانتا کروز دل ایسلوته (Santa Cruz del Islote) در کشور کلمبیا

جزیره آپ لی چائو (Ap Lei Chau) در کشور هنگ کنگ

آپ لی چائو جزیره ‌ای کوچک واقع در سواحل جزیره هنگ کنگ است، این جزیره دارای مساحتی معادل ۱٫۲ کیلومتر مربع می ‌باشد و ۸۶ هزار ۸۷۲ نفر در آن ساکن هستند، اما این جزیره با وجود مشکلاتی از جمله کمبود زمین و جمعیت زیاد، دارای کسب و کارهای نسبتا فراوانی می باشد که از جمله آنها می توان به وجود یک مرکز خرید بزرگ اشاره کرد، اکثر ساکنان جزیره آپ لی چائو در قسمت شمالی آن سکونت دارند.
جزیره آپ لی چائو (Ap Lei Chau) در کشور هنگ کنگ

جزیره میگنیگو (Migingo) در کشور کنیا

تنها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در جزیره کوچک میگنیگو زندگی می ‌کنند. این جزیره در وسط دریاچه ویکتوریا قرار دارد. جزیره میگنیگو در مرز میان کشور‌های اوگاندا و کنیا قرار گرفته است. این دو کشور از زمان‌ های دور بر سر مالکیت این جزیره و حق ماهیگیری در دریاچه آن اختلاف داشته اند. سطح این جزیره‌ که بصورت صخره‌ ای است نیم هکتار مساحت دارد. بصورت کلی جزیره میگنیگو پوشیده از خانه‌ های ساده و دست ‌سازی است که اولین آنها در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شده.

جزیره میگنیگو (Migingo) در کشور کنیا

جزیره فادیوت (Fadiouth) در کشور سنگال

 جزیره فادیوت، به وسیله یک پل به ساحل پتیت کوت (Petite Cote) واقع در سنگال متصل شده است. حدود ۹ هزار نفر در این جزیره که ۱٫۲ کیلومتر مربع مساحت دارد، زندگی می ‌کنند. سواحل این جزیره از صدف پوشیده شده است و جالب است بدانید که تعداد این صدف‌ ها به قدری زیاد است که از آنها به عنوان مصالح ساختمانی در ساخت خانه های جزیره استفاده می ‌شود.
جزیره فادیوت (Fadiouth) در کشور سنگال

جزیره ماله (Malé) در کشور مالدیو

جزیره ماله پایتخت کشور مالدیو است و تنها ۰٫۷ کیلومتر مربع مساحت دارد اما با این حال در این جزیره  بیش از ۹۰ هزار نفر زندگی می کنند. البته باید بدانید که این تعداد حدود ۲۵ درصد از جمعیت کشور مالدیو را شامل می ‌شود. جزیره ماله نسبت به دیگر مناطق بیشتر دچار سیل می ‌شود که همین عامل سبب شده‌ است دولت مالدیو مجبور به ساخت دیواری بزرگ در اطراف آن شود.
جزیره ماله (Malé) در کشور مالدیو

جزیره ایبای (Ebeye) در مجمع الجزایر مارشال (Marshall)

با مساحتی کمتر از ۰٫۶ کیلومتر، جزیره ابی قسمتی از جمهوری جزایر مارشال را تشکیل می ‌دهد. حدود ۱۵ هزار نفر در این جزیره ساکن هستند که اکثراً برای فرار از آزمایش‌ های اتمی دولت آمریکا که در جزایر مرجانی بیکینی و جزیره انوتاک انجام می شد، از خانه خود به اینجا پناه آورده ‌اند.

جزیره ایبای (Ebeye) در مجمع الجزایر مارشال (Marshall)

جزیره ایلها د موزامبیک (Ilha de Moçambique) در کشور موزامبیک

جزیره ایلها د موزامبیک که نزدیکی سواحل شمال ‌شرق کشور موزامبیک قرار دارد، حدود سه کیلومتر طول و ۵۵۰ متر عرض دارد، با این حال، در این فضای کم، جمعیتی در حدود ۵۴ هزار نفر زندگی می‌ کنند. این جزیره دارای جاذبه های گردشگری تاریخی منحصر بفردی همچون قدیمی ‌ترین سازه اروپایی در نیم ‌کره ‌جنوبی زمین و همچنین قدیمی ترین قلعه ساخته شده در آفریقای سیاه می ‌باشد.

جزیره ایلها د موزامبیک (Ilha de Moçambique) در کشور موزامبیک

جزیره منهتن (Manhattan) در کشور ایالات متحده آمریکا

جزیره منهتن متعلق به شهر نیویورک در کشور ایالات متحده آمریکا می ‌باشد. این جزیره با مساحت ۶۰ کیلومتر مربع، دارای آپارتمان‌ هایی بلند و ساختمان ‌های اداری زیادی است. جالب است بدانید به علت مخارج بالای زندگی در این جزیره افراد زیادی مجبور به ترک آن شده ‌اند اما با این حال هنوز هم حدود ۱٫۶۲ میلیون نفر در آن ساکن هستند.
جزیره منهتن (Manhattan) در کشور ایالات متحده آمریکا

جزیره سالست (Salsette) در کشور هند

جزیره سالست در سواحل غربی کشور هند و در نزدیکی منطقه شهری بمبئی قرار دارد. این جزیره دارای ۶۱۶ کیلومتر مربع مساحت بوده که باعث می‌ شود یکی از بزرگترین جزایر این لیست باشد، همچنین جزیره سالست حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد که این آمار نشان می دهد تراکم جمعیت در این جزیره تا چه اندازه بالا می باشد.
جزیره سالست (Salsette) در کشور هند

جزیره ایل سنت لویی (Ile Saint-Louis) در شهر پاریس

جزیره ایل سنت لویی در رودخانه سن (Seine) قرار دارد و به وسیله پلی به شهر پاریس متصل شده است. این جزیره تنها ۰٫۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۲ هزار ۴۶۵ نفر را در خود جای داده. این جزیره در بین گردشگرانی که قصد دارند از خیابان‌ های شلوغ پاریس فاصله بگیرند بسیار پر طرفدار است.
جزیره ایل سنت لویی (Ile Saint-Louis) در شهر پاریس

منبع: worldatlas


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *