خانه / ترین ها / رستوران ها / بهترین رستوران های توکیو + تصاویر

بهترین رستوران های توکیو + تصاویر

غذاهایی که توسط سرآشپز شینیچی آکاتسوکا تهیه می شوند در نوع خود نادر هستند، این آشپز یکی از بهترین متخصصان kaiseki است (نوعی شام چند بخشی سنتی در ژاپن،کایسکی به مجموعه مهارت ها و تکنیک های مورد استفاده در تهیه ی چنین غذاهایی نیز گفته می شود) که نوعی آشپزی متعالی با تکیه بر مواد غذایی فصلی، تشریفاتی و کاملا متعادل به شیوه ای هنرمندانه می باشد. رستوران او که ۱۲ سال پیش افتتاح شده اکنون دارای دو ستاره میشلین است. در این رستوران ۴ اتاق مجلل خصوصی وجود داشته، ضمن اینکه مهمانان می توانند پشت کانتر و رو به باغی آرام بنشینند.

باور اینکه سرآشپز آکاتسوکا به هنکام فارغ التحصیلی از دبیرستان حتی قادر به آماده کردن سوپ میسو نبوده، کمی سخت به نظر می رسد. آشپزی که نه تنها امروز به خاطر سوپ های میسو خوش طعم خود، بلکه به علت ترکیب هارمونیک مواد فصلی جمع آوری شده از سراسر ژاپن با تاکید بر ماهی و سایر غذاهای دریایی شهرت دارد. زمانی که صحبت از مواد غذایی مانند پوسته های بونیتو یا قارچ های ماتسوتاکه باشد، این سرآشپز جادو می کند. با تمام این اوصاف سرآشپز آکاتسوکا فردی متواضع بوده و همواره بر این باور است که جای پیشرفت بیشتر وجود دارد. او می خواهد زندگی خود را صرف بدست آوردن بالاترین مهارت ها در حرفه ی خود کند. البته تعهد و مهارتی اینچنینی در قیمت غذاهای این رستوران نیز متجلی می شود! اما با تمام این احوال غذایی که می خورید ارزش هزینه کردن دارد چرا که یکی از بهترین تجربیات کایسکی در توکیو می باشد.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

هیچ کس نمی تواند تعهد سرآشپز این رستوران را نسبت به هنر و حرفه ی خود زیر سوال ببرد. این سرآشپز هر روز ساعت ۶ صبح در بازار ماهی Tsukiji حضور یافته و تازه ترین صید آن روز را انتخاب می کند. نیمه شب ها نیز او همچنان مشغول کار بوده و رستوران جمع و جور خود را برای روز بعد آماده می کند. در این میان، تعدادی مشتری خوش شانس این موقعیت را خواهند داشت که یکی از بهترین های کایسکی در توکیو را تجربه کنند؛ یک سنت آشپزی تاریخی که قدمت آن به قرن ۱۷ کیوتو بازگشته و تاکید آن بر تازگی، تعادل و مواد فصلی دارد.

منوی این رستوران به صورت فصلی تغییر می کند اما معمولا با owan شروع می شود که سوپ شفاف ماهی با گلبرگ های گل خوراکی است. این سوپ قبل از رسیدن به hassun خورده می شود که بشقابی متشکل از خوراکی های متنوع خوشمزه شامل سالمون خوابانده شده در سس سویا، آجیل های گینکو گریل شده، شاه بلوط های عسلی و ماهی barracuda به همراه سوشی ریشه نیلوفر آبی می باشد. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ی این رستوران ماهی کبابی با لیموی سوداچی و قارچ های شیتاکی است. در انتهای غذا نیز ماچا سرو می شود. دکور ساده و فضای ساکت و بدون موسیقی این رستوران باعث می شود که شما تمرکز بیشتری روی غذاها داشته باشید. حضور با رزرو قبلی امکان پذیر است.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

در این رستوران که جواهر پنهان شینتومیچو به شمار می رود، می توانید از غذاهای لذیذ و رنگارنگی که سرآشپز باسابقه و متواضع آن (۱۵ سال تجربه در نیویورک و ۱۳ سال در ژاپن) برای شما تهیه می کند، لذت ببرید. علی رغم اینکه برای تنها گزینه ی موجود در منوی این رستوران یعنی omakase باید ۱۰۰۰۰ ین به اضافه ی مالیات بپردازید اما سرآشپز معتقد است که غذاهای ارائه شده از نظر تازگی و طعم خود کم نظیر بوده و بسیار با ارزش تر از قیمت پرداختی می باشند. Omakase از حدود ۱۰ غذای فصلی تشکیل شده که اثرات آشپزی فرانسوی، ایتالیایی و سبک های التقاطی در آن به خوبی نمایان می باشد، البته این در حالی است که تکنیک های آماده سازی و ارائه همچنان ژاپنی باقی مانده اند.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بسیاری از رستوران های ژاپنی دارای دکوری مینیمال هستند. برای آن دسته از افرادی که به رستوران های شیک و مدل بالای غربی عادت کرده اند، شاید خرج کردن هزاران ین برای نشستن در فضایی شبیه به اتاق نشیمن غیرعادی به نظر رسد. اما زمانی که شما موفق به خوردن shotaro شوید (دومین وعده در غذای کایسکی)، متوجه خواهید شد که رومیزی و مبلمان شیک کاملا غیر ضروری هستند. غذا در رستوران هاراماسا اثری هنری است و نیازمند توجه کامل شما می باشد.

المان های موجود در وعده ی hassun مدام در حال تغییر هستند، اما در پاییز احتمالا برای شما ساشیمی barracuda، قارچ های مزه دار شده ی ماتسوتاکه، سالمون و بادمجان بخارپز سرو خواهند کرد. چنانچه کتلت گوشت kobe نیز در منو موجود بود به هیچ وجه آن را از دست ندهید. این کتلت دارای رویه ای برشته بوده و داخل آن گوشت لطیف صورتی رنگی وجود دارد و معمولا با ورقه های نازک ترافل مشکی و اندکی واسابی تازه سرو می شود. همه چیز در این رستوران کوچک در برابر چشمان شما آماده می شود، بنابراین یکی از صندلی های پشت کانتر چوبی را اشغال کرده و منتظر غذاهای لذیذ باشید.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

سرآشپز این رستوران به نام سیجی یاماموتو، آشپزی مدرن ژاپنی را در کنار رستوران سه ستاره میشلین خود قرار داده است. یاماموتو که به عنوان متخصص غذاهای لذیذ مولکولی مورد ستایش قرار گرفته، از تکنولوژی های پیشرفته در آماده کردن کایسکی بهره می گیرد و این بهره سبب تولید وعده های غذایی کوچک و هنرمندانه ای می گردد. از جمله بشقاب های مشهور او می توان به آیو گریل شده (ماهی شیرین) و ۱۹۶- درجه آبنبات سیب (تافی قرمز رنگی که با پودر بستنی پر شده) اشاره نمود.

خلاقیت او خیره کننده بوده، اما همواره برای میراث آشپزی سنتی نیز ارزش زیادی قائل است. منوی این رستوران به صورت روزانه تغییر می کند و در حقیقت وابسته به موادی است که او و اعضای تیمش در بازارهای صبحگاهی پیدا می کنند. یاماموتو می گوید:« من می خواهم از طریق آشپزی ژاپنی، غنای کشورم را نشان دهم. تنها نکته ی حائز اهمیت در اینجا برای من ۴ فصل بودن ژاپن نیست بلکه استفاده از هر چیزی در فصل خودش می باشد و محیط طبیعی اطراف نیز باعث ایجاد چنین ایده هایی در ذهن می شود. لازم به ذکر است که این رستوران شعبه ای نیز در هنگ کنگ (افتتاح در سال ۲۰۱۲) و تایپه (افتتاح در سال ۲۰۱۴) دارد.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

برخی از خبره ترین دوستداران سوشی بر روی این رستوران کوچک اعجاب انگیز در یوتسویا قسم می خورند. حتی رفتن استاد نیمه افسانه ای این رستوران کیجی ناکازاوا به هاوایی نیز به نظر نمی رسد که تاثیری روی کیفیت آن گذاشته باشد. هر چیزی که شما در این رستوران میل می کنید به معنای واقعی کلمه عالی است. یکی دیگر از نقاط قوت این رستوران فضای آن است که باعث می شود هر مشتری احساس در خانه بودن کند. سرآشپزها نقش بزرگی در برقراری ارتباط با هر فردی که قدم به این رستوران می گذارد بازی کرده و هر غذا را با دقت توضیح می دهند. اگر قصد دارید ناهار را در این رستوران میل کنید، bara chirashi را انتخاب کنید چرا که در هر روز تنها برای ۲۰ نفر در دسترس می باشد.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

سرآشپز این رستوران اوقات فراغت اندکی دارد. بیشتر شب ها آخرین مشتری ساعت ۴ بامداد رستوران را ترک می کند، بنابراین او قبل از رفتن به بازار Tsukiji تنها یک ساعت زمان برای تمیزکاری دارد. او زمان اندکی را در طول روز به خواب اختصاص داده و کمی بعد از ظهرهنگام به کانتر خود باز می گردد. شاید عجیب و باورنکردنی به نظر رسد اما میازونو ۷ روز هفته باز است.

مسلما از غذا خوردن در این رستوران پشیمان نخواهید شد. ساشیمی میگو از نظر طعم غذایی لوکس به شمار می رود، نیگیری نیز (با استفاده از برنج مخلوط شده با سرکه ی سفید یا قهوه ای) بسته به نوع ماهی استفاده شده، طعم های متنوعی پیدا می کند. اگر در فصل گرم به این رستوران می روید فراموش نکنید که abalone بخارپزشده (به مدت ۶-۷ ساعت) را که با واسابی تازه سرو می شود حتما بچشید.

در این رستوران تنها ۹ صندلی وجود دارد بنابراین قبل از مراجعه حتما رزرو کنید یا اینکه دیر به آن مراجعه کنید البته نه آنقدر دیر؛ چرا که میازانو به مشتریانی که بعد از یک بامداد به رستوران مراجعه کنند غذا سرو نمی کند.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

در منطقه ی مسکونی ستاگایا که با قطار یک ساعت از بازار ماهی Tsukiji فاصله دارد نیز می توان سوشی های باکیفیتی را تجربه نمود. این رستوران کوچک است، اما به خاطر ارائه ی ماهی تازه با قیمتی مناسب در بین محلی ها محبوبیت زیادی دارد. سرآشپز مغازه هر روز بهترین ماهی های فصلی را از بازار Tsukiji گزینش می کند. تمام nigiri ها روی بشقاب های چوبی سرو می شوند و قیمتی بین ۱۰۰ و ۳۰۰ ین دارند. پیشنهاد ما به شما این است که akami (قسمت قرمز رنگ ماهی تن) را امتحان کنید که قیمت آن تنها ۲۰۰ ین است.

سفارش دادن در این رستوران به این صورت است که باید نام چیزی که می خواهید به سرآشپز اعلام کنید اما اگر نام ها را نمی دانید یا در انتخاب دچار مشکل شده اید می توانید به سادگی به ویترین شیشه ای مقابل خودتان اشاره کنید همانگونه که محلی ها نیز همین کار را انجام می دهند. تمام غذاها در این رستوران با کاسه ای سوپر میسو داغ به همراه جلبک پایان می یابند. صندلی های سیو حدود ۸-۱۰ عدد هستند که همین موضوع صحبت کردن با سرآشپز را آسان می کند. اما زیاد معطل نکنید چرا که همواره کسی در بیرون مغازه منتظر است تا جایی برای او خالی شود.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

در رستوران کوندو هنر طبح تمپورا به یک علم دقیق تبدیل شده است؛ اینکه چگونه سبزیجات سرخ شده می توانند تا این حد تازه و لطیف باشند تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. اینجاست که تفاوت بین غذاهای سرخ شده در روغن و آنچه آشپز کوندو به صورت آغشته به خمیر و روغن کنجد تهیه می کند آشکار می شود. در حقیقت او از تمپورا با عنوان غذایی بخارپز یاد می کند. تمپورا می تواند انواع سبزیجات از سراسر ژاپن و غذاهای دریایی فوق تازه بازار Tsukiji را شامل شود. یکی از غذاهای عالی این رستوران تمپورای سیب زمینی شیرین است که مانند قطعه ای از طلا به نظر می رسد. این سیب زمینی به آرامی سرخ می شود تا طعم شیرین آن حفظ گردد و غذایی است که به طور حتم در هیچ جای دیگری موفق به امتحان کردن آن نخواهید شد.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

مارماهی کانگر به صورت طبیعی می تواند تا طول ۳ متر نیز رشد کند، اما مارماهی برش داده و طبخ شده را در نقاط معدودی از جمله تامای می توان پیدا نمود. این رستوران کلاسیک در یک ساختمان چوبی زیبا منسوب به سال ۱۹۵۳ قرار گرفته و شاید بهترین فروشنده ی مارماهی در توکیو باشد.

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

بهترین رستوران های توکیو

منبع : timeout

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *