بهترین غذاهای خیابانی در وین

بهترین غذاهای خیابانی در وین

اگر بخواهید شروع به کشف غذاهای خیابانی وین کنید، قدر مسلم چشیدن انواع و اقسام سوسیس ها شروع خوبی است، هرچند فراموش نکنید که با آمدن جامعه ی ترک به این شهر، غذاهای خیابانی بسیار متنوع تر شده اند که نباید از آنها غفلت کنید. در ادامه برخی از بهترین غذاهای خیابانی وین را به شما معرفی می کنیم:

جامعه ی رو به رونق ترک در وین، ون های خوراکی خود را به سطح این شهر آورده اند که میان وعده های خوشمزه ای را سرو می کنند، از میان آنها فلافل یکی از محبوب ترین هاست. در منطقه ی شانزدهم و در راستای خیابان بروننمارکت شلوغ و پر هیاهو می توانید تعداد بسیاری از این غرفه های غذا را بیابید که ساندویچ ها و رپ های خوشمزه را با قیمت های ناچیز (برخی زیر ۲ یورو) سرو می کنند که می تواند انتخاب مناسب و ارزانی برای گیاهخواران باشد.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

آغاز زمستان در وین با برف یا نمایشگاه های کریسمس تعریف نمی شود بلکه زمستان ورود خود را با از راه رسیدن شاه بلوط های بو داده ی گرم در غرفه های کوچک اعلام می کند. به محض تغییر هوا در ماه اکتبر، غرفه های کوچک با شروع فصل جشن و خرید در امتداد خیابان های شلوغ ظاهر می شوند. در یک روز سرد، هیچ چیز از این خوراکی های دودی در بسته های کاغذی نمی تواند لذت بخش تر باشد.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

درست مانند مارونی، این خوراکی نیز فصلی است و در همان غرفه های مارونی ارائه می گردد. این خوراکی در واقع قطعات ترد سیب زمینی هستند که یکی دیگر از میان وعده های خیابانی در وین محسوب می شوند و هنگام قدم زدن در پارک می توانید از آنها لذت ببرید.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

کباب ( یا کباپ در اتریش) نیز یکی دیگر از غذاهایی است که ترک ها با خود به وین آورده اند که بسیار نیز مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفته و از غذاهای خوشمزه در وین محسوب می شود.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

نیمه شب ها، غرفه های فروش سوسیس بسیار مورد توجه محلی ها قرار دارد و دلایل انگشت شماری نیز برای علاقمندی وینی ها به این غرفه های غذا وجود دارد. یکی از این دلایل، تنوع بی پایان سوسیس ها (Kasekrainer، Frankfurter، Bratwurst و …) می باشد و دلیل دیگر جو و فضای خاص این غرفه ها در شب است. برای پیدا کردن یکی از این غرفه ها در وین هیچ گاه دچار مشکل نخواهید شد اما بهترین غرفه های سوسیس را می توانید در مرکز شهر پیدا کنید.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

غرفه های آسیایی در وین می توانند غذاهایی داغ و خوشمزه را به سرعت به شما ارائه بدهند که از آن جمله می توان به نودل تخم مرغ، برنج با سبزیجات، مرغ ترش و شیرین و … اشاره نمود. این غذاها پیش چشم شما و در زمانی کمتر از ۵ دقیقه آماده می شوند. در این غرفه ها همچنین ماکی Maki نیز سرو می گردد که برنج چسبنده ی سوشی به همراه آووکادو، سالمون یا خرچنگ است که در جلبک دریایی پیچیده شده اند و قدر مسلم انتخاب سالم تری نسبت به سایر غذاهای این دکه ها محسوب می شود.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ای که ترک ها با خود به وین آورده اند بورک است. بورک غذایی با خمیر نرم، پف دار و لایه لایه ی کره ای است که داخل آن با خمیری از اسفناج، پنیر فتا و سیب زمینی پر می شود. بورک را می توان در Brunnenmarkt و نان فروشی های ترک سراسر شهر یافت. برخی از نان فروشی ها جواز ۲۴ ساعته دارند و این بدان معناست که حتی نیمه شب نیز می توانید یکی از این بورک های خوشمزه را تهیه کنید.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

اگر مشغول گشت زدن در شهر وین باشید و با این شهر آنقدر آشنا نباشید متوجه این خوراکی منحصر به فرد می شوید که همه از آن استقبال می کنند. ممکن است فکر کنید این خوراکی از کجا آمده و چرا همه اینقدر آن را دوست دارند؟ جواب سوال دوم آنقدرها آسان نیست و شاید با کمی اغراق بتوان آن را نوعی راز دانست. اما درمورد جواب سوال اول باید بگوییم که لیبرکیزه زمل ساندویچی از سوسیس جگر (گوشت گاو، بیکن و پیاز) به همراه خیارشور و خردل است.

بهترین غذاهای خیابانی در وین

منبع : theculturetrip

 

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *