تفرجگاه طرقبه مشهد

تفرجگاه طرقبه

تفرجگاه طرقبه مشهد

 

تفرجگاه طرقبه از جاذبه های گردشگری و شهری در مشهد است که از غرب به کوه‌‌هاى بینالود، و از شمال به کوه تخت‌رستم محدود مى‌شود و در دامنه کوه‌هاى بینالود واقع شده است.

این مکان در امتداد دره بسیار با صفایی واقع شده و از نظر زمین‌شناسی از بخش‌های دشت، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع می باشد که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است.

تفرجگاه طرقبه به علت وجود چشمه‌سارها و درختان فراوان از مناطق خوش آب‌و‌هواى مشهد محسوب مى‌شود. تفرجگاه‌ طرقبه به علت دارا بودن آب و هواى مطبوع و باغ‌هاى فراوان میوه، مورد توجه ساکنین بومى و هم‌چنین مسافرینى است که به قصد زیارت به این شهر سفر مى‌کنند.

تفرجگاه طرقبه

تفرجگاه طرقبه

این منطقه ییلاقی به دلیل آب و هوای مطبوع همه روزه پذیرای زائرین، مسافران و مجاوران شهر مشهد است. یکی از غذاهای محلی طرقبه دیزی است. یکی دیگر از غذاهای پرمصرف در میان بازدیدکنندگان شیشلیک است. از مهمترین صنایع دستی منطقه علاوه بر بافته‌ها و ساخته‌های بومی، سبد بافی است که به سبب توریستی بودن طرقبه بازار این تولیدات از موقعیت مطلوبی برخوردار است.

صنایع ظریف حصیر بافی، در میان گردشگرانی که به این منطقه از مشهد سفر می‌کنند جایگاه ویژه‌ای دارد. علاوه بر آن پرورش گل و گیاه نیز از مشاغل فعال طرقبه است. طرقبه از امکانات و خدمات شهری از قبیل پارک عمومی زیبا و رودخانه کنار آن و دوایر پست، مخابرات، جایگاه پمپ بنزین، درمانگاه و مسجد و رستوران های متعدد درمحیط طبیعی و فروشگاه های صنایع دستی و دیگر امکانات رفاهی برخوردار است.

توسط ابی در

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *