جهنم دره کجاست

ممکن است در کتاب ها و یا حتی دیالوگ فیلها به عبارت ” جهنم دره ” برخورد کرده باشید. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که به راستی این جهنم دره وجود خارجی دارد؟ اگر وجود دارد کجا قرار گرفته است؟ آیا در داخل کشورمان است و یا در جایی دورتر از ما؟ فضای آن به چه شکلی است؟ آیا این مکان همانند نامش جهنمی است؟ به راستی جهنم دره کجاست؟

جهنم دره کجاست و چرا اینگونه نامیده می شود؟

اگر به استان آذربایجان غربی سفر می کنید و از جاده خوی به چالدران رد می شوید، در راه سری به زرآباد بزنید. در منطقه زرآباد، جهنم دره را می بابید. جهنم دره به عنوان منطقه گردشگری بحساب نمی آید ولی دیدن این محل رازآلود می تواند جذاب باشد.

جهنم دره | مکانی برای گردشگری

جهنم دره | مکانی برای گردشگری

جهنم دره منطقه ای کوهستانی است که تقریبا به جز کوهنوردان کسی نزدیک آن نمی شود. حواشی های این دره آنقدر زیاد است که بومیان منطقه هیچگاه از این مسیر عبور نمی کنند.
علت نامگذاری این منطقه اینست که تمام افراد فراری و کسانی که با حکومت ها مشکل داشتندف به این منطقه می آمدند و این مسیر نسبتا صعب العبور مامن آنها بود.
وضعیت جغرافیایی و شایعاتی که درباره جهنم دره میان بومیان رد و بدل می شود، باعث شده این حوزه کوهستانی برای مردم وحشتناک و منفور باشد.
گروه های کوهنوردی زیادی به این منطقه آمده اند ولی بدلیل وضعیت بد شیب کوه، بسیاری از آنها موفق به عبور از این دره نشدند. بسیاری از جنازه ها نیز پس از سال ها همچنان پیدا نشده است.

جهنم دره | مکانی برای گردشگری

جهنم دره | مکانی برای گردشگری

طول این دره ۱۳ کیلومتر، و عمق آن بین ۱۷۰۰تا۲۸۰۰ متر متغیر است. حیوانات وحشی مانند خرس ، قوچ ، آهو ،گراز ،کفتار و پرندگانی مثل عقاب و شاهین در این منطقه وجود دارند.
شاید اگر نامش “جهنم دره” نبود، می توانست در گردشگری ایران وجه ای برای خود بدست آورد.

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *