خانه / سفرنامه / خیلی دور، خیلی جذاب (سفرنامه آنتالیا)

خیلی دور، خیلی جذاب (سفرنامه آنتالیا)

خیلی دور، خیلی جذاب (سفرنامه آنتالیا)

با نام و یاد خدا و با سلام

اوایل خرداد ماه بود که با دوستانم به فکر سفر به ترکیه و آنتالیا افتادیم و انتخاب هتل و آژانس هم به عهده من گذاشته شده بود.بعد از کلی تحقیق و تفحص تو منابع مختلف اینترنتی بلاخره انتخابمون شد هتل کریستال واتر ورلد بللک که چون نقد و بررسی هتل رو به صورت مفصل تو بخش بررسی هتل ها گذاشتم فقط به ذکر چند تا نکته کوتاه بسنده میکنم.

۱-هتل در منطقه ی بلک واقع شده که اکثرا هتل های لوکس مثل مجموعه هتل های گلوریا (به گفته ی لیدرمون بزرگترین هتل آنتالیا از نظر وسعت هست و زمینهای گلف متعددی داره ) ، ریکسوس بللک یا بقول خودشون Land of Legends ، لتونیا ، ماریتیم ، تایتانیک دولوکس ، رگنوم و … واقع شدن.

۲-منطقه بللک دشت صاف و مسطح هست و رودخونه های زیادی در مسیر تا هتل دیدیم.

۳-جو هتل خانوادگی بود ولی اکثریت مسافرا روس و ترک بودن.

۴-برای خرید بهتره بجای مرکزآانتالیا به مرکز بللک Belek City برید که فروشگاه LC Waikiki و تقریبا برندهای معروف رو داره و میشه بخش عمده ی خرید مورد نیازتون رو همونجا بکنید ، چون کرایه تاکسی از بللک تا انتالیا نسبتا بالاست.

ما تور رو به مبلغ ۲٫۶۹۰ برای بازه ی ۱۱ تیر تا ۱۷ تیر و با پرواز قشم ایر خریداری کردیم.)نکته مهم اینه که برای خرید بلیط پرواز ترک حتما به ساعت پرواز توجه کنید و تنها در صورتی بلیط پرواز ترک تهیه کنید که بین ساعت ۵ تا ۱۱ صبح باشه در غیر این صورت الافی و اذیت چند برابر پرواز ایرانی خواهد بود.چون فکر کنید پرواز ساعت ۲۳٫۳۰ باشه و شما ساعت ۴ صبح میرسید هتل و باید تا ساعت ۱۴ که تحویل اتاق هست ۱۰ ساعت الاف باشید ولی خیلی تفاوتی با پرواز ایرانی که مثلا ساعت ۷ صبح میرسه هتل نخواهید داشت و فقط ۵۰۰ تومن پول بیشتر حروم کردید.)

سفر ما از فرودگاه امام خمینی و شلوغی اذیت کنندش شروع شد که البته به خاطر تعطیلات عید فطر بازه ی شلوغ و نسبتا گرونی بود. بعد از مراحل چک پاسپورت و تحویل بار و دریافت ارز مسافرتی از بانک سامان حدود ۲ ساعتی وقت داشتیم که با بخاطر شلوغی بیش از حد فرودگاه مجبور بودیم با قدم زدن و دیدن هواپیماهای مختلف که بلند میشدن و فرود میامدن سپری کنیم.

پرواز ما ساعت ۱۱٫۳۰ بود که با حدود ۱٫۱۵ دقیق تاخیر ساعت ۱۲٫۴۵ انجام شد.هواپیمایی قشم از جمله خطوط خوب و بروز ایرانی هست و پرواز ما ایرباس A-300 بود و فاصله صندلی ها نسبتا خوب و قابل قبول بود و حتی افراد قد بلند رو هم اذیت نمیکرد. به محض تکمیل شدن مسافرین خدمه پروازی برامون دستمال مرطوب اوردن تا دست و صورتمون رو تمیز کنیم و اندکی از خستگی فرودگاه در کنیم.

بعد از طی مدتی هم پذیرایی شروع شد که شامل آب معدنی ، غذای انتخابی بین جوجه کباب و چلوگوشت ، دسر و ابمیوه وکیک بود.چای و قهوه هم سرو میشد.

در کل از پرواز راضی بودیم و بدون هیچ مشکلی بعد از ۲٫۳۰ دقیقه پرواز تو فرودگاه اسپارتا به زمین نشستیم که چون تو اکثر سفرنامه ها در مورد شرایطش نوشتم از دوباره گویی پرهیز میکنم.

خارج فرودگاه گروه MEMENTO منتظر ما بودن و سوار اتوبوس شدیم و بعد از تکمیل شدن مسافرا اتوبوس راه افتاد و در طول مسیر هم لیدر شروع به حرفهای تکراری کرد و قیمت تورها رو ارایه داد و … بعد از طی مسافت ۳ ساعته به انتالیا رسیدیم و به ترتیب مسافرای هتل های مختلف رو پیاده کردن(ناگفته نماند به علت دوری کمر از لارا و بللک مسافرای کمر رو وسط راه پیاده کردن و با ماشین دیگری به هتلاشون انتقال دادن.)اولین هتل کاروانسرای بود و بعد به ترتیب میراکل ، تایتانیک دولوکس ، ماریتیم ، لتونیا ، بلکون ، مایا ورلد ( یا به تعبیر دوستانی که تو این هتل بودن مایا سیب زمینی ) و در نهایت هم هتل کریستال واتر ورلد.

اما برنامه سفر ما به این صورت بود:

روزهای ۱ و ۲ استفاده از محیط هتل و پارک آبی و ساحل
روز ۳: تور رافتینگ
روز۴: تور کشتی Harem
روز۵: خرید از مرکز Teracity
روز۶: حمام ترکی و تحویل اتاق ها

ورودی هتل انگار طبقه دوم قرار داره و با شیب تندی یه مسیر به درب ورودی هتل میرسه که اندکی نفس گیر بود بالا امدن ازش.

لابی هتل بسیار زیبا و جمع و جور بود ولی از پذیرایی با دستمال مرطوب و شربت و شیرینی خبری نبود.

هتل شلوغ بود و حتی ترفندهایی مثل دادن سوغاتی هم افاده نکرد و زودتر از ساعت ۲ اتاق رو تحویل ندادن.

ولی دست بند ها رو همون اول ورود بهمون تحویل دادن و میشد از همه خدمات هتل استفاده کرد که ما هم پس از خوردن صبحانه به یکی از کافه های هتل رفتیم و از نوشیدنی های اون استفاده کردیم و بعد هم به جست و جو تو هتل پرداختیم تا با قسمت های مختلفش اشنا بشیم.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

اتاق های ما شامل ۲ اتاق بود که یکی ۳ نفره و دیگری ۲ نفره بود و فضای اتاق اندکی کوچیک بود به نظرم.

سفرنامه آنتالیا

تو اتاق ها خبری از مسواک نبود و شامپو و صابون هم به صورت فله ای روی دیوار WC و حمام نصب شده بود که اینم در بدو ورود تو ذوق میزد.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

تحویل اتاق ها ۲٫۱۵ انجام شد و بعدش تصمیم گرفتیم ابتدا بریم و تنی به اب بزنیم و بعد بیاییم و بخوابیم تا شام که البته بعد از برگشت تا ساعت ۱۲ شب خوابمون برد و اون موقع هم غیر از سوپ و نوشیدنی چیز دیگه ای پیدا نمیشد .

سفرنامه آنتالیا

هتل دارای پارک آبی بسیار جذابی بود و خوبی اون هم این بود که پارک آبی فقط مختصص مسافرای هتل بود و شامل ۸ تا سرسره بود و میتونست هر سلیقه ای رو راضی نگه داره.خوبی دیگه هم این بود که چون پارک آبی اختصاصی مسافرای هتل بود حتی تو شلوغ ترین ساعات هم برای جذاب ترین سرسره هاش حداکثر ۵ دقیقه معطل میشدی.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

همچنین هتل دارای ۲ استخر روباز و یک استخر سرپوشیده بود که دمای آب استخر سرپوشیده به طرز محسوسی کمتر از استخرای رو باز بود

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

برنامه سفر ما به این صورت بود که ۲ روز اول رو از هتل و پارک آبی و ساحل استفاده کنیم.

کنار پارک آبی هتل و در ضلع شمالی هتل آکوا پارک بار و همچنین محل پخت پیتزاهای محلی بود که در حد نانوگرم گوشت چرخ کرده میریختن رو نون لواش و میدادن به مردم که کاش گوشتش بیشتر بود.البته پیتزاهای سبزی و پنیر هم داشت که به تناوب پخته میشدن.البته آشپزش خانم پیر و مهربونی بود که با روی باز و خنده باهامون برخورد میکرد.

سفرنامه آنتالیا

یه خوبی دیگه هتل این بود که دادن انعام رو بصورت TipBox کرده بودن و در صورت دلخواه تو صندوقهای انعام پول میریختین و در نهایت روزانه جمع و بین پرسنل تقسیم میشد. رستوران اصلی هتل در ضلع جنوبی هتل بود.

سفرنامه آنتالیا

وارد رستوران که میشدیم ضلع غربی و وسط غذاهای مختلف بودن و ضلع شرقی شیرینی ها و میوه های هتل. تو ترکیه گوشت قرمز کمتر مصرف میشه و بیشتر گوشت سفید ( مرغ و ماهی ) و سبزیجات مصرف میکنن.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

روز دوم و بعد از بیدار شدن از خواب و دوش گرفتن به سمت رستوران اصلی جهت صرف صبحانه رفتیم که خوبی هتل های خارجی اینه که حداقل صبحانه رو میشه راحت خورد، چون خدا رو شکر بر خلاف بقیه وعده های غذایی کسی غر نمیزنه که با مزاج ما سازگار نیست و …

سفرنامه آنتالیا

بعد هم به ساحل و پارک ابی هتل رفتیم و لذت بردیم.

سفرنامه آنتالیا

عصر هم بعد از استراحت طبق معمول هر روز به کافه پرستیژ جهت خوردن عصرانه و نوشیدنی رفتیم.عصرها از ساعت ۳ تا ۸ شب عصرانه بود (شامل میوه ، اسنک ، شیرینی و باقلوا ، بستنی و انواع نوشیدنی ها)

سفرنامه آنتالیا

تور رافتینگ:

بعد از بیدار شدن از خواب و صرف صبحانه در رستوران اصلی تا ساعت ۱۱ که سرویس تور دنبالمون میومد وقت داشتیم تا از پارک آبی و استخر و لابی استفاده کنیم.

سفرنامه آنتالیا

برنامه های گروه انیمیشن هم روزانه به این صورت بود( که البته تیم انیمیشن ضعیفی داره)

سفرنامه آنتالیا

کافی شاپ لابی هم علی رغم کوچیک بودن بسیار کارکنان مودب و عالی داشت و خیلی لذت میبردم ازش

سفرنامه آنتالیا

همچنین این نکته رو هم تا یادم نرفته بگم که نظافت هتل در حد خیلی عالی بود و همیشه تعدادی در حال نظافت کردن بودن.سرویس های عمومی هتل هم واقعا تمیز و زیبا بودن.

سفرنامه آنتالیا

اما تور رافتینگ:
تور رافتینگ ۳ تا ایستگاه داره که تو ایستگاه اول باید اجباری کفش مخصوص بخری یا اجاره کنید.(خرید کفش ۱۵ لیر و اجاره ۱۰ لیر) همچنین یک سری توضیحات میدن و جلیقه نجات میدن و بعد با اتوبوس به محل شروع تور میبرن.تور رافتینگ به نظرم اونقدرا که میگن جذاب نیست و تنها شاید ۳ تا نقطه ی جذاب داشته باشه که آدرنالین خون رو بالا میبره ولی عوامل مهم تری مثل همسفرا و افرادی که باهاشون توی قایق هستین و همچنین لیدر قایق خیلی مهم تر هستن که متاسفانه تو قایق ما حدود ۶ تا بچه بودن و خودتون میتونید حدس بزنید چجوری وضع اسفناکی داشتیم.(فقط همین قد بگم که یکی از بچه های با مزه حدود ۱۵ بار آیت الکرسی رو دور کرد و دعا کرد که سالم برگردیم و فقط جیغ میکشید طفلک) متاسفانه برای تور رافتینگ اجازه بردن دوربین نداشتیم و بنا به سایر دلالیل هم نمیشه ازش عکس گذاشت .

طول رودخانه رافتینگ حدود ۱۴ کیلومتر بود و ۲ تا ایستگاه داشت اولی برای پرش از سکو و عکس برداری و دومی برای خرید نوشیدنی و زیپ لاین.خوشبختانه بقیه بچه های گروه خیلی باحال بودن و تو استراحتگاه ها میشد از هم صحبتی باهاشون لذت برد.

برای زیپ لاین هم ما شیطنت کردیم و با کلاهامون روی افرادی که با سرعت از بالای سرمون رد میشدن آب رودخونه که خیلی هم خنک بود رو میریختیم و خود ترک های مسئول زیپ لاین هم خوششون آمده بود و قرار شد آپشن ریختن آب یخ رودخونه روی افراد موقع حرکت هم به زیپ لاین اضافه کنن

تو ایستگاه آخری هم شام دادن و فیلم رو نمایش دادن و عکس هایی که عکاسا ازمون گرفته بودن رو گذاشتن تا در صورتی که خوشمون آمد تهیه کنیم.قیمت تهیه فیلم ۲۰$ و قیمت هر عکس ۱۵ لیر بود و در صورت تهیه ۲ تا عکس ، عکس سومی اشانتیون بود.

بعد از تور به هتل برگشتیم و رفتیم ساحل و از ساحل و اسنک بار ساحل استفاده کردیم. شب هم شام رو تو رستوران اصلی هتل صرف کردیم. اما شب برنامه گروه برزیلی بود که جالب بود و آخر سر هم باهاشون عکس گرفتیم و موسیقی زنده هم بعد از برنامه برزیلیا بود که خوب نمیشه عکساشو بزارم .

محل اجرای برنامه های شبانه

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

بعد هم دوباره به کافه پرستیژ رفتیم و بعد از خوردن سوپ ( که همراه جعفری تازه خرد شده و لیموی تازه سرو میشد ) به اتاق برگشتیم و خوابیدیم.

روز ۴ و تور کشتی مینی کروز Harem

طبق معمول ابتدای صبح رفتیم رستوران اصلی و صبحانه خوردیم

سفرنامه آنتالیا

تور کشتی ابتدا قرار بود صبح برگزار بشه ولی بعدا گفتن که صبح کشتی رو یه شرکت اجاره کرده و تور ما عصر شده.خوبی تور ایرانی اگه گروه باحالی باهاتون بیفته که معمولا هم اینجوریه اینه که کل مسیر هم براتون با شادی و بزن و بکوب هست حتی مسیر رفتن به اسکله.

چون تا آمدن سرویس تور وقت داشتیم سری به تراس هتل زدیم و از منظره زیبای استخر و دریای اون همراه نوشیدن چای و قهوه لذت بردیم.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

بعد هم جهت تمدد اعصاب به زمین های چمن کنار ساحل رفتیم و چند دقیقه ای مینی گلف بازی کردیم و از پا برهنه راه رفتن روی چمنا لذت بردیم و اندکی هم گل کوچیک بازی کردیم.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

همچنین کنار ساحل و استخرها هم دوش های رو باز و محل شستن پا ، بود که جالب بودن

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

اسکله شروع تور کشتی تو منطقه کمر هست و خوب ما با توجه به اینکه هتلمون منطقه بللک بود اولین گروهی بودیم که سوار اتوبوس شدیم و مدت زمان بیشتری رو طی کردیم.

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

کشتی شامل ۳ طبقه بود که طبقه اول شامل سالن پذیرایی و سرویس های بهداشتی بود.طبقه اول محل پایکوبی و صندلی های مبله جهت نشستن و طبقه فوقانی هم برای ریلکس کردن و تخت جهت حمام آفتاب و عکس برداری بود
((نکته برخی از کشتی های تفریحی بعضی روزها اجاره شرکتهای تور ایرانی هستن در صورتی که دوس دارین جو ایرانی باشه (که اکثرا دلخواه جوون های مجرد و خانواده های راحت هست) تو این روزا برید و در صورتی که علاقه ای به شرکت تو این مجالس شبه عروسی مختلط تماما ایرانی ندارید (بنا به هردلیلی که صرفا شخصی میتونه باشه نه چیز دیگه ای) سایر روزها برید بهتره چون هدف ازین نوع تورها و صرف هزینه های بالا صرفا شادی و لذت شماست))

سفرنامه آنتالیا

بعد از حدود ۲ ساعت پایکوبی کشتی نزدیکی آبشار ددمان توقف کرد تا بتونیم آب تنی کنیم.البته استفاده از جلیقه برای همه اجباری بود که خوب به نظرم با توجه به نوشیدنی های کشتی خیلی هم مناسب و به جا بود این اجبارشون.

سفرنامه آنتالیا

بعد از آب تنی حدود نیم ساعته ما رو برای ناهار به طبقه همکف کشتی راهنمایی کردن که ناهار چلو مرغ بود و بعد از مدت ها میشد یه غذای شبه ایرانی تو غربت خورد که البته خیلی هم جالب نبود و مرغ ها انگار آب پز شده بودن فقط ولی من خیلی بدغذا نیستم ولی خیلیا شاکی بودن و به خوردن سالاد و ماکارونی اکتفا کردن.

سفرنامه آنتالیا

بعد از صرف ناهار مجدد مارو به طبقه بالا و DJ ایرانی دعوت کردن که جو شادی بود و خوش گذشت و اختتام مراسم هم رقص عربی بود. بعد هم مراسم کف پارتی بود که اون هم خیلی خوش گذشت.

در نهایت هم کشتی کنار جزیره موش ها !!! توقف کرد تا بتونیم مجدد آب تنی تو دریا رو که خیلیم لذت بخشه (البته این بار هم با جلیقه نجات اجباری ) تجربه کنیم.

سفرنامه آنتالیا

بعد هم آهنگ های لایت و ملایم عاشقانه گذاشتن تا زوج های جوون بتونن حس کشتی تایتانیک رو تجربه کنن . در نهایت هم به نقطه شروع حرکتمون رسیدیم مجدد که با توجه به غروب آفتاب و دریا، مناظر خیلی زیبایی تشکیل شده بودن

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

سفرنامه آنتالیا

در نهایت هم بعد از تجربه یه عصر شیرین و پیدا کردن کلی دوست خوب روز ۴م سفر هم تموم شد.
وقتی به هتل برگشتیم با توجه به اینکه ما اخرین گروهی بودیم که رسیدیم هتل ساعت ۲۲٫۳۰ بود و ناچارا منتظر موندیم تا ساعت ۱۱ بشه و بتونیم شام از سوپ های هتل (که تو اون اوج گرسنگی در حد شیشلیک بودن برامون) بخوریم .

روز پنجم رو به خرید اختصاص داده بودیم و به همین نکته بسنده کنم که با توجه به دور بودن هتل از انتالیا مجبور شدیم تاکسی اجاره کنیم ولی در صورتی که کسی دوباره بخواد بره هتل کریستال واتر ورلد بهش توصیه میکنم با دولموش به بللک سنتر بره چون اونجا تقریبا میتونه تموم نیازهای خریدش رو برطرف کنه و اکثر برندهای معروفن شعبه دارن و دلارهاتون رو الکی به تاکسی ندید و بجاش از البسه مرغوب ترک خرید کنید .

بعد از برگشتن از تور خرید ( با لیدری خودم ) جهت استفاده از رستوران Al Carte که از قبل رزرو کرده بودیم به سمت رستوران ایتالیایی رفتیم.هتل دارای چند رستوران با رزرو قبلی بود که ما متفق القول رستوران ایتالیایی رو رزرو کردیم و البته داخل رستوران بردن دوربین و عکس برداری ممنوع بود.

آخرین شب تور بود که با ۴ تا دوست جدید و کرمانشاهی (آقا ایمان ، فرید ، سالار ، جواد ) آشنا شدم که واقعا دوستان بسیار با معرفت و مهربانی بودن و هنوزم باهاشون در ارتباطم و قراره اگه خدا بخواد سفر بعدی رو باهم بریم آنتالیا.دوستان خودم دو تا رکورد رو تو سفر زدن . نفر اول با Level2 یه بازی موبایل از تهران شروع کرد و با Level 105 بازی به ایران برگشت و دوست بعدیمون هم روزانه ۱۷ ساعت با تلگرام مشغول چت کردن بود. اینو گفتن که تو انتخاب سفر و همسفراتون دقت کنید.

روز ششم و آخر سفر رو به حمام ترکی اختصاص داده بودیم.بیرون هتل و تو محوطه وسط بازار یه پیرمرد ترک بود که تورها رو با قیمت خیلی مناسب میفروخت و تورهایی رو که نمیخوایید از لیدر تهیه کنید رو میتونید از احمد با قیمت خیلی خیلی مناسب تهیه کنید. ما هم تور حمام ترکی با سرویس رفت و برگشت و نوشیدنی رایگان رو به قیمت ۲۰ $ تهیه کردیم.
حمام ترکی بعد از مرکز شهر بللک بود و ما ترس این رو داشتیم که به موقع به چک اوت اتاقا نرسیم که خوشبختانه اینجوری نشد و به موقع رسیدیم.متاسفانه عکس های حمام ترکی رو نمیشه گذاشت طبق معمول. یکی از سخت ترین کارها گرفتن عکسی بود که بتونم با رعایت نکات فرهنگی تو سفرنامه هم استفاده کنم .

در نهایت هم ساعت ۱۶٫۳۰ سرویس آمد و بعد از جمع کردن مسافرای هتلهای مختلف به فرودگاه اسپارتا رسیدیم.دوستان من هم در طی مسیر طبق معمول مشغول بازی و چت بودن ولی خدارو شکر بقیه دوستانی که تو اتوبوس بودن همه بسیار عالی و دوست داشتنی و نذاشتن که تنهایی رو احساس کنم.

متاسفانه دوستان کرمانشاهی من هم تورشون فرق داشت و بعد از ما راه افتاده بودن ولی تو فرودگاه همدیگه رو دیدیم و بسیار هم خوش گذشت.خوشبختانه صندلی بغلی من خانم دکتر همکار دندون پزشکی بودن که کل مسیر رو باهم حرف زدیم و خیلی اطلاعات مفیدی تونستم ازش کسب کنم.

اما باید بگم مسیر بین آنتالیا و اسپارتا بسیار زیبا و قشنگ هست و حداقل برای یک بار دیدن می ارزه.

تو فرودگاه هم با وجود دوستان و حتی با شلوغی و بی نظمی چون گروه باحالی داشتیم خیلی سخت نگذشت اما بدیش اینه که چون ۵ تا ۶ تا پرواز ایرانی و همه هم با تاخیر میان شلوغی و تراکم جمعیت خیلی زیاده و برای بار دوم میگم تو انتخاب همسفرا دقت کنید چون ممکنه مثل من خوش شانس نباشید که همسفرای خوبی نصیبتون بشه.

پرواز برگشت قشم ایر هم بسیار عالی بود البته انقد خسته بودم که به محض سوار شدن کمربندم رو بستم و موقع سرو صبحانه ( شامل املت و نوشیدنی و کیک و … ) بیدار شدم از خواب و بعدش دوباره خوابیدم.

نکات کلی:

۱-اسپارتا شلوغه و ممکنه اذیت شین ولی من دوباره هم بخوام برم، میرم اسپارتا و الکی پول اضافی نمیدم به شرکت های ترک. چون ساعات پروازی اون ها هم معمولا بد هست و خیلی فرقی نمیکنه. اما خوبی اسپارتا اینه که همه ایرانی هستیم و اگه همسفرای خوبی داشته باشین از همون جاهای بد هم میشه نهایت لذت رو برد.

۲-پرواز ترک تنها در صورتی خوب هست که بین ساعت ۵ تا ۹ صبح باشه وگرنه اگر ساعتش مثل پروازهای ایرانی از ساعت ۲۳ به بعد تا نیمه شب باشه یا مثلا ساعت ۱۴ با توجه به زمان ترانسفر حدود ۴ تا ۶ ساعت یا سحر میرسید هتل که خیلی بعیده بهتون اتاق بدن یا غروب و نزدیک شب میرسید که الکی نصف روز از تور شما حروم میشه

۳- تور لیدرها دروغ میگن مگه اینکه خلافش ثابت شه.تنها استثنا وقتی هست که بخوایین با ایرانی ها برید و مشکل مالی هم نداشته باشین.بعدها فهمیدم اینکه میگن فلان کشتی رزرو فقط فلان شرکت هست هم دروغه و میتونید از دفاتر سطح شهر همون کشتی رو هم تورش رو بخرید.

۴-انتالیا شبیه نعل اسب هست و قسمت شرقی بللک هست ( که هتل های لوکسی مثل رگنوم ، ریکسوس لند آف لجند و …) ، مرکز نعل اسب لارا ( که بیشترین تراکم هتل ها رو داره و هتل های مثل بایا لارا کاروان سرای لارا و … و نزدیک به مرکز شهر و مناسب برای خرید) و قسمت غربی نعل اسب که کمر هست و مناظر دیدنی کوه و دریا باهم رو داره ( و هتل های معروفی مثل آمارا دولچه ، اورنج کانتی و باروت کمر و …)

۵-ساحل بللک قلوه سنگی بود و من بشخصه نتونستم خیلی از ساحل استفاده کنم.

۶-اگه تور رافتینگ رفتید به حرفای لیدرها که میگن DVD تور قفل هست و … توجه نکنید. چون ما یه دونه خریدیم و ۱۰ تا از روش رایت کردیم.

۷- اما هزینه های سفر به شرح ذیل بود:

تور ۲٫۶۹۰ با پرواز قشم ایر
تور کشتی ۵۰ $
تور رافتینگ ۲۵$
تور حمام ترکی ۲۰$
خرید کفش رافتینگ ۱۵ لیر
فیلم رافتینگ ۲۰ $
عکس های رافتینگ دونه ای ۱۵ لیر ۳ تا ۳۰ لیر
کرایه تاکسی تا Teracity رفت و برگشت با ۶ ساعت معطلی راننده برای ۸ نفر ۵۵ $
جمع کل هزینه ها حدود ۱۵۰ $

۸-دلارهاتون رو هم ترجیحا تو خود فروشگاه ها تبدیل کنید چون فروشگاه ها هر دلار رو ۲٫۹۵ لیر تبدیل میکنن ، صرافی ها ۲٫۹۲ و صرافی های متفرقه سطح شهر ۲٫۸۵ و خود هتل هم ۲٫۷۵ لیر

۹-برای بار سوم میگم تو انتخاب همسفر خیلی خیلی خیلی توجه کنید.

۱۰-تو سفرای خارجی که میرید سعی کنید خوش بگذرونید و از همه چی لذت ببرید. همش هم نگید غذا بده و هتل فلانه و فلان هتل بهتر بود و …

۱۱-هتل کریستال واتر ورلد هتلی تمیز با پارک آبی خوب هست و نیازهاتون رو میتونه کامل برطرف کنه و من این هتل رو بهتون پیشنهاد میکنم ( البته اگه قصد خرید از مرکز آنتالیا رو نداشته باشید چون هزینه های تاکسی بالاس)

۱۲-در پایان هم از صبر و حوصله شما تشکر می کنم و اگر سوالی هست در خدمتتون هستم.

نویسنده :محسن کیخا

چهارشنبه، ۱۰ شهریور ۹۵ ساعت ۱۹:۴۲ توسط لست سکند

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *