خانه / ترین ها / ده جاذبه طبیعی برتر دنیا در سال ۲۰۱۷‏

ده جاذبه طبیعی برتر دنیا در سال ۲۰۱۷‏

حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی جهان توسط تیمی از متخصصان گردشگری در مجله Lonelyplanet معرفی شد. در این مجموعه ۵۰ نقطه از نقشه بعنوان خارق العاده ترین جاذبه های طبیعی که باید در سفرهایتان ببینید مشخص شد. با لست سکند همراه باشید تا نگاهی به ده جاذبه طبیعی برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ داشته باشیم.

  1. The Grand Prismatic Spring

چشمه منشوری بزرگ یا گرند پریزماتیک اسپرینگ در پارک ملی یلواستون آمریکا قرار دارد ، این چشمه آبگرم بزرگترین چشمه در آمریکا و سومین چشمه بزرگ در جهان است. دمای مرکز این چشمه بسیار بالا است به طوری که کسی قادر نیست در این دما دوام بیاورد اما همچنان که به کناره های چشمه می رسد خنک تر می شود و آب به رنگهای مختلفی تقسیم می شود که این رنگها باعث شده تا نام رنگین کمان را نیز برای این چشمه آبگرم در نظر بگیرند.

Q1qV7jzHpMOrh3Q9XPwTrMCE9s7458ndleSejsYu.jpeg

BowgLrN56dptELSe4Z1Kmdq2Dccq0eQCuCRYxq58.jpeg

bIqFIgQWKtVHxJRwcl0dJh9cUiMrx8ym5gxOGNVp.jpeg

  1. دروازه جهنم ( Door to Hell )

دروازه جهنم همانطور که از نامش پیداست نقطه ای از زمین است که افسانه ها آن را دروازه ورودی به دنیای زیرزمین می دانند. این حفره در سال ۱۹۷۱ در حالیکه تیمی مشغول به کندن زمین بود بوجود آمد. در حقیقت آنها با کندن زمین به یک حفره زیرزمینی از گاز طبیعی رسیدند که منجر به ریزش قسمت های دیگری از اطراف آن شد. گاز طبیعی که از این دروازه خارج می شود نور شدیدی دارد که تا کیلومترها حتی در تاریکی می توان آن را دید.

JClAKXZlmuJKFTlRC7fMx1hQKbcIk0vv9yqEDlio.jpeg

gCb1fUUF6glS7N1RympFyDjy6CFVPiV4z1LGSv2r.jpegfQ9ACRLkezDY8W0WHT62PVjYOHamN0uOGVchmMl9.jpeg

  1. صحرای سفید (The White Desert)

صحرای سفید یا فرافره دومین منطقه کم ارتفاع و بزرگ مصر است که در غرب این سرزمین جای دارد و کمترین شمار جمعیت را دارد. این صحرا در اثر صدها سال فرسایش و همچنین طوفان های شن بوجود آمده است ، این طوفان ها مجسمه هایی سنگی از جنگ کلسیوم ایجاد کرده اند.

SiKi5VJ8I1tcx3286jyoOWjEQ6fQK92mnrWrPiKW.jpeg

eHWOdvmvF3eAZ1d97canYI3TLougRzolrZnFUGLf.jpeg

sIQjsKvLkNXjxMp7u6bB58dQTxvUlzFg6lRxz1Xo.jpeg

  1. پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park)

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از شانزده دریاچه تشکیل شده‌است و یکی از مکان‌های توریستی قدیمی در کرواسی است. این دریاچه‌ها توسط سه کوهستان بزرگ محاصره شده‌اند و آب آنها نیز از همین کوهستان‌ها تامین می‌شود ؛ بنابر این شما می‌توانید شاهد دریاچه‌های متفاوت از لحاظ رنگ و مواد معدنی باشید دریاچه‌هایی به رنگ سبز ، آبی ، خاکستری که با تغییر فصل نیز رنگ آنها عوض می‌شود.

RdqNx7ZlZuSZYfpFhxvS9TDoFWCDNDbDFN49NpKT.jpeg

Eu20JG0MoIyEVnYlN8aVlvCaZspJhEgRNwpFzE1H.jpeg

zHFuzwYYgGyEyrQgVBh1SSdkIIpaIpLyQyMVWDP3.jpeg

  1. گذرگاه ساحلی جاینت (The Giant’s Causeway  )

گذرگاه ساحلی جاینت یا غول آسا از تعداد ۴۰۰۰۰ ستون سنگی به هم پیوسته از جنس بازالت تشکیل شده است که بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان بوجود آمده است. این منطقه در شهرستان آنتریم در ساحل شمال شرقی ایرلند شمالی قرار دارد. این منطقه بعنوان چهارمین شگفتی بزرگ بریتانیا انتخاب شده است.

YIigAbKrIs1MN2zwbWLstyu1AfDeCZbjLNRJwAxQ.jpeg

oQsKuWKXKJDLWVDYDc6Yw2a8YOS20VlBOuCKF0RS.jpeg

nfnS4nLvwgCQMWH6pGI1WR3sBt5IQ0fjosh1UZj0.jpeg

  1. پل ریشه های زنده چراپونجی (The Living root bridges of Cherrapunji)

این پل در شهر مغالایا در شمال شرقی هند قرار دارد ، پل ریشه های زنده چراپونجی در حقیقت پلی دست ساز از ریشه های درختان است که بروی یک رودخانه ساخته شده است.

5m76NfHK7sIDuZn8ibIWcBCbnm30avdiFgPc4HAP.jpeg

Qy61VWn1cLth42zuxpiQUuHuUMQFqe2gskbp2jfR.jpeg

zb3DImtayB7UELfq7u1DvK9fpEAeCcQz80lr09tt.jpeg

  1. پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park )

پارک ملی یوسیمیتی یک پارک طبیعی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا است که نخستین پارک ملی ایالات متحده آمریکا نیز می باشد. این پارک به دلیل قله های بلند و آبشارها و بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی و جانوری ، مناظری بسیار زیبا و خارق العاده دارد.

IX2k6y3775g3cGGBJiVoGbhvKaKWPY1kW6Sy33cb.jpeg

1Ku8lOKdGfIeIwh2NxYHsYaO73Qy6yuDYEUrjvJw.jpeg

44q6Xypx5oNHfgKi0RgoyPFdcCLQSImrjoRGQ08J.jpeg

  1. پریتو مورنو (Perito Moreno)

یخچال طبیعی پریتو مورنو یخچالی طبیعی است که در پارک ملی لوس گلاسیارس در ایالت سانتاکروز کشور آرژانتین قرار دارد.پریتو مورنو یکی از سه یخچال طبیعی دنیا است که در حال رشد است. پریتو مورنو با توجه به اندازه و در دسترس بودن‌اش، یکی از بزرگ‌ترین مناطق جذب گردشگر در پاتاگونیای جنوبی است.

CrSf0YlOvk8WtsDabCxGfoZGNL6Hk7soKtECuo2T.jpeg

JH0vVLMztHVk2xEnhaVmXBcSJNTb2MIpqmF71UjA.jpeg

13MgVDSuPrcFrx1zc90QRTJ9jgKv3LTALVDU1HSj.jpeg

  1. سالار دو ییونی ( Salar de Uyuni )

سالار دو ییونی بزرگترین کویر نمک دنیاست که در نزدیکی رشته کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده است. این دشت پوشیده از نمک در ارتفاع ۳۵۶۵ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و وسعت آن ۱۰٬۵۸۲ کیلومتر مربع است.

ppwBpZTJptPaN2qbnvRs7H562moHwV3VUL51Z9uP.jpeg

bkSe0pJcBRE1io1M6myu5kPtQrGYN0C4D7SVl1RJ.jpeg

ده جاذبه برتر دنیا

  1. سانتورینی ( Santorini )

سانتورینی یکی از جزایر زیبا و شگفت انگیز یونان است که در کنار دریای اژه قرار گرفته است. سانتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی را شاهد بوده است و بدین ترتیب بیشتر قسمتهای امروزی جزیره را به بیرون ریخته است. در طول سالیان و قرن‌های بعدی، یونانیان بر لبه تیز این آتشفشانهای بلند، روستاهایی را بنا نهادند که زیباییش در کنار آبی دل‌انگیز خلیج آن چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. در کنار خانه‌های سفید این جزیره می‌توان به گنبدهایی آبی که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند نیز اشاره کرد.

bjotisyqmFBmo05QsK6JDaEaSm3BbKRg3JbC4Lkl.jpeg

9barIFedZVvPdCpt9r3hAKdjmofzXh7OGz4w5JLG.jpeg

3Cg59ekPGbdMXbKu2MOKsbxIGMEljsKDKihefWD9.jpeg

منبع  Lonelyplanet

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

دنیا جذاب ترین طبیعت دنیا

همچنین ببینید

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از مکان های تفریحی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *