ده حقیقت جالب و جذاب در مورد آنتالیا که نمی دانستید

ده حقیقت جالب در مورد آنتالیا
در خلیج آنتالیا شهری از کشور ترکیه آرام گرفته است. شهری می باشد که در میان تمام گردشگران جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار است. این شهر زیبا دارای خط ساحلی گسترده ای در کناره دریای مدیترانه غربی است و از این حیث چشم اندازهای فوق العاده رویایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. شهر آنتالیا با یک میلیون نفر جمعیتی که در دل خود جای داده است، به عنوان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه در آن منطقه شناخته شده است. اگر شما قصد سفر به سواحل آفتابی و موزه های آنتالیا را دارید، بهتر است پیش از سفر دست نگه دارید و این مقاله را بخوانید! چرا که در این مقاله قصد داریم چندین واقعیت جالب در مورد این شهر را به شما معرفی کنیم.

۱- به منطقه ریویرا ترکیه سفر کنید

آنتالیا بزرگترین شهر کشور ترکیه در سواحل مدیترانه است. منطقه ریویرا نیز به عنوان پایتخت ترکیه در این سواحل شناخته می شود. ریویرا در حقیقت دروازه ساحلی کشور ترکیه محسوب می شود.

1- به منطقه ریویرا ترکیه سفر کنید

۲- کوهستان توریستی معروف توروس (تاروس) (Taurus Mountains)

به سمت غربی شهر آنتالیا که سفر کنید، به ساحل کونیالتی (Konyaalti) خواهید رسید. در این ساحل کوهستان توروس خود نمایی می کند، کوهستانی که جلوه و زیبایی شگفت انگیزی به شهر بخشیده است.
2- کوهستان توریستی معروف توروس (تاروس)

۳- تارخچه جالب نامگذاری آنتالیا

مدت ها پیش این شهر به نام های آتالئیا (Attaleia)، آتالیا (Attalia) و ساتالیا  (Satalia) شهرت داشت، البته این نام ها توسط پادشاهی به نام  پرگاموم اتلوس دوم (Pergamum, Attalus II) برگزیده شده بودند و پس از گذشت زمان، در نهایت نام آنتالیا برای این شهر انتخاب می گردد.

۴- آنتالیا، پنجمین شهر پرجمعیت کشور ترکیه

همانطور که در چندین سطر ابتدایی اشاره شد، آنتالیا با بیش از یک میلیون نفرجمعیت درمنطقه شهری، پنجمین شهر پرجمعیت درکشور ترکیه محسوب می شود.

4- آنتالیا، پنجمین شهر پرجمعیت کشور ترکیه

۵- شهر قدیمی کالیچی (Kaleiçi)

در شهر آنتالیا شهری قدیمی به نام کالیچی (Kaleiçi) واقع شده است، معنی لغوی این شهر قدیمی عبارت “درون قلعه” می باشد. کالیچی در اطراف بندر رومی (Roman) بنا شده است و در این مورد باید بدانید که قدمت ساختمان های موجود در این مکان تاریخی به زمان رومیان باستانی باز می گردد.
شهر قدیمی کالیچی (Kaleiçi)

۶- شعله هایی اسرار آمیز که ۲۴ در ساعت شبانه روز شعله ور می مانند!

یکی از مهمترین جاذبه های آنتالیا که همیشه بیشترین گردشگر را به خود می بیند، این شعله های اسرار آمیز هستند. گفتنی است که این شعله ها ۲۴ ساعت شبانه روز روشن بوده و می سوزند، از این شعله ها برای مقاصد مختلف استفاده می گردد. جالب است بدانید که راز و رمز خاموش نشدن این شعله پس از چندین بار تلاش برای یافتن منشا آن تا به امروز ناشناخته باقی مانده است. در زمان های قدیم از این شعله های آتش بر افروخته از سنگ ها، به عنوان نور در کشتی ها استفاده می شد. آنها به ملوانان کمک می کردند تا در هنگام شب از برخورد با صخره ها در امان باشند.

6- شعله هایی اسرار آمیز که 24 در ساعت شبانه روز شعله ور می مانند!

۷- آکواریوم آنتالیا را از دست ندهید

این آکواریوم یکی از جاذبه های اصلی شهر آنتالیا می باشد. آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کنییالتی ساخته شده است و دارای بزرگترین تونل زیر آبی جهان است که گونه های مختلف آبزیان در آن قرار دارند.
7- آکواریوم آنتالیا را از دست ندهید

۸- شهرت آنتالیا برای موزه های قدیمی آن است

یکی از دلایل جذب گردشگران به شهر آنتالیا در کشور ترکیه، وجود تعداد زیادی از موزه های قدیمی و کلاسیک مانند موزه کالیچی، موزه اسباب بازی آنتالیا، موزه سونا و اینان کیراچ (Suna Inan Kirac Kaleici Museum) و بسیاری دیگر در این شهر است. این موزه ها تاریخ آنتالیا را در دوره های مختلف، از دوره های باستانی بسیار کهن برجسته کرده و نمایش می دهند، همچنین موزه های این کشور از لحاظ هنری نیز بسیار جالب توجه هستند.
8- شهرت آنتالیا برای موزه های قدیمی آن است

۹- سواحلی با بیشترین پرچم های آبی

اگر شانس حضور در آنتالیا را داشتید، فرصت بازدید از این ساحل را از دست ندهید! ساحل مجلل لارا یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران است. این ساحل فضای بسیار خوشایند و دلپذیری دارد و به عنوان ساحلی محبوب با پرچم آبی شناخته شده است.
9- سواحلی با بیشترین پرچم های آبی

۱۰- پیاده روی اعجاب انگیز

یک مسیر ۵۱۵ کیلومتری میان دو شهر آنتالیا و فتحیه (Fethiye) وجود دارد که به عنوان یکی از بهترین و طولانی ترین مسیرهای پیاده روی جهان شناخته می شود. این مسیر مرموز و پر پیچ و خم، مردم را به روستاهای اطراف متصل می کند.

10- پیاده روی اعجاب انگیز

منبع: ohfact


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *