خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری تهران / دیدنیهای تهران در پاییز

دیدنیهای تهران در پاییز

دیدنیهای تهران در پاییز

شهر تهران در پاییز بسیار زیبا و دیدنی است . جاهای دیدنی تهران در پاییز شاید زیاد نباشد ولی سر زدن به آنها خالی از لطف نیست. پایتخت دیدنی ایران در این فصل برگ ریزان پاییز چهره ی دیدنی به خود می گیرد . آب و هوای تهران در این فصل خنک است ولی بعضی اوقات همراه با آلودگی است . در این ایام جاهای دیدنی تهران از رنگ و بوی خاصی برخورداره و حالت رمانتیک و پاییزی به خود میگیره. از برگ ریزان درخت ها گرفته ، تا هوای ملس متمایل به سرد و باران های ملایم و گاهی بادهای تند حس و حال خاصی به تهران میده.

در ادامه با معرفی دیدنی های تهران در پاییز از سایت سفرنامه همراه باشید.

باغ موزه فردوس

باغ فردوس از آثار تاریخی به‌جای‌مانده از دوره قاجار می‌باشد که در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است. از نظر من باغ فردوس یکی از خارق‌العاده‌ترین مکان های پاییزی در تهران است که حتما در این فصل باید از آن بازدید کنید. عمارت بزرگ واقع در این باغ دارای ۳ طبقه می‌باشد. گچبری‌‌ها و تزئینات خاص نقش بسته در این عمارت زیبایی این باغ موزه را چندین برابر کرده است. عمارت بزرگ باغ موزه فردوس که از سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شد در محیطی بسیار زیبا و رویایی قرار گرفته است.

مسیر دسترسی: برای دسترسی به باغ موزه فردوس خود را به خیابان ولیعصر برسانید سپس به سمت سه راه زعفرانیه حرکت کرده، بالاتر از سه راه زعفرانیه در انتهای خیابان باغ فردوس در ضلع شرقی خیابان این باغ، قابل رؤیت است.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار در 84 کیلومتری تهران است این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

پارک جمشیدیه

یکی دیگر از بهترین مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند. همچنین باید بدانید که پارک جمشیدیه دارای پوشش جانوری خاصی با ۶۰ نوع پرنده می‌باشد. پیاده‌روی بر روی سطح شیب‌دار و کفپوش‌های سنگی و ناصاف این پارک حس جنگلی بودن پارک جمشیدیه را در ذهن تداعی می‌کند. این پارک به بهشت سنگی تهران شهرت دارد. بدون شک لذت پیاده‌روی بر روی برگ‌های زرد و نارنجی و صدای خش‌خش برگ‌ها در این بوستان، هدیه پاییز برگ‌ریزان به علاقمندان به پیاده‌روی در پارک جمشیدیه است. کوهنوردی، عکاسی و تماشای دریاچه و آبشار زیبای جمشیدیه از تفریحات دوستداران طبیعت در این پارک ‌می‌باشد.

مسیر دسترسی: در انتهای خیابان نیاوران به سمت خیابان منظریه بروید و بعد از اردوگاه شهید باهنر به پارک جمشیدیه دسترسی خواهید داشت.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

پل طبیعت

پل طبیعت، به لحاظ معماری سازه‌ای بی‌نظیر در سطح جهانی است. این پل هم اکنون به عنوان یکی از نمادهای ‌شهر تهران شناخته می‌شود. پل طبیعت سه طبقه، متصل کننده بوستان آب و آتش و پارک طالقانی می‌باشد. دو مشخصه‌ای که سبب خاص بودن پل طبیعت شده این است که اول مختص عابران پیاده می‌باشد و دوم اینکه نورپردازی خاص و کم نظیر آن در هنگام شب خارق‌العاده بنظر می‌رسد. شما می‌توانید از فراز این پل تماشاگر مناظری بی‌نظیری از دامنه قله دماوند و رشته‌ کو‌ه‌های البرز و دو بوستان طالقانی و آب و آتش باشید. پرچم بزرگ ایران که در پارک طالقانی برافراشته شده نیز از فراز این پل قابل رؤیت است. گذشته از تماشای زیبایی‌های اطراف پل، پیاده‌روی در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین، عکاسی از چشم اندازها و کشف سوژه‌های جذاب از دیگر تفریحاتی می‌باشد که این پل را به یکی از مکان های پاییزی در تهران تبدیل کرده است. همانطورکه گفته شد پل طبیعت چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای رو به دو بوستان دارد و به همین دلیل است که این مکان یکی از بهترین مکان های پاییزی در تهران محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی: این پل روی بزرگراه مدرس احداث شده است. با استفاده از مترو به راحتی می‌توانید به این پل دسترسی داشته باشید. کافیست از طریق مترو خود را به ایستگاه شهید حقانی واقع در خط یک مترو برسانید.. پس از خروج از ایستگاه به سمت پارک طالقانی رفته و از پیاده راه چوبی با فضای دوست‌داشتنی آن خود را به پل طبیعت برسانید.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

بوستان آب و آتش

بوستان حضرت ابراهیم که با نام پارک آب و آتش شناخته می‌شود در اراضی عباس آباد ساخته شده است و یکی از مکان های پاییزی در تهران به شمار می‌آید. رقص آب و آتش در این بوستان، شاخصه بی‌نظیر بوستان آب و آتش می‌باشد. امکانات تفریحی این پارک از قبیل فضای سبز، ۴ برج آتش، پیست کالسکه رانی، لانه کبوتر، آلاچیق، آبنما، زمین اسکیت و فانوس دریایی می‌باشد. فانوس دریایی موجود در این بوستان، جداکننده پارک آب و آتش و بوستان بنادر است. در مقابل این پارک نیز پل ابریشم قرار دارد که متصل کننده بوستان بنادر به گنبد مینا می‌باشد. فضاهای متنوع موجود در این بوستان اعم از آمفی تئاتر، رستوران، کافه و است.

مسیر دسترسی: خیابان آفریقا، نرسیده به چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

پارک قیطریه

پارک قیطریه در ابتدا باغ شخصی یکی از نوادگان قاجار بوده که طی سال‌های 1352 الی 1372 توسط شهرداری خریداری شده و اکنون به پارک تبدیل شده است. رشد گیاهان و درختان این پارک به صورت طبیعی و نامنظم می‌باشد. تنوع پوشش گیاهی، در پارک قیطریه به قدری زیاد است که به ۲۱ نوع درخت و درختچه می‌رسد. تصور کنید در فصل پاییز که رنگ درختان تغییر می‌کند، تماشای 21 نوع درخت گوناگون که هر کدام به رنگی درآمده‌اند، چه لذت غیرقابل وصفی خواهد داشت. وجود پیاده‌راه‌های پیچ در پیچ این پارک، مکان مناسبی برای پیاده‌روی و ورزش می‌باشد. در پارک قیطریه، برکه کوچک و زیبایی نیز وجود دارد که سوژه خوبی برای عکاسی است. این پارک، مکان‌هایی با کاربری‌های گوناگون دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین بازی، پیست اسکیت، نگارخانه، کتابخانه و از همه مهم‌تر فرهنگسرای ملل اشاره کرد.

مسیر دسترسی: از خیابان قیطریه به سمت میدان پیروز حرکت کنید نرسیده به میدان پیروز جنب خیابان روشنگر به پارک قیطریه خواهید ‌رسید.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

پارک ملت

بوستان ملت به لحاظ جغرافیایی در شمال تهران واقع شده است. این بوستان، با وسعتی حدود ۳۴ هکتار جزء بزرگترین بوستان‌های تهران به شمار می‌آید. طریقه ساخت این بوستان از پارک‌های کشور انگلستان برگرفته شده است. پارک ملت از دهه چهل تاکنون میزبان علاقمندان داخلی و خارجی می‌باشد. منطقه خوش آب‌و‌هوا و زمین پوشیده از برگ‌های طلایی این بوستان، از جذابیت‌های پارک ملت در فصل پاییز و البته فرصت و ایده‌های عکاسی جالبی را برای دوستداران طبیعت فراهم می‌آورد.

مسیر دسترسی: دسترسی به این پارک از طریق وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر است. شما می‌توانید از طریق تاکسی خود را به پایانه ونک برسانید و از آنجا به سمت میدان ونک حرکت کنید، سپس به وسیله اتوبوس‌های خط ۷ BRT به سمت شمال تهران حرکت کنید و در ایستگاه پارک ملت یا نیایش پیاده شوید. همچنین شما می‌توانید از طریق اتوبوس‌های BRT مسیر تجریش – راه‌آهن یا راه‌آهن – پارک وی نیز به پارک ملت دسترسی داشته باشید.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

درکه و دربند

کمتر کسی در تهران وجود دارد که نام درکه را به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی تهران نشناسد. این محله قدیمی در شمال غرب تهران واقع شده است. درکه در فصل پاییز به تابلوی نقاشی می‌ماند که یک طیف رنگی را پیش چشم گردشگران ترسیم می‌کند. رنگ‌های متنوع برگ درختان از یک سو و قرمزی انارهای ترک خورده از سوی دیگر از زیبایی‌های وسوسه کننده این محله قدیمی است. گذشته از تماشای زیبایی‌های درکه، در فصل پاییز می‌توانید از کوه‌پیمایی در کنار رودخانه تا فراز ارتفاعات پلنگ چال و تله کابین توچال نیز لذت ببرید. با ادامه مسیر به جنگل کارا می‌رسید که در فصل پاییز ترکیبی از رنگ‌های زرد و نارنجی و قهوه‌ای را پیش چشم دوستداران طبیعت قرار می‌دهد. درکه و دربند یکی از زیباترین مکان های پاییزی در تهران است که حتما در این فصل باید بازدید از آن داشته باشید.

مسیر دسترسی: با خودروی شخصی ابتدا خود را به بزرگراه چمران برسانید سپس به سمت ولنجک حرکت کنید و مسیر را تا میدان دانشجو ادامه دهید سپس مسیر خیابان درکه را ادامه دهید تا به درکه برسید. مسیر دیگر اینکه از طریق بزرگراه یادگار امام به خیابان اوین رفته و سپس به سمت درکه حرکت کنید.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

منبع:سیری در ایران

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *