خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری تهران / راهنمای سفر به تهران – Travel guide to Tehran

راهنمای سفر به تهران – Travel guide to Tehran


راهنمای سفر به تهران – Travel guide to Tehran

آشنایی با تهران

تهران، بزرگترین شهر و پایتخت ایران و بیست و پنجمین شهر پر جمعیت دنیاست،‌ که از شمال به نواحی کوهستانی، و از جنوب به نواحی کویری منتهی شده، در نتیجه در جنوب و شمال، آب و هوای متفاوتی داره. نواحی شمالی از آب و هوای سرد و خشک و نواحی جنوبی از آب و هوای گرم و خشک برخوردارن. این شهر، ترکیب حیرت انگیز مدرنیته و ساختار سنتی و مستحکم یک شهره. یک شهر با اصالت چند هزار ساله، که روزگاری “شهر ری” جایی که امروز جنوب تهران به حساب میاد، پایتخت سرزمین پارس بوده. تهران شهریست که از ترکیب همگون بناهای کهن، مسجدهای باشکوه، عمارت های مجلل، پارک های مصفا و بناهای مدرن تشکیل شده. با این که تهران به عنوان یک شهر تاریخی شناخته شده نیست، اما سفر به این شهر جاذبه های متفاوت اما جالب خودش رو داره، که دیدنشون رو نباید از دست داد.

کجا اقامت کنم؟

تو شهر تهران اگه آشنا یا خویشاوندی ندارین، اصلا نگران اقامتتون نباشین ،‌ چون هتل‌های زیاد و متنوعی داره. هتل هما ، هتل استقلال، هتل پارسیان آزادی و هتل اسپیناس، از معروفترین و گرونترین هتل های تهران هستن. هتل شهر، هتل مارلیک، هتل پارسا و هتل المپیک قیمت های مناسبی دارن. اگه هم دنبال اقامتی ارزون هستین، هتل مینا ، هتل بلور و هتل آپادانا انتخاب های خوبین.

مسافرخانه چهل ستون ایران
مسافرخانه چهل ستون ایران
مسافرخانه نادر
مسافرخانه نادر
مسافرخانه کشاورز
هتل اسپیناس | Espinas hotel
هتل اسپیناس | Espinas hotel

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

برخلاف سایر شهرهای ایران، توی تهران غذای محلی خاصی وجود نداره و بین اهالی تهران از نیم سده قبل انواع غذاها متداول بوده که می تونین انواع غذاها رو توی رستوران نایب که چندین شعبه داره، رستوران البرز و چلوکبابی رفتاری که رستوران های خوب تهران هستن، نوش جان کنین. اگر هم در حال گشت و گذار توی بازار تهران بودین و احساس گرسنگی کردین، بدون هیچ معطلی به رستوران مسلم برین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی، علی الخصوص ته چینش رو نوش جان کنین. برای اونایی هم که فست فودخور هستن، فست فودهای نشاط، زیتون ، خاتون و کی اف سی انتخاب های خوبی هستن. واسه کسایی هم که ترجیح می دن تو لوکس ترین رستورانای این شهر غذاشون رو میل کنن پیشنهاد می کنیم حتما یه سری به رستوران های دیوان تو خیابون فرشته و تماشا نو مرکز خرید میلاد نور بزنن.

نوشیدنی ها

تهران مثل اکثر شهرا نوشیدنی مخصوصی نداره اما تا دلتون بخواد کافه داره که یکی از یکی بهترن. از بین این همه کافه که در گوشه گوشه شهر به چشم می‌خوره، کافه نادری که جزو اولین کافه‌های تهرانه و به عقیده خیلی ها کافه گلاسه اولین بار تو این کافه به تهرونی‌ها معرفی شده، کافه رستوران گل رضائیه که پاتوق صادق هدایت و فروغ فرخزاد بوده، کافه عمارت مسعودیه، لمیز کافی ، کافه رستوران خانه هنرمندان ، کافه سینما و قهوه خانه سنتی آذری که از بافت تاریخی ۱۴۰ ساله برخورداره و به ثبت سازمان میراث فرهنگی و در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته، از بهترین و معروفترین کافه های شهر هستن.

سفره خانه بابا قدرت تهران
سفره خانه بابا قدرت
مرغ سوخاری کوپال (فست فود کوپال)
مرغ سوخاری کوپال (فست فود کوپال)
کافه عمارت مسعودیه | Masoudiyeh Café
کافه عمارت مسعودیه | Masoudiyeh Café
رستوران دیوان | Divan Restaurant
رستوران دیوان | Divan Restaurant

چی بخرم؟

سوغاتی بخشی از فرهنگ مردم ایرانه که در هر شهر برای خودش مصداقی داره اما وقتی بحث سوغاتی های تهران پیش میاد بعد از کمی مکث به این نتیجه میرسیم که تهران سوغاتی خاصی نداره، از نظر خیلی ها سوغاتی های تهران چیزای تازه‌ای هستن که توی شهرهای دیگه نمی شه پیدا کرد، شاید همین تازگی ها رو بشه سوغات اصلی تهران دونست که باعث میشه خیلی ها از شهرهای مختلف برای خرید لباس و لوازم مورد نیازشون به پایتخت بیان. بازار بزرگ تهران، بازار تجریش و بازار بلور و کریستال شوش از بهترین، مهمترین و پرطرفدارترین بازارهای تهران هستن. اگه قصد گشت و گذار توی مراکز خرید مدرن تهران رو دارین، مراکز خرید تندیس، تیراژه، میلاد نور، پالادیوم ، گلدیس، ونک ، الماس ایران معروفترین مراکز خرید تهران هستن.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش (مجتمع تجاری کوروش) | kourosh complex
مجتمع فرهنگی تجاری کوروش (مجتمع تجاری کوروش) | kourosh complex
نمایندگی ال سی وایکیکی تیراژه 2 | LC WAIKIKI
نمایندگی ال سی وایکیکی تیراژه ۲ | LC WAIKIKI
جمعه بازار پروانه (پاساژ پروانه) | Jome Bazar Parking
جمعه بازار پروانه (پاساژ پروانه) | Jome Bazar Parking
ساختمان پلاسکو ( بازار بورس لباس ) | Plasco Shopping Center
ساختمان پلاسکو ( بازار بورس لباس ) | Plasco Shopping Center

کجاها برم؟

این شهر، جاذبه های زیادی داره که نباید از دستشون داد، جاذبه هایی مثل کاخ موزه نیاوران، موزه حیات وحش و طبیعت دارآباد، کاخ موزه های سعدآباد، موزه تماشاگه زمان، دارالفنون، باغ موزه قصر، موزه آبگینه و سفالینه های ایران، موزه ملی ایران، سر در باغ ملی، موزه  فرش ایران و کاخ موزه گلستان.  از نماد ها و جاذبه های مدرن تهران غول آسا هم غافل نشین، مثلا برج میلاد و پل طبیعت. دریاچه خلیج فارس، بوستان آب و آتش و بام تهران هم از جاذبه های مهم تفریحی این شهر محسوب می شن.  واسه بچه ها هم بهترین پیشنهاد پارک ژوراسیکه، که یه روز هیجان انگیز رو بهشون هدیه می ده.

مکان های گردشگری تهران

راهنمای سفر به تهران – Travel guide to Tehran

در چه فصلی برم؟

تهران تو هر فصلی تماشائیه و جاذبه های خاص خودشو داره، ولی فصل بهار مناسب‌ تره چون از لحاظ آب و هوایی شرایط بهتری داره.

 

۲۰ °C
۱۰ °C

 

۳۴ °C
۲۳ °C

 

۲۳ °C
۱۲ °C

 

۷ °C
-۱ °C

چجوری برم؟

برای ورود به کلانشهر تهران، می‌تونیم از تمام وسایل حمل و نقل از جمله هواپیما و قطار و اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کنیم. تهران ۲ تا فرودگاه بین المللی داره، یکی مهر آباد، در غرب شهر، که برای پروازهای داخلیه، یکی هم فرودگاه امام خمینی، در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر، که برای پرواز های خارجیه. ایستگاه راه آهنش هم که تو میدون راه آهنه. برای سفر با اتوبوس هم، این شهر ۴ تا ترمینال داره، شرق، غرب، جنوب و بیهقی.

بعد از تماشای شهر تهران و جاذبه های فراوونش، کرج در غرب این شهر، لواسانات در شمال شرق این شهر،‌پارک ملی خجیر و ییلاقات دماوند در شرق این شهر و شهر باستانی ری در جنوب شهر، می تونن انتخابای خوبی برای مقاصد بعدی گردشکری شما باشن.

 

منبع : همگردی

همچنین ببینید

پارک قیطریه

جاهای دیدنی تهران در پاییز

جاهای دیدنی تهران در پاییز جاهای دیدنی تهران در پاییز شاید زیاد نباشد ولی سر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *