راهنمای سفر به پوکت – Travel guide to Phuket

راهنمای سفر به پوکت – Travel guide to Phuket

 آشنایی با پوکت

پوکت / مروارید دریای آندامان / Phuket

پوکت بزرگترین جزیره تایلنده که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار داره. این جزیره که به مروارید دریای آندامان معروفه، به خاطر سواحل زیباش و غواصی در آب های شفافش شهرت داره. بیشتر از نیمی از این جزیره رو جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوبش هم کوه هایی کشیده شدن، به همین دلیل اسم این جزیره رو پوکت گذاشتن که به زبان مالزیایی، کوه یا تپه معنی میده، چرا که از دور به این شکل به نظر می رسه. این جزیره مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیاست و شهرت و ثروتش رو در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده، اما امروزه با تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب های گردشگری در تایلند، با سواحل زیبایی که داره، گردشگران زیادی رو به این جزیره جذب می کنه. بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی اون قرار دارن و پاتونگ و کارون از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار میرن. در واقع جزیره پوکت اونقدر زیبایی و رنگ و شگفتی داره که گاهی اون رو کنار جزایر قناری قرار میدن، یه جزیره‌ کوچیک با آب‌های شیشه‌ای، صخره‌هایی پوشیده‌شده با خزه، نخل‌های باریک و بلند، ماسه‌های نرم و سفید و شب‌ هایی پر از نور و هیجان که بهترین مکان برای داشتن تعطیلاتی رویاییه.

آداب و رسوم
جشنواره میمون ها

جشنواره میمون ها

 جشنواره ارواح فی تا خون

جشنواره ارواح فی تا خون

 کجا اقامت کنم؟

اقامت در پوکت برای هر کسی به خصوص واسه اونایی که عاشق دریا و ساحلن، خیلی رویاییه چرا که در اینجا بیشتر هتل‌ ها نزدیک ساحل قرار دارن. در پوکت، مثل هر شهر توریستی دیگه ای، انتخاب‌ های بیشماری برای انتخاب هتل می تونین داشته باشید؛ هتل‌های متنوع با سرویس‌های مختلف و قیمت‌های مناسب، در واقع فرقی نداره که توی هتلهای کوچیک اقامت داشته باشین یا هتل بزرگ و ۵ ستاره، مهم اینه که همگی مهمان‌نوازهای خوبی هستن. اگه هتلی که قراره توش اقامت داشته باشین خیلی براتون مهمه، پیشنهاد ما هتل ایندیگو پرل،  هتل جی دبلیو ماریوت، هتل هیلتون آرکادیا، هتل سنتارا گرند بیچ، هتل رنایسانس، هتل ساحلی مرلین، هتل پوینت یامو، هتل ساحلی کاتاتانی و هتل آماری هستن که یکی از یکی بهترن. هتل سنتارا کارون، هتل بوراساری، بومرنگ ویلج ریزورت، هتل ناواتارا و فو نانا بوتیک هتل هم جزء هتل های خوب شهر با قیمت مناسب و حتی ارزون هستن.

اگه ترجیح میدین سفر کم خرج تری داشته باشین و جایی که قراره توش اقامت داشته باشین، اهمیت زیادی براتون نداره، می تونین مهمانسراها رو انتخاب کنین.

فو نانا بوتیک هتل پوکت | Phu NaNa Boutique Hotel
فو نانا بوتیک هتل پوکت | Phu NaNa Boutique Hotel
هتل هیلتون آرکادیا ریزورت پوکت | Hilton Phuket Arcadia Resort & Spa
هتل هیلتون آرکادیا ریزورت پوکت | Hilton Phuket Arcadia Resort & Spa
هتل ساحلی مرلین پوکت | Merlin Beach Resort
هتل ساحلی مرلین پوکت | Merlin Beach Resort
هتل جی دبلیو ماریوت پوکت | JW Marriott Phuket Resort & Spa
هتل جی دبلیو ماریوت پوکت | JW Marriott Phuket Resort & Spa
رزرو هتل پوکت هتل های پوکت

 چی بخورم؟ کجا بخورم؟

برای اکثر ما ایرانی ها یکی از مهمترین دغدغه ها در سفر به کشورهای دیگه، پیدا کردن غذایی مطابق با ذائقه مونه و از اونجا که اکثرا غذاهای تایلندی از دید بیشتر ایرانی ها، عجیب و غریب به نظر میرسه، ترجیح میدیم قبل از سفر، دنبال رستوران ایرانی در اون شهر باشیم اما پیشنهاد ما اینه که تست کردن غذاهای تایلندی رو در این جزیره از دست ندین، چرا که مردم محلی پوکت ادعا میکنن که بهتربن غذاهای تایلندی در این جزیره پیدا میشه. علاوه بر برنج به ویژه برنج سفید که تقریبا در همه وعده های غذایی تایلندی ها استفاده میشه، غذاهای محلی پوکت شامل غذای دریایی، ماهی دودی تازه، سالاد تند، بال مرغ سرخ شده، رشته و … هست، اما اگه دنبال فست فود و یا غذاهای دریایی هستین، در کنار ساحل پوکت می تونین اغذیه فروشی هایی زیادی رو پیدا کنین. توی تایلند دکه های غذا فروشی زیادی به چشم می خوره که علاوه بر اینکه طرفدارای زیادی دارن، قیمت های مناسبی هم دارن، اما اگه دوست دارین توی یه رستوران شیک و معروف غذا بخورین، رستوران کرنر، رستوران سیام، رستوران گریل و استیک سم، رستوران هف وی این، رستوران ل وررساس، رستوران گریل ایت، رستوران گریل بیل کامالا، رستوران ساحلی تیست سورین و رستوران گریل بلو منگو محبوب ترین رستوران های پوکت از دید توریست ها هستن.  اگر هم هوس غذای ایرانی کردین، بهترین انتخابرستوران پادیران هست.

پیشنهاد می کنیم که حتما یه وعده غذاییتون رو در بازار شبانه آخر هفته پوکت بگذرونین تا متنوع ترین غذاهای تایلندی رو نوش جان کنین.

 نوشیدنی ها

اگه به موسیقی راک علاقه مندین، حتما کافه هارد راک رو امتحان کنین که قطعا ازش لذت خواهید برد.

رستوران هف وی این پوکت | Halfway Inn
رستوران هف وی این پوکت | Halfway Inn
رستوران ل وررساس پوکت | Le Versace
رستوران ل وررساس پوکت | Le Versace
کافه هارد راک | Hard Rock Cafe Phuket
کافه هارد راک | Hard Rock Cafe Phuket
رستوران ایرانی پادیران | Padian Iranian Restaurant
رستوران ایرانی پادیران | Padian Iranian Restaurant
کافه و رستوران

 چی بخرم؟

یادتون باشه در سفر به پوکت چمدونتون رو زیاد سنگین نکنین، چرا که اونقدر اجناس مختلف با قیمت های مناسب می بینین که اصلا نیازی به حمل کردن پوشاک زیاد نیست. اینجا هم مثل سایر شهرهای تایلند، مراکز خرید خوبی داره که بزرگترینشون مرکز خرید سنترال فستیوال هست. مرکز خرید جانگ سیلون هم یکی از بهترین مراکز خرید پوکت هست که فروشگاه ها و رستوران های خوبی داره. برای خرید ارزون تر هم می تونین بهمرکز خرید پریمیوم آت لت و فروشگاه هایی که در امتداد ساحل پاتونگ قرار دارن، سری بزنین. اگه دنبال خرید ارزون و غیر برند هستین، سری بهبازار اکسپو بزنین. در این بازار می تونین اجناس تایلندی و چینی رو با قیمتی خیلی مناسب خریداری کنین. درضمن چونه زدن فراموش نشه 🙂 .

مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت | central festival phuket
مرکز خرید سنترال فستیوال  | central festival phuket
بازار شبانه آخر هفته پوکت | Phuket Town Weekend Night Market
بازار شبانه آخر هفته| Phuket Town Weekend Night Market
مرکز خرید جانگ سیلون | Jungceylon shopping mall
مرکز خرید جانگ سیلون | Jungceylon shopping mall
مرکز خرید پریمیوم آت لت پوکت | Premium Outlet Phuket
مرکز خرید پریمیوم آت لت  | Premium Outlet Phuket
بازار و مراکز خرید

 کجاها برم؟

پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلنده که با داشتن جاذبه های متنوع، می تونه برای هر فردی با هر سن و سلیقه ای، سفری به یاد موندنی بسازه. از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا میشه، معبد وات چالونگ ، Phuket FantaSea، مجسمه بودای اعظم، Phuket Trickeye Museum ،جزیره جیمز باند و  جزیره ‍Phi Phi رو نام برد که پیشنهاد میشه دیدنشون رو از دست ندین. درضمن فیل سواری و قایق سواری در تنداب یکی از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی پوکت هستن، که پیشنهاد میشه امتحانش کنین. در غرب پوکت هم مراکز غواصی زیادی وجود دارن و محدوده کارشون در جزیره های کوچک اطراف پوکته که از لحاظ مرجان های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی دارن.

منبع : همگردی

همچنین ببینید

آشنایی با ۱۲ شهر آسیایی با بیشترین و زیباترین آسمان خراش ها

شهرهای مانند هنگ کنگ، شانگهای و تایپه (Taipei)، همگی دارای آسمان خراش هایی زیبا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *