روستای زیبای برگ جهان

روستای زیبای برگ جهان

 

روستای زیبای برگ جهان از توابع لواسانات شهرستان شمیرانات ، در شمال شرق تهران واقع شده است. رودخانه ای که در روستا وجود دارد از ارتفاعات روستا سرچشمه گرفته و پس از اینکه به رودخانه رودبار پیوست، به سد لتیان می ریزد. این روستا با مناظر طبیعی بکرش، تصاویری حیرت انگیز خلق کرده است. جاذبه های گردشگری موجود در روستا عبارتند از آرامگاه امامزاده اسماعیل، بقایای قلعه دختر یا قلعه بند ،غاری معروف بنام زندان خانه لار ، صخره بزرگ رسوبی بنام تنگل خانه  . برگ جهان از جمله روستاهای قدیمی منطقه لواسانات است. سفال‌های به دست آمده از لایه زیرین این روستای کوهستانی قدمت تاریخی این روستا را نشان می دهد. مصالح خانه های قدیمی عمدتا از سنگ، خشت، گل و چوب است.
مشاغل عمده مردم این روستا زراعت، باغداری و دامداری است. گندم، جو و بنشن عمده‌ ترین محصولات زراعی و گردو، سیب، زردآلو، گیلاس، آلبالو و هلو از محصولات باغی این روستاست. فرآورده‌های لبنی از قبیل شیر گاه، ماست و کره دست ساز و تولید عسل نیز در این روستا برای مصرف خانگی اهالی وجود دارد.
آبشار برگ جهان در شمال شرقی روستا بوده و  یکی از جاذبه های گردشگری آن میباشد. این آبشار در مسیر صعود به قله های سرسیاه غار قرار گرفته و مقصد طبیعت گردانی است که به قصد کوه پیمایی به این روستا می روند. ارتفاع آبشار برگ جهان حدود ۲۲۰۰ متر بوده و برای رسیدن به آن ۱ تا ۱٫۵ ساعت پیاده روی راه است.
مسیررفتن به روستای برگ جهان: تهران ، اتوبان شهید بابایی ، جاده لشگرک – لواسان ، لواسان بزرگ ، میدان بسیج ، روستای افجه ، روستای برگ جهان.

روستای زیبای برگ جهان

روستای زیبای برگ جهان

روستای زیبای برگ جهان

روستای زیبای برگ جهان

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *