خانه / سفرنامه / سفرنامه بالی (سفر به بالی روز ششم)

سفرنامه بالی (سفر به بالی روز ششم)

سفر به بالی روز ششم

امروز صبح بعد از صبحانه به لابی رفتیم و دیدیم که آقا مجید و آمنه خانم در لابی منتظر ما هستند. از تاکسی سرویس هتل بعد از کلی چانه زنی یک مینی ون با راننده به مبلغ ۳۸ دولار گرفتیم و به سمت معبد تانا لات به راه افتادیم

سفرنامه بالی

معبد تانا لات  (Tanah lot Temple)

بعد از نزدیک به یکساعت رانندگی به تانا لات رسیدیم

تانا لات یکی از معروف ترین معابد هندو در بالی است که بر روی یک سنگ بزرگ واقع شده این معبد برای قرن ها بخشی از اساطیر بالیایی بوده. این معبد یکی از معابد هفت دریاست، که هر کدام به صورت یک زنجیره در امتداد ساحل جنوب غربی بالی در پشت سر یکدیگر قرار دارند. تانا لات یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در بالی و کل منطقه است که به خصوص در اواخر بعد از ظهر و قبل از غروب آفتاب بسیار شلوغ است. منطقه بین پارک ماشین و ساحل در مجاورت معبد هزارتویی از مغازه های فروش سوغاتی با جواهر بدلی بالیایی قابل تصور است. اگر بازدیدکنندگان برای باز کردن راه خود را از طریق فروشندگان سوغات به ساحل تلاش کنند معبد با شکوه نشسته بر روی سنگ با فاصله تنها چند متر دور از ساحل را خواهند دید.

در زمان طی کردن گیت ورودی و عبور از مغازه ها برای رسیدن به محل اصلی معبد وجود یک خفاش خوابیده

و یک لواک

که بصورت آزاد قرار داشتند برای من و همراهان بسیار جالب بود.

بسمت تانالات به راه افتادیم و بعد از اتمام مغازه ها و طی کردن تعدادی پله منظره بسیار زیبایی روبروی ما هویدا شد از زیبایی منطقه و مناظر هر چقدر بگم حق مطلب ادا نمیشه.

تعدادی عکس گرفتیم و بسمت قسمت شرقی براه افتادیم تعدادی معبد و منلظر بکر رو دیدیم.

در حال برگشت پیر مرد دوره گردی در حال بازی و نمایش با مار بزرگی بود داوطلب میخواست من هم رفتم و مار کلی از سر و کولم بالارفت در راه برگشت بانو مدام غر میزد که ببین کلی از فلسهای مار به لباسهات چسبیده و کثیف شدی و …

به سمت معبد تامان آیان به راه افتادیم.

معبد تامان آیان یا معبد سلطنتی (Taman Ayun temple or Royal Temple)

معبد تامان در سال ۱۶۳۴ میلادی، توسط پادشاه منگوی (Mengwi) ساخته شده. این مجموعه به همراه باغ‌های باشکوه و  برکه‌ها،  توسط خندقی احاطه شده‌اند که توسط پلی بر روی این خندق قابل دسترسی است. بی شک معبد تامان را می توان یکی از زیباترین معابد جزایر بالی به شمار آورد.

تمامی معبدهای اونجا دارای سقفهایی شبیه آلاچیق اما در چند طبقه بودند که اسمشون رو نمیدونم جایی از اونها به پیرنگ نام برده شده بود بسیار مناظر و طبیعت زیبایی داشت و بسیار آرام و آرامش بخش بود.

خیلی از دیدن اونجا لذت بردیم و جای بقیه همسفرها رو که نیومده بودند خالی کردیم. با توجه به اینکه شب تور کشتی کروز رو گرفته بودیم تقریباً ساعت چهار بود که برگشتیم.

نهار رو در رستوران هتل خوردیم خیلی علی بود و قیمت مناسبی داشت.

کمی استراحت کردیم و ساعت ۶ به همراه باقی همسفران با راننده تور کشتی بسمت محل تور کشتی کروز به راه افتادیم.

سفرنامه بالی

چیزی در حدود ربع ساعت در راه بودیم که به اسکله رسیدیم. چون تور رو من گزفته بودم همه بلیطها به اسم من بود همسفرها رو اذیت میکردم و به شوخی میگفتم الان اسمها رو چک میکنن و هیچکدومتون رو سوار نمیکنن !!!

پس از پذیرایی با شیرینی و آبمیوه،دسته گلهایی توسط خانمهایی که لباس محلی بالیایی به تن داشتن به گردن ما انداختند و بسمت کشتی به راه افتادیم.

پس از به راه افتادن کشتی به قسمت بالایی که روباز بود رفتیم، منظره غروب بسیار زیبا و دیدنی بود.

سفرنامه بالی

شام اصلن جالب نبود وبیشتر سالاد خوردیم و پس از شام  چند مدل رقص محلی و آهنگ اجرا کردند که راستش اصلاً جالب نبود. تور کشتی که قبلاً در استانبول دیده بودیم قابل مقایسه با این نبود. ساعت تقریباً ۱۰ بود که به هتل رسیدیم و مستقیم به سمت ساحل به راه افتادیم در ساحل آواز آقا مجید و رپ خواندنهای امین  برنامه روتین هر شب گروه شده همسفرهامون خیلی باحال هستن و لذت سفر رو چند برابر کردن… بسمت هتل به راه افتادیم

فردا عملاً آخرین روز سفر هست و هنوز وقت نکردیم خرید خوبی انجام بدیم.