خانه / سفرنامه / سفرنامه رامسر روز دوم

روز دوم

سلام به همه دوستان عزیز سایت سفرنامه

خوب سفرنامه رامسر روز اول  رو اگر خوندید بریم روز دوم

هوای خوب یک صبحانه خوب در دل طبیعت می طلبه جاتون خالی یه صبحانه در تراس رو به جنگل صرف شد و نیمی به پیمانه عمر ما فزود

خوب بعد از صرف صبحانه تصمیم گرفتیم بریم تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

تا راه افتادیم ساعت دوازده اونجا بودیم

من بیشتر تله کابین های کشور رو سوار شدم تله کابین رامسر از نظر ارتفاع از بلندترین هاست ولی از نظر طول فکر می کنم کلا ده دقیقه هم کمتر طول بکشه یعنی از مبدا که سوار بشی تا برسی به مقصد

اما از ویژگی های تله کابین رامسر اینه که یک مجموعه کامل هست

در بالای تله کابین هتل دار به نام بام سبز

در پایین شهر بازی ، مجموعه ورزش های آبی ، فروشگاه های لباس و …

که می تونید به آدرس سایت تله کابین بروید و مطالعه بیشتری داشته باشید

فروشگاه های مجموعه

مجموعه آبی تله کابین

خلاصه رفتیم که بریم در صف تله کابین بعد ته صف ایستادیم بعد از یک ریع متوجه شدیم این نزدیک به یک کیلومتر و حداقل سه ساعت طول میکشه تا نوبتمون بشه و هوا هم بسیار شرجی بود و تمام لباسمون خیس شده بود و حالا حالا هم باید می ایستادیم و نکته جالب توجه این بود که این تعداد آدم اون بالای کوه اصلا مگه جا می شدن حتی جای یه عکس انداختنم نداشت

صف ببینید

سفرنامه رامسر

پس از صف خارج شدیم و از شدت گرما و شرجی هوا رفتیم یه لیوان اب انار خریدیم به مبلغ نه هزار تومان ولی خیلی چسبید

خوب رفتیم به سمت ماشین برای خروج و رفتن به داخل شهر رامسر و رامسرگردی

هنگام خروج از نگهبان پرسیدیم کی بیاییم که تله مابین خلوت باشه و صف نداشته باشه که گفت ساعت هشت صبح بیایید هیچ کسی نیست پس گفتیم فردا نه ولی پنجشنبه حتما می ریم ولین شد که راه افتادیم به سمت رامسر و هتل قدیم و اون بلوار رویایی

هتل قدیم رامسر

هتل قدیم رامسر هتلی با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر جنب پارک ملی و در نزدیکی کاخ مرمر (موزه تماشاگه خزر) واقع شده است و یکی از معدود هتل‌ هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته‌ است. هتل قدیم رامسر به سبک معماری آرت دكو توسط معماران آلمانی كه در زمان پهلوی اول به فعالیت‌ های ساختمان‌ سازی دولتی اشتغال داشته‌ اند ساخته شد. ساخت این هتل در سال ۱۳۱۱ همزمان با تونل و جاده کندوان و دانشگاه تهران آغاز و ۳ سال به طول انجامید و بهره‌ برداری کامل از آن در سال ۱۳۱۷ صورت گرفت.

در جنب شمال هتل؛ یک محوطه بزرگ که شامل باغ و یک بلوار مستقیم با طول زیاد است؛ قرار دارد. در باغ مقابل هتل؛ از فنون باغ‌سازی غربی استفاده شده‌است و شکل چراغ‌ها، مجسمه‌ها و حوض‌ها نتیجهٔ اندیشه نوگرایانه در این فضای شهری است. این باغ و بلوار در پهنه‌ای به اندازه تقریباً دو کیلومتر در میان کوه و دریا ایجاد شد و دو عنصر اصلی آن را هتل قدیم در کوه پایه و کازینوی کنار ساحل تشکیل می‌دهد. دیگر بخش‌های مهم این مجموعه؛ هتل جدید، عمارت شهربانی است. این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که هتل قدیم به واسطه یک بلوار مستقیماً به کازینوی کنار ساحل می‌رسد. در ابتدا؛ بلوار حالت آسفالت داشت، اما بعدها به پیاده‌گذر تبدیل شد و در دو سوی آن هم جاده ساخته شد.

اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا

اینم تصاویر من از هتل قدیم و بلوار زیبای کازینو و یا بلوار معلم کنونی

و درختان زیبای پرتقال که در نیمه شهریور ماه سبز سبز تا رسیدن به رنگ زیبای پرتغالی

تمامی مسیر بلوار کازینو پر از درختان سر سبز پرتغال با میوه های فراوان است

و این هم تابلو نوشته ای که شرحی است بر این بلوار زیبا

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

97/06/13

ادامه در روز سوم

منبع :سایت سفرنامه

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …