خانه / سفرنامه / سفری تفریحی – خانوادگی به شهر آلانیای ترکیه

سفری تفریحی – خانوادگی به شهر آلانیای ترکیه

سفری تفریحی – خانوادگی به شهر آلانیای ترکیه

یاد و نام خدا آرامبخش قلبهاست

شهر آلانیا شهر ساحلی در حاشیه دریای مدیترانه در جنوب ترکیه واقع شده است .شهری با شبهای شاد و شلوغ و مناسب تفریح و خرید و استراحت .
من به اتفاق همسر و پسر ۱۲ ساله و دختر ۲ ساله ام به قصد استراحت ، تمدد اعصاب و روحیه ، تفریح و البته لذت بردن از خرید ، مرداد ۹۴ به این شهر سفر کردیم.

آب و هوای آلانیا مشابه با آب و هوای آنتالیا بود. گرم و شرجی . بهترین تاریخ سفر به نظر من خرداد و شهریور است . در تاریخی که ما به آلانیا سفر کردیم رطوبت هوا در روز از حدود ۴۰ درصد شروع میشد و شبها به ۸۰ درصد می رسید. که فقط پسرم با این رطوبت مشکل داشت و برای ما قابل تحمل بود.

از آنجا که پرواز مستقیم به فرودگاه قاضی پاشای آلانیا برقرار نبود دو انتخاب برای رفتن به آلانیا پیش روی ما بود. پرواز ایرانی به فرودگاه اسپارتا و حدود ۴ ساعت طی مسیر با اتوبوس و یا پرداخت حدود ۳۰۰ هزارتومان تفاوت هر بلیط پرواز ترک به فرودگاه آنتالیا و حدود یک ساعت ونیم طی مسیر با اتوبوس.چون ما مقیم اصفهان هستیم و هتل انتخابی من ( ریزورت آلان زفیرا ) جز هتلهای ارایه شده در آژانس های اصفهان نبود مسیر اصفهان تا فرودگاه امام خمینی نیز به سفر ما اضافه میشد به همین دلیل گزینه پرواز ترک انورایر را انتخاب کردیم که مسیر کوتاهتری را در ترکیه با اتوبوس طی کنیم .

پرواز بدون مشکل خاصی انجام شد .پذیرایی پروازرایگان و شامل پلو و مرغ سرد با مخلفات ، نوشیدنی های مختلف و چای و قهوه بود . چرخهای حمل چمدان در فرودگاه آنتالیا رایگان نمی باشد و برای استفاده از چرخها باید سکه یک یورویی یا دلار همراه داشته باشید .

ازفرودگاه آنتالیا با لیدر توری که هماهنگ شده بود با اتوبوس راحت و کولردار به سمت آلانیا حرکت کردیم . جاده شبیه به جاده های بین شهرهای شمال کشور خودمان بود و خسته کننده نبود . قبل از رسیدن به هتلمان هتلهای زیادی را که در موردشان تحقیق و بررسی کرده بودم را دیدیم تا پس از یکساعت و نیم به منطقه تورکلر رسیدیم .

با دیدن هتل لانگ بیچ فهمیدم به مقصد رسیدیم چون هتل ما ریزورت آلان زفیرا بود که پشت لانگ بیچ است . پس از طی مسیر فرعی به طول ۳۰۰ متر و گذشتن از چند هتل منجمله هتل زن د این ساعت ۸ صبح به ریزورت زیبای زفیرا رسیدیم . مراحل چک این به راحتی انجام شد . اتاقها ساعت ۲ تحویل داده شد .در این فاصله صبحانه و ناهار خوردیم و با قسمتهای مختلف هتل آشنا شدیم .

توضیحات کامل در خصوص ریزورت زفیرا را در بخش نقد و بررسی هتلها اریه کرده ام و از تکرار مطالب در سفرنامه خودداری می کنم . در خصوص انتخاب هتل قویا” توصیه میکنم وسواس به خرج دهید .پیشنهاد می کنم با توجه به بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید لیستی از هتلهایی که آژانس های معتبر و شناخته شده ( در این خصوص می توانید از سایت لست سکند نهایت استفاده را ببرید ) ارایه می دهند با ذکر امکانات و قیمتهایشان تهیه کنید، رتبه هتل ها را در سایتهای لست سکند ، تریپ ادوایزر ،بوکینگ و … بررسی کنید ، نوشته های مسافران را بخوانید و دلیل بالا بودن یا پایین بودن امتیاز هر هتل را بررسی کنید .

برای مثال در یکی از نظرسنجی ها مسافری به دلیل سرد بودن آب دریا به هتل محل اقامتش امتیاز پایین داده بود ! یا اینکه با خواندن نظرها متوجه می شوید در یک هتل ۵ ستاره دستگاه خنک کننده هوای اتاق ساعاتی از روز خاموش است ، در این صورت اگر با کودک قصد سفر دارید این هتل را از لیستتان حذف می کنید .

در روز برگشتمان به فرودگاه آنتالیا یکی از هم پروازی هایمان که در یک هتل ۴ ستاره اقامت داشتند به شدت از نظافت اتاقشان و کیفیت غذا و بی مسولیتی پرسنل هتل شاکی بودند و به نظر میرسید بی انرژی ترو کسل تر از قبل از سفربه شهرشان برمیگردند .وقتی اسم هتل را جویا شدم به ایشان گفتم من در مورد این هتل تحقیق کرده ام و شکایتهای زیادی از مسافرانش در سایت تریپ ادوایزر خوانده ام .

متاسفانه آنها انتخاب هتل را کامل بر عهده آژانس گذاشته بودند وسفرشان را تلخ کرده بودند. به هرحال بعد از یک ماه و نیم وقت صرف کردن و زیر و رو کردن عکسهای مسافران و نوشته هایشان ریزورت آلان زفیرا را انتخاب کردم و با قیمت نفری سه میلیون ویکصد هزار تومان تورکامل با پرواز ترک را تهیه کردیم . ضمنا” برای اتاق رو به استخر ( زفیرا یا اتاق رو به دریا ندارد یا تعداد محدودی در طبقه آخر) نفری یکصد و پنجاه هزار تومان به مبلغ مذکور اضافه شد ( اتاق سه نفره چهارصد و پنجاه هزار تومان ) که البته در هتل متوجه شدم اختلاف قیمت اتاق رو به استخر با اتاق رو به خیابان پنجاه دلار است . با توجه به این تفاوت و اگر خیلی برایتان مهم نباشد میتوانید از اینجا اتاق معمولی بگیرید و در هتل در صورت خالی بودن با پرداخت پنجاه دلار اتاق رو به استخر بگیرید.

ریزورت زفیرا در یک جمله هتلی بزرگ ، تمیز ، زیبا با استخرهای بزرگ – ساحل اختصاصی – پارک آبی و گروه انیمیشن فعال و دوستدار بچه ها – رستوران با غذاهای عالی و اسنک بارهای متنوع – خانه چای و دسر- برنامه های تفریحی شبانه ( شب ترکی را از دست ندهید)


سفرنامه آنالیا

لابی هتل


سفرنامه آنالیا

لابی هتل


سفرنامه آنالیا

لوسترهای آویزان از سقف طبقه ششم تا لابی


سفرنامه آلانیا

نمای ساختمان اصلی هتل


سفرنامه آنالیا

نورپردازی استخر در شب


سفرنامه آنالیا

اسنک بار استخر در شب و نمایشگر رطوبت هوا


سفرنامه آنالیا

پارک آبی هتل


سفرنامه آنالیا

تزیینات رستوران در شب ترکی

من وهمسرم با توجه به اینکه با کودک ۲ ساله به سفر آمده بودیم تصمیمی برای شرکت در تورهای گروهی ( تور کشتی ، رافتینگ و…) نداشتیم .از آنجا این تورها را در سفرهای قبلی به دیگر شهرهای ترکیه تجربه کرده بودیم خوشبختانه پسرم هم با تصمیم ما موافق بود ولی جهت اطلاع خوانندگان محترم عرض میکنم یکی از تورهایی که تورلیدرهای ایرانی معرفی می کردند تور خرید آنتالیا بود یعنی شما را بسته به اینکه در چه هتلی اقامت دارید با طی زمانی حدود یک ساعت و نیم به آنتالیا ببرند ، ۴ ساعت زمان برای خرید دارید ( محل خرید طبق نظر تور لیدر انتخاب می شود) و دوباره همان مسیر را برگردید.
یعنی سه ساعت طی مسیر برای ۴ ساعت خرید. با تمام احترامی که برای هموطنان تورلیدرمان قایل هستم این تور را یک نوع سو استفاده از ناآگاهی مسافران می دانم .دلیل این ادعا را درادامه می آورم.

خرید در آلانیا

برای رفتن به شهر باید خود را به خیابان اصلی برسانید .ماشینهای کولر دار هتل (سرویس ساحل) هر پانزده دقیقه یکبار مسافران را تا سر خیابان می برد ، چون برای رفتن به ساحل اختصاصی هتل باید ازپله های سر خیابان به تونل زیر خیابان رفت و به ساحل رسید . آخرین سرویس هتل ساعت شش عصر می باشد و بعد از آن میتوانید پیاده به خیابان برسید و با طی حدود صدمتر به ایستگاه دولموش میرسید .

قبل از رسیدن به آلانیا و با فاصله زمانی حدود ده دقیقه به مرکز خرید مگا مال در منطقه کونالکی میرسید. مرکز خریدی مفید و مختصر در دو طبقه .
از صندلیهای ماساژ با قیمت مناسب در مگامال حتما استفاده کنید و خستگی خرید را از تن بدر کنید. ۵ دقیقه ماساژ یک لیر ترکیه

فروشگاه ال سی وایکیکی مگامال به اندازه شعبه خیابان آتاتورک آلانیا کامل و بزرگ بود .

فروشگاه بزرگ مکس استایل برای خرید حوله و ملحفه های برندهای معروف ترک مانند ساور در مگامال بود که من مشابه آن را در خیابان آتاتورک ندیدم.
دیگر فروشگاههای معروف کاتان ، دیفک تو،لوازم جانبی موبایل،جوراب پنتی و… در این مرکز خرید جمع و جور حضور دارند. بیرون مرکز خرید هم مک دونالد و فست فودهای دیگر هستند.پیشنهاد می کنم از فروشگاههای متفرقه بیرون پاساژ خرید نکنید چون باید زمان زیادی را صرف چانه زدن بکنید.ما بدلیل حجم پیش بینی نشده خریدمان اجبارا” از این فروشگاهها چمدان خریدیم قیمت اولیه یکصد و سی لیر و قیمت خرید ما هشتاد لیر بود.

ما برای برگشت به هتل از تاکسی استفاده کردیم که سی لیر هزینه داشت و با خستگی و کیسه های خرید و کالسکه بچه ارزشش را داشت


سفرنامه آنالیا

نترسید ! مرکز خرید مگا مال

انتخاب بعدی خرید خیابان آتاتورک آلانیا است . آخرین ایستگاهی که دولموشها (مینی بوس) شما را از خیابان اصلی هتل به شهر می برند خیابان آتاتورک است . با چند دقیقه پیاده روی به فروشگاه چند طبقه پوشاک ال سی وایکیکی می رسید، برای خرید در این فروشگاه با تنوع بالای اجناس و قیمتهای مناسب زمان زیادی تخصیص دهید .

از دیگر فروشگاههای پوشاک مناسب خرید در این خیابان لیتل بیگ وکاتان هستند .روزی که به قصد خرید به شهر می آیید دیگر باید قید ناهار و شام هتل را بزنید و درهمان نزدیکی مک دونالد – برگرکینگ و یا کباب ترکی ها را امتحان کنید . بستنی های مک فلوری مک دونالد را حتما” امتحان کنید .

البته نگران کوچکی همبرگرها نباشید چون به شام دیرهنگام هتل هم می رسید.

تبدیل ارز

مغازه های اکسچنج همان صرافی های خودمان هستند که در خیابان آتاتورک به آنها می رسید ولی توصیه می کنم خریدهایتان را درفروشگاههای ال سی وایکیکی و لیتل بیگ به دلار انجام دهید چون تبدیل ارزدرآنها با نرخ بهتر از صرافی های سطح شهر انجام میشود.

پارک آبی آلانیا water planet

پارک آبی آلانیا خارج از شهر و درمنطقه اکورکالار قرار دارد .از هتل زفیرا حدود بیست دقیقه با ماشین سواری به سمت آنتالیا که برویم و حدود یک کیلومتر وارد یک خیابان فرعی شویم به هتل و آکوا پارک واتر پلنت می رسیم .

ساعت کار این مجموعه ۹ صبح تا ۵ بعد ازظهر می باشد . بلیط ورودی پارک آبی آلانیا نفری هفتاد لیر است . از لحاظ تعداد و تنوع ضعیف تر از پارک آبی آنتالیا و کوش آداسی است ولی به هر حال ساعات پر هیجانی را تجربه خواهید کرد .

نوشیدنی در این پارک رایگان است و این نکته مثبتی است . البته باید بگویم قایق سواری در رودخانه خروشان پارک و سقوط آزاد رایگان نیست و باید برای استفاده از این دو ورزش آبی هزینه کنید.

قسمتی هم مخصوص کودک طراحی شده است که در معرض دید نمی باشد ولی ارزش پیدا کردنش را دارد.

اگر در تیر و مرداد سفر می کنید حتما” دمپایی با خودتان به پارک آبی ببرید چون زمین به شدت داغ است.

ما برای رفتن به پارک آبی از تورلیدرهای ترک حاضر در هتل تور تهیه کردیم با قیمتی بسیار مناسب . اسم آن شرکت توریستی جولی بود . با توجه به فاصله پارک تا هتل هزینه تاکسی ۷۰ لیر بود و بلیط برای ما سه بزرگسال جمعا” ۲۱۰ لیر میشد ، با هزینه رفت و برگشت تاکسی ۳۵۰ لیر باید هزینه می کردیم که تور لیدر شرکت جولی این پکیج را به ما ۲۰۰ لیر فروخت . رفت و برگشت با سواری کولردارو تهیه بلیط .

دلفین پارک

پارک دلفین ها نزدیک هتل زفیرا و در منطقه تورکلر واقع بود ولی ما بدلیل گرمای هوا از این تفریح گذشتیم .

ماساژ و حمام ترکی

یکی ازجاذبه های اکثر شهرهای ترکیه تجربه حمام ترکی و ماساژمی باشد که در اکثر هتلهای ۴ و ۵ ستاره در قسمتی به نام اسپا برقرار است و از خدمات شارژی هتل هاست .
در ریزورت زفیرا یک طبقه مختص اسپا بود با اتاقهای مختلف و بوی خوش عود و سکوت . اما گران .قیمتها به یورو و بسته به انتخاب پکیجهای مختلف حدود یکصد و پنجاه یورو.

من شخصا” از این امکان لوکس هتل استفاده نکردم ولی با توجه به استفاده همسفریهایمان اصلا” به شما پیشنهاد نمی کنم .طبق تجربه آنها ماساژورها آماتور بودند ودو روز بدن درد نتیجه هزینه یکصد و پنجاه یورویی آنها بود .

اما می توانید از همان شرکتهای توریستی که در هتل هستند پکیج هایی با قیمتهای بسیار مناسب (نفری ۷۰ لیر) برای انواع ماساژ و حمام ترکی در مراکز تخصصی استفاده کنید. یکی از این مرکزها که متاسفانه اسمش را فراموش کردم با معماری سنتی ساخته شده بود و یک استخر با سرسره آبی برای بچه ها .

امیدوارم اگر قصد سفربه آلانیا را دارید و برای خواندن این مطالب وقت گذاشتید برایتان مفید واقع شده باشد.

سفری سالم و شاد و به یادماندنی را برایتان آرزومندم.

نقدوبررسی ریزورت آلان زفیرای آلانیا

اسم کامل هتل می باشد.ALAN XAFIRA DELUXE RESORT & SPA

قبل از شروع نقد و بررسی هتل توضیح کوتاهی در خصوص پروسه انتخاب این هتل خدمت خوانندگان محترم عرض می کنم .
اصولا” انتخاب هتل برای شخص من یک تفریح بسیار لذت بخش قبل از سفر است و معمولا وقت زیادی را با علاقه برای اینکار صرف می کنم . امسال نیز طبق سنوات پیش از یکماه و نیم قبل از سفر شروع به تحقیق کردم وتعدادی هتل ۵ ستاره را کاندید نموده و چنان در خصوص تمامی شرایط و امکانات هتلها تحقیق کرده وصدها عکس از هتلها دیده بودم که زمانی که در جاده آنتالیا –آلانیا حرکت می کردیم با دیدن نمای هتلهای بر جاده اسم هتل و قیمت ونکاتی را در مورد آن هتلها به خانواده ام می گفتم .

منابع اصلی تحقیقات من سایتهای لست سکند ، تریپ ادوایزرو بوکینگ و البته سایت خود هر هتل بود و علاوه بر آن سایتهای متفرقه ای که گوگل برای هر هتل پیشنهاد میداد را نیز مطالعه می کردم.
اما بررسی هتل زفیرا با یک چالش همراه بود : سایت و مشخصات هتل حاکی از مدرن و ایده آل بودن آن بود اما امتیاز هتل در هر دو سایت تریپ ادوایزر و بوکینگ در حد هتلهای سه ستاره پایین بود و به خاطر همین موضوع با دو آژانس مشورت کردم که هر دو شناختی از هتل نداشتند و با اشاره به این امتیازها و همچنین قیمت مناسب آن به نسبت امکانات ادعا شده در سایت هتل به من گفتند احتمالا این هتل ایراد خاصی دارد و اقامت در آن را توصیه نکردند.

با این حال من شروع کردم به مطالعه توضیحات و دیدن عکسهای مسافرهایی که در تریپ ادوایزر و بوکینگ امتیاز داده بودند و به این نتیجه رسیدم که مسافرهایی که در تابستان ۲۰۱۴ یعنی بلافاصله بعد از افتتاح هتل در آنجا اقامت داشتند به شدت ناراضی بوده و امتیاز خیلی پایین به هتل داده بودند و عکسهای اعتراض آمیزشان حکایت از آماده نبودن قسمتهایی از هتل و عدم آمادگی کارکنان و … بود .

مسافرانی که در سال ۲۰۱۵ به هتل سفر کرده بودند ازوضعیت هتل راضی بودند لیکن بدلیل تعداد کم آنها میانگین امتیاز همچنان پایین مانده بود. درپایان این تحقیقات صحبتهای مدیر آژانس ارایه دهنده این هتل که شخصا چند روزی دراین هتل اقامت داشتند تتمه نگرانی من را برطرف نمودند.

اینچنین بود که منبع اتفاق همسر و پسر ۱۲ ساله و دختر ۲ ساله ام در تاریخ هشتم مرداد ۹۴ مطابق با سی ام جولای ۲۰۱۵ به مدت ۶ شب و ۷ روز به ریزوزت زفیرای آلانیا سفر کردیم.

موقعیت مکانی و دسترسی های هتل زفیرا :

ریزورت ۵ ستاره زفیرا با خدمات یو آل ( اولترا آل اینکلوسیو: پذیرایی کامل غذا در ۵ وعده و نوشیدنی ۲۴ ساعته رایگان )

درمساحتی بالغ بر ۴۵۰۰۰ مترمربع در ماه جون ۲۰۱۴ افتتاح شده است.

هتل در منطقه تورکلر بین مناطق آوسالار و کونالکی واقع شده است.

فاصله هتل از فرودگاه آنتالیا ۱۰۰(یکصد) کیلومتراست که با اتوبوس های تور حدود یکساعت و نیم طول می کشد.

فاصله هتل تا خیابان آتاتورک آلانیا (مرکز خرید ) حدود ۱۵ (پانزده) کیلومتر است که با دولموش (مینی بوس) حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه و با تاکسی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.فاصله هتل از مرکز خرید مگامال در کونالکی با دولموش کمتر از ۱۵ دقیقه است .

زفیرا درپشت هتل لانگ بیچ در خیابان فرعیی واقع شده است که از بر جاده حدود ۳۰۰ متر فاصله دارد .

برای رفتن به شهرمیتوان از سرویس ساحل که هر ۱۵ (پانزده) دقیقه از روبه روی هتل مسافران را تا سر خیابان می برد استفاده کرد . البته آخرین سرویس ساعت ۶ عصر است و اگر بعد از ساعت شش قصد خروج از هتل را داشته باشید باید پیاده روی کنید که خیلی هم سخت نیست .

بعد از اینکه به خیابان (یا جاده) رسیدید برای رفتن به ساحل اختصاصی از پله هایی استفاده می شود که شما را به تونل زیر جاده هدایت می کند و به ساحل اختصاصی هتل میرساند.ساحل اختصاصی با اسنک بارو تخت و چتر رایگان وتفریحات آبی شارژی ( پولی ) ۰ برای رفتن به شهر حدود صد متر که به سمت آلانیا (چپ) پیاده بروید به سه راهی میرسید که ایستگاه دولموش است و حداکثر پس از ده دقیقه انتظار مینی بوس میرسد وشما را تا خیابان آتاتورک که مرکز خرید مناسبی است میرساند.

اتاقهای ریزورت زفیرا:

هتل دارای حدود ۸۰۰ اتاق وتعدادی ویلا می باشد . یکی از مواردی که در انتخاب هتل برایم مهم بود سه تخته بودن اتاق بود .در اکثر هتلها اتاقهای سه تخته (تریپل) را برای رزروهای آزادشان میگذارند و رزروهایی که از طریق تور انجام میشود برای سه نفربزرگسال اتاق دو تخته میدهند و زمان تحویل اتاق یک تخت سفری اضافه میکنند که معمولا” تخت فنری و ناراحت است .
به همین دلیل من به خاطر آسایش پسرم اصرار داشتم اتاق تریپل داشته باشیم که از مزایای زفیرا تعداد بالای اتاق تریپل و مساحت مناسب اتاقها بود و خواسته من فراهم شد .

حدود ساعت ۸ صبح وارد هتل شدیم زمان تحویل اتاق ساعت ۲ بعد از ظهر می باشد . بعد از مراحل فرم پر کردن پذیرش هتل دستبندهای مخصوص را به دستمان زدند و با توجه به اینکه تمام اتاقها پر بود گفتند تا ساعت ۲ باید صبر کنیم ولی از تمامی امکانات هتل می توانیم استفاده کنیم و ما را دعوت به رفتن به رستوران جهت صرف صبحانه کردند.

یک اتاق در لابی برای گذاشتن چمدانها در چنین مواقعی پیش بینی شده است که چمدانهایتان را تحویل می دهید و میتوانید این چند ساعت را صرف آشنایی با قسمتهای مختلف هتل بکنید . ساعت ۲ اتاق را تحویل دادند .

اتاق شماره ۱۲۲۴ . یک اتاق سه تخته با بالکن به سمت استخر و یک تخت کودک نیز برایمان آوردند ، با این وجود باز هم اتاق فضای کافی برای وسایل و رفت و آمد داشت.تهویه مطبوع اتاق در فصل تابستان موضوع مهمی است . در زفیرا تهویه مطبوع در تمام ساعاتی که شما در اتاق حضور دارید کار میکند مگر زمانی که درب تراس باز باشد.اتاقهای هتل دید خیابان (و پارک آبی هتل) یا استخر را دارند .

چون هتل لانگ بیچ جلوی زفیراست اتاقهای هتل زفیرا دید دریا را ندارد . البته در سایت هتل دید دریا را هم ذکر کرده که فکر می کنم شامل اتاقهای طبقات آخر می باشد. به هر حال من قویا” اتاق رو به استخر را پیشنهاد می دهم چون صحنه بسیار زیبایی هم روزها و هم شبها پیش رویتان خواهد بود.

درب اتاق با کارت الکترونیکی باز می شود.پوشش کف پارکت است . از دیگر امکانات اتاق ال سی دی ، گاو صندوق و سشوارمی باشد.کتری برقی در اتاق نیست ولی با توجه به اولترا بودن هتل نیازی به آن نخواهید داشت . مسواک و خمیردندان همراه داشته باشید ولی گوش پاک کن ، کلاه حمام و پد صورت به همراه صابون و شامپوی سر و بدن هر روز برایتان می آورند.

البته یک نکته منفی لازم به ذکر است که خانه داری دو روز شامپو و … را برای اتاق ما نیاورد و وقتی به آنها تذکر دادم آوردند. اتاق هر روز تمیزو مرتب می شود و شما مشکلی با نظافت ملحفه ها و حوله ها نخواهید داشت. فضای حمام با درشیشه ای از فضای دستشویی جدا شده ولی فاقد وان می باشد.

البته سوییت های بزرگ هتل جکوزی دارند. دمپایی در اتاقها نیست ولی اگر از خانه داری بخواهید برایتان دمپایی روفرشی می آورد. نوشیدنی هایی که روز اول در مینی بار (یخچال) اتاق هست رایگان است و هر روز آب معدنی نیز به آن اضافه می شود.

امکانات عمومی ریزورت زفیرا:

طبقه همکف:

شامل لابی بزرگ با مبلمان مدرن و لوسترهای زیبا (یادتاننرودعکسبگیرید)، پذیرش با پرسنل مودب و مهربان و حداقل یک نفر مسلط به انگلیسی ، بار با سرویس ۲۴ ساعته و سرویس دهی در تراس و سالن و همچنین تعدادی اتاق می باشد.

نماینده چند شرکت توریستی ترک (تور لیدر ) همیشه در لابی حضور دارند و تورهای مختلف با قیمتهای مناسب ارایه می دهند . در ورودی هتل یک میزقرار دارد با دو طعم شربت خنک که از خودتان پذیرایی کنید.

طبقه منفی ۱ :

رستورانها ، خانه چای و شیرینی ، فروشگاهها،مرکز بازیهای رایانه ای و… استخرها و دسترسی به پارک آبی هتل در طبقه منفی ۱ قرار دارند.

رستوران اصلی به اندازه کافی بزرگ و دارای فضای بازمشرف به استخر و سالن می باشد. در گو شه ای از رستوران میز و صندلی مخصوص کودکان قرار گرفته است. سه وعده غذای اصلی وصبحانه دیر هنگام و شام دیر هنگام در این رستوران سرو می شود.یکی از مزایای این هتل نسبت به بعضی هتلهای ۵ ستاره تنوع غذاهای گوشتی در وعده ظهر و شب می باشد.

درهر وعده اصلی ظهر و شب حداقل یک نوع غذا با ماهی و حداقل ۶ نوع غذا با گوشت گوسفند ، مرغ و بوقلمون وجود داشت .اگر از غذاهای گرم خسته شدید میوه های متنوع در هر سه وعده اصلی نیز به همراه انواع سبزیجات و سالاد مشکل شما را حل می کنند. شام دیر هنگام شامل اسپاگتی و همبرگر یا ناگت و گاهی سوپ بود .صبحانه متنوع و کامل هتل تمام سلیقه ها و نژادها را پوشش می داد. تنها عیب رستوران گرمی فضا بود و تهویه قویی نداشت.(بادبزن فراموشتان نشود).

علاوه بر رستوران اصلی اسنک بارهای استخر،پارک آبی و ساحل نیز از ۱۰ صبح تا ۶ عصر با دونر کباب مرغ ، همبرگر ،پیتزا ، هات داگ،ناگت مرغ و سالاد و میوه و نوشیدنی های خنک پذیرای مهمانان هستند.
راستی یادتان باشد ۴ تا ۶ عصربستنی خوشمزه کنار استخر را از دست ندهید.یخچال آب معدنی هم مرتب پر میشود البته نه خیلی سرد.

همانطور که در عکسهای هتل دیده میشود استخر اصلی بزرگ و زیبا و البته تمیز می باشد.مساحت استخر اصلی ۳۸۸۳ مترمربع می باشد. یکی از مزایای استخر زفیرا این است که شما نگرانی برای پر شدن تختهای کنار استخر نخواهید داشت. در هر ساعتی از روز که مراجعه کنید تعدادی تخت خالی هست .

یکی دیگر از مزایای آن وجود دو سرسره نسبتا کوچک در استخر اصلی است . این سرسره ها برای بچه های حدود ۴ تا ۱۰ سال خیلی مناسب است. استخر کودک دارای سه سرسره خیلی کوچک است که برای بچه های ۲ تا ۴ سال جذاب بود، البته نمیدانم به چه دلیلی آب این استخر سرد بود و دختر من اصلا استقبال نکرد. استخرسکوت یا آرامش در فضای ویلاها قرار داشت و من آن را ندیدم.

از دیگر امکانات تفریحی این طبقه میتوانم بهگروه انیمیشن فعال ، پارک بازی بچه ها(تاب –سرسره-الاکلنگ) ،کیدز کلاب برای بچه های ۴ سال به بالا با مربی های خوش اخلاق ،میز پینگ پنگ ، سالن ورزشی با مربی ،استخر سرپوشیده بزرگسال و کودک اشاره کنم.

قیمت چند قلم از کالاهای فروشگاههای هتل را با شهر مقایسه کردم .پیشنهاد می کنم در هتل خرید نکنید.

مرکز بازی (گیم سنتر) رایگان نمی باشد.

از لذت نوشیدن چای و انواع قهوه و شیرینی در خانه چای و خانه دسر غافل نشوید .البته اگر به قند وابسته هستید با خود ببرید چون تنها وسیله شیرین کردن چای ،شکر است.

پارک آبی هتل با حدود ۴ یا ۵ سرسره بزرگ و اسنک بار فضای خوبی برای سرگرمی کودکانتان می باشد.

هر شب یک برنامه تفریحی در آمفی تاتر رو باز هتل توسط گروههای مختلف از کشورهای مختلف اجرا می گردد. موضوع برنامه هر شب را می توانید از اطلاعیه ای که هر روزصبح روی دیوار در ورودی فضای استخر نصب می شود مطلع شوید.

پیشنهاد می کنم شب ترکی را حتما” در هتل بمانید و از اجرای جذاب و کیک بستنی مخصوص شب ترکی لذت ببرید.

طبقه منفی ۲:

مرکز ماساژ (اسپا) و حمام ترکی در این طبقه قرار دارد که رایگان نبوده و البته گران هم هست . ما فقط برای بازدید به این طبقه رفتیم ولی یکی از همسفریهایمان که از خدمات ماساژ آن استفاده کرده بودند ناراضی بودند و از غیرحرفه ای بودن ماساژورها شاکی بودند ولی من به شخصه تجربه ای از این طبقه ندارم.

و اما بحث شیرین وای فای:

دسترسی به وای فای رایگان در لابی ، فضای اطراف استخر و پارک آبیامکانپذیر می باشد . سرعت وای فای قابل قبول بود و من توانستم تماس رایگان تصویری نیز با ایران برقرار کنم . اینترنت در فضاهای دیگر مانند اتاق و رستوران شارژی بود. اما خبر خوب این که شما در تراس اتاقتان به وای فای رایگان استخر وصل می شوید .

در پایان از طولانی شدن متن عذرخواهی می کنم و با ذکر نکات مثبت ومنفی هتل زفیرا روزهای آرام و زیبایی را در این هتل برایتان آرزومندم.

نکات مثبت :

طراحی زیبای معماری ساختمان و استخرها و دکوراسیون داخلی مدرن

تمیزی و نظم در همه بخش های هتل

تنوع زیاد و طعم خوب صبحانه -غذا- میوه – سالاد و دسر

امکانات تفریحی مناسب همه سنین و سلیقه ها

پرسنل متعهد و پاسخگو با رفتار مودبانه

نزدیکی به مرکز خرید خوب مگا مال

امکان استفاده از کلیه خدمات هتل در روزآخر بعد از ساعت ۱۲ و تحویل اتاق (در بعضی از هتلها در زمان تحویل اتاق دستبندها را باز می کنند)

نکات منفی:

سیستم آسانسور در زمان حضور ما در هتل چند بار مشکل پیدا کرد و البته سریع رفع شد.

فاصله حدود ۳۰۰ متری ازخیابان و فاصله حدود ۲۵ دقیقه ای تا آلانیا

تهویه ضعیف در فضای بزرگ رستوران

امتیازبندی ریزورت زفیرا

کیفیت و تنوع غذا ۹

تمیزی و زیبایی هتل و اتاق ها ۹

عملکرد کارکنان ۸

تفریحات و امکانات هتل ۸

منطقه و دسترسی ۷

ارزش قیمت به نسبت خدمات ۹

نویسنده: آرزو اشجع زاده

منبع : لست سکند

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *