خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری فارس / سفر به شیراز بازدید مسجد وکیل

سفر به شیراز بازدید مسجد وکیل

مسجد وکیل

سفر به شیراز بازدید مسجد وکیل

 

بدون شک شیراز یکی از مقاصد گردشگری در نوروز است.گردشگران از سراسر ایران و جهان برای بازدید از آثار باستانی ارزشمندی که در این شهر توریستی واقع شده اند خود را با تورهای گردشگری ایرانگردی یا با خودرو شخصی به این شهر می رسانند تا نوروز دل انگیز را در این شهر سپری کنند.قبل از سفر نیز با رزرو هتلهای متنوع در شیراز باید خیال خود را بابت محل اقامت آسوده کنند تا دچار سردرگمی نشوند.
در این شهر آثار ارزشمندی چون آرامگاه سعدی و حافظ،ارگ کریمخانی،مسجد و بازار و حمام وکیل،تخت جمشید و بسیاری دیگر قرار دارند که گردشگران به شوق دیدن آنها خود را مهمان شیرازیهای مهمان نواز می کنند.یکی از آثار ارزشمند که در سفر به شیراز نباید از دست بدهید مسجد وکیل شیراز است.

مسجد وکیل

مسجد وکیل

مسجد وکیل شیراز

بنای مسجد وکیل از مجموعه بناهای دوران زندیه در کنار بازارو حمام وکیل در مرکز شهر شیراز واقع شده است.این بنای مستحکم زندیه از لحاظ معماری بسیار اهمیت دارد.گفتنی است این مسجد با شکوه به دستور کریمخان زند در این مکان ساخته شد.
همانطور که گفته شد معماری این اثر بسیار ارزشمند است.این بنا دارای دو ایوان و دو شبستان جنوبی و شرقی است.از نقاط دیدنی مسجد باید به شبستان جنوبی اشاره کرد که با ۴۸ستون سنگی یکپارچه و مارپیچ که از شاخصه‌های معماری ایرانی هستند،به ارزش و اعتبار بنا افزوده اند.مساحت شبستان حدود ۵ هزار متر مربع است که دارای یک منبر چهارده پله‌ای یکپارچه از سنگ است. گفته می شود این سنگ به دستور کریم خان از مراغه به این مکان آورده شده است.
در قسمت شمالی مسجد نیز یک طاق بلند که به طاق مروارید معروف است و دورتادور آن با قلم درشت و خط ثلث سوره ای از قرآن نوشته شده است،چشم نوازی می کند. کاشی کاریهای صحن و ایوانهای شمالی و جنوبی نیز بسیار زیبا و از انواع هفت رنگ و معرق هستند که به ارزش هنری اثر می افزایند.

مسجد وکیل شیراز

مسجد وکیل

مسجد وکیل شیراز

مسجد وکیل

منبع سایت ایرانگرد

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *