خانه / سفرنامه / سفر به قشم با خودرو شخصی ( جزایر خلیج فارس )

سفر به قشم با خودرو شخصی ( جزایر خلیج فارس )

سفر به قشم با خودرو شخصی ( جزایر خلیج فارس )

با سلام و احترام خدمت دوستاران سفر و کاربران محترم سایت لست سکند و همچنین مدیریت محترم و پرسنل بسیار زحمتکش سایت لست سکند.

جزیره قشم: یکی از جزایر استان هرمزگان و بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز است.

جدول آب و هوای جزیره قشم ( مقدار باران و دمای هوا ) نقشه جزیره قشم:

6A0i7lfsCwgS9tN15CgMZFwrakoAnD1mtDfrmdpr.pngaTngSJAy2AjKiIonoM664CkI7dJNynQXI57RNZeg.pngd7K2efSvYFu3BfRIfBSifdKozlPQdGgFftHHDiGt.png8hOKiolcYuTHmlCdqh8bA1PVevQyyzhNoSFFAhXK.pngkANJCZ65bzsn1t9SSthwoGkgZ19HTlYDGOE30VBl.png

راههای رفتن از تهران به قشم:

۱) با خودرو شخصی:

مسیر از تهران تا قشم به طول ۱۴۵۰KM زمینی عبور از شهرهای ( تهرانقم – کاشان – نایین – یزد – مهریز – انار – شهربابک – سیرجان – حاجی‌آباد – بندرعباس – بندر پل و سپس استفاده از لندیکرافت، جهت حمل خودرو تا اسکله بندر لافت – قشم )

حدود ۲۰ ساعت مسیر + ۲ ساعت زمان جابه جایی با لندیکرافت ( به غیر از تعطیلات عید )

هزینه بنزین حدود ۳۰۰ هزار تومان + ۱۰۰ هزار تومان جهت رفت و برگشت با لندیکرافت

۲) ریلی:

استفاده از قطار، تهران تا بندرعباس و سپس استفاده از شناورهای مسافربری که از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم، شناور هر یک ساعت اعزام دارند.

حدود ۱۴ ساعت قطار و ۱ ساعت شناور

هزینه حدود ۱۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان بابت قطار ( رفت و برگشت ) + نفری ۴۰ هزار تومان رفت و برگشت با شناور

۳) هوایی:

توسط هواپیما به صورت پرواز مستقیم به جزیره قشم

حدود ۲ ساعت پرواز هزینه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بلیط رفت و برگشت + ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بابت ترانسفر فرودگاه تا هتل در رفت و برگشت

امیدوارم هر راهی را که انتخواب می‌کنید، سفری ایمن و خوش داشته باشید.

عکسهایی از اسکله بندر پل و لندیکرافت:

هتلها در جزیره قشم:

هتل های ۲ و ۳ ستاره زیادی هستند و یک هتل ۴ ستاره که مقداری از مرکز شهر دور ولی دارای ساحل اختصاصی است. در ضمن خانه و سوئیتهای زیادی هم جهت اجاره با قیمت مناسب موجود است. لازم به ذکر است که هتلهای قشم از نظر کیفیت نسبت به هتلهای کیش در سطح پایین‌تری هستند.

انتخاب ما هتل بهشت قشم است که از سال ۹۱ تاکنون در این هتل سالی ۱ الی ۲ بار اقامت چند روزه داریم. هتل نزدیک به مرکز شهر و پاساژ و ساحل است. اینجانب هتل بهشت را در قسمت نقد و بررسی هتل، نقد کرده‌ام و در آنجا میتوانید اطلاعات بیشتر را کسب کنید.

عکسهای از هتل بهشت قشم:

**سفر ما به قشم از ساعت ۱۳:۰۰ بعدازظهر، بعد از صرف ناهار با خودروی شخصی آغاز شد و از شهرهای قم – کاشان – یزدبندرعباس گذشتیم و در فردای آن روز در ساعت ۷:۰۰ صبح در اسکله بندر پل با پرداخت ۶۵۰۰۰ تومان جهت کاپوتاژ و حمل خودرو به جزیره قشم وارد شدیم( جهت خروج ۲۵۰۰۰ تومان ). در ساعت ۱۱:۰۰ به هتل بهشت رسیدیم ( از قبل رزرو تلفنی انجام داده بودیم ) که پس از بررسی مدارک در همان زمان اتاق تحویل گرفتیم ( قبل از ساعت ۱۲:۰۰ )

برنامه روز اول: ورود به هتل – استراحت در هتل – بعدازظهر استراحت در ساحل زیتون.

برنامه روز دوم: شنا در ساحل زیتون – پاساژ ستاره و پاساژهای اطراف آن – مرکز خرید سیتی سنتر.

برنامه روز سوم: تور دیدن دلفین در خلیج فارس – بازار قدیم – استراحت در ساحل زیتون.

برنامه روز چهارم: رفت و برگشت به بندر عباس با شناور.

برنامه روز پنجم: شنا در ساحل زیتون – بازار درگاهان – استراحت در ساحل زیتون – مرکز خرید سیتی سنتر قشم

برنامه روز ششم: خروج از هتل و حرکت به سمت تهران

ساحل زیتون:

این ساحل برای شنا کردن در صبح هنگام بسیار مناسب و خلوت است. همچنین آب دریا بسیار ذلال و شفاف و عمق ۳ متری به راحتی دیده می شود. دارای مکان اختصاصی شنا برای خانمها میباشد. دارای پارک و درختان نخل زیباست. پارک تقریباً بزرگ و مناسب تفریح است. دارای رستوران و سوپرمارکت و نمازخانه و سرویس بهداشتی و پارکینگ بسیار بزرگ نیز می باشد. در ورودی پارک تاکسی همیشه موجود است و کرایه تا مرکز شهر و پاساژها نیز ۵۰۰۰ تومان است.

عکسهایی از ساحل یا پارک زیتون:

عکسهایی از پاساژ ستاره و سیتی سنتر قشم:

SIPaqydWCscJB6EgzY6hzJYLbekjIMBdjohH6nYF.jpegbLKDtDe9iWiuhWecI2h32ojGIDolrad8PFzjisbx.jpegKKA1r5Bs2MN5cV64t7UZg7UN1abaCAxOlqDrFdyg.jpeghxQYDDBxKSUzBn1HDbS5cTqL9S0ZAJIsNWpvgimw.jpegMinIA5GnYUSgqggB6dhSYSPoWfa9U3UFb6iVJWog.jpeg

تور بازدید از دلفینها در دریا:

این تور در صبح زود انجام می گردد و از روز قبل باید این تور را در هتلها و یا پاساژها خریداری کنید و مبلغی حدود نفری ۵۰ هزار تومان می باشد. این تور با قایق های کوچک انجام میشود و باید جلیقه نجات نیز بر تن داشته باشید ( توسط تور داده می شود ). دلفینها در دریای خلیج فارس را به صورت طبیعی و بسیار زیبا مشاهده خواهید کرد. زمان بازدید و رفت برگشت حدود ۲ ساعت است. متاسفانه عکس شخصی در این خصوص نداشتم.

عکس از اینترنت

FfpauPAv1d3QE22eTNjOCWwNao4W4PVVq1ZM1xXC.pngقشم

بازار قدیم:

در هر نقطه از مرکز شهر قشم، با تاکسی دربست به مبلغ ۵۰۰۰ تومان میتوانید به بازار قدیم بروید. مغازه های لوازم برقی و آرایشی و بهداشتی و پوشاک و ظروف و غیره در این بازار بسیار هستند. مدت زمان تقریبی که صرف بازدید از این بازار می گردد حدود ۳ ساعت می باشد.

بازار درگهان:

بخشی از جزیره قشم به نام درگهان می باشد که این منطقه دارای بازارها و پاساژهای بسیار متعددی است ( انواع پوشاک و لوازم برقی ) و تخفیف مناسبی در خرید جینی ارائه میدهند. این بازار فاصله ۱۵ کیلومتر تا مرکز شهر قشم فاصله دارد. جهت رفتن میتوان با تاکسی دربست به قیمتی حدود ۱۵۰۰۰ تومان به منطقه درگهان رفت. تقریباً صبح تا بعدازظهر زمان می خواهد.

رفتن به بندرعباس با شناور:

جهت رفتن به بندرعباس به صورت یک روزه ( رفت و برگشت در یک روز ) باید قبل از ساعت ۹:۰۰ به اسکله شهید ذاکری در قشم بروید ( نزدیک مرکز شهر ) و بلیط شناور مسافری به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان جهت یک نفر خریداری کرده و در ساعت مقرر سوار بر شناورهای تندرو شد. در حدود ۵۰ دقیقه زمان سفر به بندرعباس می باشد. با این کار هم یک کشتی سواری را تجربه می کنید و هم از بازار قدیم و پاساژهای بندرعباس دیدن می کنید. توجه داشته باشید که این شناورها در مدت زمان خاصی حرکت دارند و زمان برگشت را طوری تنظیم کنید که ساعت کاری اسکله شهید حقانی بندرعباس به اتمام نرسیده باشد. ( بازار قدیم و پاساژها در نزدیکی اسکله شهید حقانی بندرعباس است و نیازی به سواری نیست ).

عکسهایی از شناور و بازار قدیم بندرعباس:

هزینه ها:

مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بنزین

مبلغ ۱۰۰ هزار تومان لندیکرافت

مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هتل ( ۵ شب اتاق دو تخته )

مبلغ ۵۰۰ هزار تومان ناهار و شام

مبلغ ۶۰ هزار تومان شناور قشمبندرعباس و برعکس

مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کرایه تاکسی

در پایان از تمامی اعضاء و کاربران محترم سایت لست سکند تشکر می کنم که وقت گذاشتید و سفرنامه را مطالعه کردید. دوستدار بهترین لحظات برای یکایک شما سروران و بزرگان در تمام مراحل زندگی، به خصوص سفرهایی شاد شاد شاد هستم.

نوشتن این سفرنامه بیشتر جنبه ارائه تجربیات چند ساله در این سفر بود و از جزئیات و مسائل ریز دوری کردم. سفر ما به قشم نوعی سفر تفریحی و خرید است و میدانم که جاههایی مثل جنگل حرا و دره ستارگان و قلعه پرتغالیها دارد که ما تاکنون دیدن نکرده‌ایم.

***در صورتی که این گونه سفرنامه را دوست داشته باشید، سفرهای خارجی‌ام را نیز میتوانم به مانند این سفرنامه بنویسم. اطلاعات مکانهای دیدنی و مبلغ و چگونه رفتن به مکانهای دیدنی ( بدون لیدر ) به مانند همین سفرنامه

با سپاس فراوان

نویسنده : مهدی م

منبع:لست سکند

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *