خانه / سفرنامه / مالزی ، پیش از سفر – سپتامبر ۲۰۱۵

مالزی ، پیش از سفر – سپتامبر ۲۰۱۵

مالزی ، پیش از سفر – سپتامبر ۲۰۱۵

اوایل شهریور برای انجام پروژۀ کوتاهی به مالزی دعوت شدم. از چند آژانس قیمت گرفتم و به دلیل شلوغی پایان تابستان و بالا بودن نرخ بلیت سفر رو به هفتۀ دوم مهرماه موکول کردم.

نکتۀ مهم اینکه حتی برای هفتۀ دوم مهرماه هم نرخ ها بسیار با هم متفاوت بود. بعضی از آژانس ها قیمت های نرمال بعد از فصل شلوغی رو اعلام می کردن و بعضی هام همون قیمت شهریورماه رو که نفری تا یک میلیون تومان بالاتر بود. در نهایت موفق شدم با قیمتی معقول تور یک هفتۀ ای کوالالامپور رو خریداری کنم، با خط هوایی ماهان و هتل چهار ستارۀ کنکورد.

تحقیقات اولیه دربارۀ جاهای دیدنی کوالالامپور رو انجام دادم تا طبق معمول بتونم از سفرم بیشترین استفاده رو بکنم. سایت TripAdvisor یکی از بهترین منابع برای اینجور بررسی هاست. نقشه های شهر، مترو و مونوریل رو از اینترنت گرفتن و سعی کردم موقعیت کلی شهر و جاهای دیدنیش رو به خاطر بسپارم. برنامۀ Google Map رو روی گوشیم ریختم و برای تمام روزهام برنامه ریزی کردم.

هفتۀ آخر پیش از سفر سرم خیلی شلوغ بود و باید چند تا پروژه رو تحویل می دادم. پرواز، چهارشنبه 8 مهرماه ساعت 9 شب بود و من شب قبلش تا ساعت 1 بیدار بودم و کارهام رو تموم کردم. صبح روز پرواز هم به مشکلی برخوردم و مجبور شدم یک سر به دندونپزشکم بزنم که گفت باید یک جراحی کوچیک داشته باشم! کار کوتاه و ساده ای بود اما ساعت 1 ظهر تموم شد و من با لب و زبونی که بخاطر بی حسی موضعی کج و کوله بود رفتم توی بانک سامان و در حالیکه به سختی می تونستم حرف بزنم، 17 هزار تومن دادم و بیمۀ مسافرتی خریدم! خانومی که مسوول صدور بیمه نامه بود همچین چپ چپ نگام می کرد که احتمالاً فکر کرد من به تازگی سکته ای چیزی کردم!

خوشبختانه بقیۀ کارها به خوبی پیش رفت و هواپیما راس ساعت پرواز کرد. طبق برنامه باید 10 صبح به وقت کوالالامپور به زمین می نشستیم که همین اتفاق هم افتاد و سفر رسماً شروع شد.

نکات زیادی هست دربارۀ سفر به مالزی که در پست های بعدی درباره شون خواهم نوشت. من قبل از سفر خیلی از مالزی بد شنیده بودم و اینکه چیز خاصی برای دیدن نداره، خرید نمیشه کرد، همه چی گرونه و… . خیلی ها بهم می گفتن تو که قبلاً تایلند و اندونزی و چین رفتی از مالزی اصلاً خوشت نمیاد. از طرف دیگه بودند دوستانی که تابحال شیش هفت بار به کوالالامپور رفتن و اونجا رو دوست دارن.

به نظر من لذت بردن از سفر به دو چیز بستگی داره:

اول به انتظار ما از سفر و اینکه مقصد با هدف ما همخونی داشته باشه یا نه. یک وقتی هست که ما دلمون می خواد به یک سفر استراحتی بریم ولی به جاش چین رو انتخاب می کنیم. مشخصه که برنامه های فشردۀ سفر به پکن و شانگهای با هدف از سفر هیچ مطابقتی نداره. یک وقتی هم هست که دلمون می خواد جاهای دیدنی رو ببینیم و به جاش می ریم آنتالیا! بنابراین همیشه سعی کنین مقصد رو با توجه به هدف انتخاب کنین.

دوم به برنامه ریزی ما و آگاهی از امکانات و دیدنی هایی که وجود داره. سلیقه ها قطعاً متفاوته و نمیشه یک نسخۀ واحد برای همۀ سلیقه ها پیچید، اما هر کس باید پیش از سفر (تاکید می کنم، “پیش از سفر”)، فهرستی از دیدنی های مقصد مورد نظر رو استخراج کنه (از سایتی مثل TripAdvisor) و با توجه به سلیقه اش مواردی رو انتخاب کنه. توی هر شهر انواع تفریحات، دیدنی ها، سرگرمی ها و مراکز خرید هست، فقط کافیه بدونین چه چیزهایی وجود داره و شما از کدوم هاش لذت می برین.

در پست های بعدی دربارۀ جاهایی که خودم برای رفتن انتخاب کردم خواهم نوشت و نکات و توصیه هایی که مطمئناً به کار مسافران مالزی خواهد اومد.

اگه دوست دارین عکس های سفر مالزی و سایر مسافرت هام رو ببینین، من رو در اینستاگرام دنبال کنین. اسم پروفایل من اینه:

hesam___dehghani

نوشته شده توسط : وبلاگ سفرنامه حسام

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *