هشت مورد از بهترین جاذبه های گردشگری در کوش آداسی

جاذبه های برتر گردشگری در کوش آداسی
کوش آداسی یکی از بهترین مقاصد مدیترانه ای برای کشتی های کروز در ترکیه است. این شهر بندرگاهی، تنها به علت خورشید، دریا و تعطیلات سرگرم کننده است. همچنین کوش آداسی به علت داشتن مراکز خرید مرقون به صرفه و سرگرمی های پر جنب و جوش شناخته می شود. این شهر در چند دهه اخیر تبدیل به مقصد مورد علاقه گردشگران اروپایی برای تعطیلات شده است. هتل های زیادی در نزدیکی سواحل شهر قرار دارند و این سواحل، در فصل اوج گردشگری بسیار شلوغ هستند. اما کوش آداسی تنها برای افرادی نیست که از سواحل لذت می برند، در نزدیکی این شهر جاذبه هایی عظیم و تاریخی مانند شهر قدیمی پریه نه (Priene) و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک (Dilek) مکان هایی هستند که حتی ساحل دوست ترین، توریست ها را وادار به ترک ساحل و بازدید از آنها می کنند.

۱٫ گووَرجین آدا (Güvercin Ada)، جزیره کبوتر

کمی دورتر از بندر کوش آداسی، یک مسیری ۳۵۰ متری شما را به جزیره دلربای کبوتر می رساند، جاییکه بقایای یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن ۱۳ میلادی در کنار یک صخره وجود دارد. این قلعه کوش آداسی بعدها تبدیل به پناهگاه دزدان دریایی شد. این جزیره دارای برج و بارو نیز می باشد که در قرن ۱۹ به آن اضافه شده اند و اطراف جزیره را پوشش می دهند. جزیره کبوتر مکانی محبوب برای قدم زدن کنار دریا است و دارای کافه ای فوق العاده دلنشین نیز می باشد. این جزیره جایی است که می توانید کمی قبل از غروب و برای تفریح به آن مراجعه کنید و منظره زیبای غروب آفتاب را تماشا کنید.

مکان: بندر کوش آداسی

1. گووَرجین آدا (Güvercin Ada)، جزیره کبوتر

۲٫ منطقه بندری

بیشتر جاذبه های توریستی کوش آداسی در منطقه بندری آن پیدا می شوند. کاروانسرا که توسط اوکوز محمد پاشا (Öküz Mehmed Paşa) و در سال ۱۶۱۸ بنا شده است، در جنگ تخریب شد اما در حدود سال ۱۹۶۰ دوباره بازسازی شد و از سال ۱۹۶۷ با نام هتل کلاب کاروانسرا (Club Caravanserail Hotel) فعالیتش را دوباره شروع کرد. هنوز هم اگر کمی به جنوب غرب بروید می توانید نمونه های خوبی از خانه های نیمه چوبی ای که در قرن  ۱۹ ساخته شده اند و با سبک معماری سنتی منطقه همخوانی دارند را پیدا کنید. همچنین دروازه جنوبی شهر هنوز هم پا برجاست و منطقه بازار که پر از سوغاتی های ترکیه است، دقیقا از روبروی بندر شروع می شود.

مکان: بندر کوش آداسی

2. منطقه بندری

۳٫ کادینلار دِنیزى (Kadınlar Denizi)، ساحل بانوان

ساحل کادینلار دنیزی که دو کیلومتر با شهر فاصله دارد، محبوب ترین ساحل در منطقه به شمار می آید و دقیقاً در کنار کوش آداسی قرار گرفته است. در اینجا ورزش های آبی بسیار زیادی وجود دارند تا شما را خوشحال کنند، کافه های زیادی در دسترس شماست تا احساس گرسنگی نکنید و همچنین می توانید برای خودتان صندلی هایی برای آفتاب گرفتن و سایه بان نیز اجاره کنید. جای تعجبی ندارد که بدانید در تابستان این مکان پر از خانواده های محلی و گردشگران خارجی است. البته این ساحل آخر هفته ها کمی خلوت تر می باشد یعنی در ماه های ژوئیه و اوت نباید انتظار داشته باشید که با ساحلی خالی مواجه شوید. البته اگر در فصل های دیگر به اینجا بیایید ممکن است این ساحل خالی بوده و تنها برای خودتان  باشد.

مکان: ۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی

3. کادینلار دِنیزى (Kadınlar Denizi)، ساحل بانوان

۴٫ پریه نه ( Priene)

شهر پریه نه که مربوط به دوران هلنیستی است، دارای مناظر کوهستانی فوق العاده ای می باشد که باعث شده این شهر چیزی فراتر از مکانی برای عکاسی باشد. این بندر باستانی دوران شکوهش را در سال های ۳۰۰ تا ۴۵ پیش از میلاد گذرانده است، دورانی که لنگرگاه هایش پر از تکاپو و فعالیت های بازرگانی در آن برقرار بوده. اما رسوب گذاری رودخانه میاندر (Meander) باعث سقوط تدریجی شهر پریه نه شد و تا قرن ۲ پس از میلاد، شهر کاملاً خالی از سکنه شده بود. جاذبه اصلی این شهر معبد آتنا با طراحی کلاسیک یونانی اش می باشد که تئاتر ۶۵۰۰ نفری آن به خوبی حفظ شده است. پریه نه مقصدی عالی برای سفری یک روزه است، مخصوصاً وقتی که با بازدید از میلتوس (Miletus) همراه باشد.

مکان: ۴۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی

4. پریه نه ( Priene) در کوش آداسی

۵٫ میلتوس (Miletus)

همانند شهر زیبای  پریه نه، شهر میلتوس نیز یکی از شهرهای فوق العاده دوران هلنیستی می باشد، که البته مانند بندر پریه نه  از گل و لای پر نشده است. این شهر تا قرن ۱۴ میلادی و دوران حکومت سلجوقیان قابل سکونت بود، که این یعنی آثار باستانی موجود در آن ترکیبی از دوره های مختلف هستند. یکی از مکان هایی که نباید از آن غافل شد، تئاتر پهناور آن است که دارای ۱۵ هزار صندلی و دیدی عالی از طبقات بالایی می باشد. این تئاتر متعلق به دوران یونانی ها است ولی در دوره حکومت رومیان به کلی بازسازی شد. درست بالای این تئاتر دیوارهای قلعه ای بیزانسی قرار دارند و در شرق آن، بقایای معبد آپولو به چشم می خورد. حمام فائوستینا (Faustina) که به طرز شگفت آوری نگه داری شده است، در جنوب و قبل از یک کاروانسرای سلجوقی و خرابه هایی از شهری مربوط به رومی ها و یونانی ها قرار دارد. همچنین یک موزه بسیار عالی در این مکان ساخته شده تا مردم را با تاریخ میلتوس و پریه نه آشنا کند.

مکان: ۶۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی

5. میلتوس (Miletus) در ترکیه

۶٫ دیدیما (Didyma)

بنای رویایی دیدیما در حقیقت دومین مکان مذهبی بزرگ و تاریخی جهان است که به نوعی مرکز مذهبی دوران هلنیستی نیز می باشد. برخی از ستون های بلند معبد آپولو هنوز هم پا برجا هستند. در اصل حدود ۱۲۲ ستون در این مکان وجود داشت و این معبد یکی از بهترین نمونه ها از ساختمان های یونانی نگهداری شده در ترکیه به شمار می آید. بنای دیدیما در زمان باستان مکان بسیار مهمی محسوب می شده و از نظر اعتبار هم نسبت به بنای شهر دلفی در جایگاه دوم قرار دارد. البته باید بدانید که در زمان حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر مذهب او به مسیحیت میزان اثرگذاری دیدیما کاهش یافت.

مکان: ۷۷ کیلومتری جنوب کوش آداسی

6. دیدیما (Didyma) در ترکیه

۷٫ کرازلی (Kirazli)

روستای جالب و زیبای کرازلی که با باغ ها و تاکستان ها احاطه شده، حسی بی انتهایی را به شما منتقل می کند. این روستا مکانی عالی برای گذراندن بعد از ظهرها می باشد که در آن می توانید از کوچه های پر پیچ و خمی که دارای خانه هایی سنتی و سفید رنگ هستند بگذرید و از حس و حال زندگی روستایی ترکی لذت ببرید. همچنین رستوران ها و کافه هایی دلپذیر در این روستا وجود دارند که می توانید چند ساعتی را در آنها با خیالی آسوده سپری کنید. اگر شما گردشگری هستید که به غذا علاقه فراوان دارد، شنبه ها به اینجا بیایید تا از بازار کشاورزان، که مخصوص فروش محصولات ارگانیک و محلی می باشد، نیز دیدن نمایید.

مکان: ۱۰ کیلومتری شرق کوش آداسی

7. کرازلی (Kirazli) در ترکیه

۸٫ شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula)

این شبه جزیره که دارای چشم اندازهای کوهستانی زیبا و مناظر ساحلی بی نظیری می باشد، در حقیقت یک پارک ملی فوق العاده است و مقصدی عالی و در دسترس برای سفری یک روزه از کوش آداسی به شمار می آید. این شبه جزیره تنها ۲۶ کیلومتر با شهر فاصله دارد. سواحل زیادی برای شنا و حمام آفتاب در شبه جزیره دیلک وجود دارند که از میان آنها می توان به سواحل آیدینیک (Aydınlık) و کاراسو کویو (Karasu Köyü) اشاره کرد. غار زئوس (Zeus Maǧarası)، در این منطقه یک جاذبه گردشگری محبوب و طبیعی است و مسیرهای جنگلی موجود در این پارک فرصتی عالی برای پیاده روی در دل طبیعت را فراهم می کنند. این شبه جزیره بهترین گزینه برای گردشگران طبیعت دوستی می باشد که قصد دارند از فضای شهری فاصله بگیرند.

مکان: ۲۶ کیلومتری جنوب کوش آداسی

8. شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula) در ترکیه

اقامت در کدام مکان ها برای تماشای زیبایی های کوش آداسی مناسب تر است؟

پیشنهاد می شود تا در این مکان های پرطرفدار که در نزدیکی دریا و اسکله قرار دارند اقامت داشته باشید.

رامادا ریزورت کوش آداسی اند گلف (Ramada Resort Kusadasi & Golf): این اقامتگاه  بسیار لوکس و مجلل بوده و از ویژگی های اصلی آن می توان به چشم انداز زیبای رو به دریا، دکوراسیون مدرن، استخرهای روباز و سرپوشیده، زمین تنیس و مکانی برای سرگرمی و نگهداری کودکان اشاره کرد.

هتل ایلایدا آوانتگارد (Ilayda Avantgarde): این هتل در نزدیکی ساحل قرار گرفته و از ویژگی های آن می توان به سبک طراحی معاصر، استخر بر روی پشت بام و رستوران هایی اشاره کرد که چشم انداز زیبایی رو به دریا دارند.

هتل دبل تری بای هیلتون کوش آداسی (DoubleTree by Hilton Hotel Kusadasi): نرخ اقامت در این هتل مرقون بصرفه است و از ویژگی های آن می توان به دکوراسیونی شیک، چشم انداز رو به اسکله، وجود چندین استخر، پارک آبی و امکانات مناسب برای سرگرمی کودکان اشاره داشت.
هتل مستر هپی لمان (Mr Happy’s – Liman): این هتل که کاملاً ارزان قیمت محسوب می شود، دارای ویژگی هایی همچون دسترسی مناسب، اتاق های تمیز و رستوران بر روی پشت بام است.
برای سفر به کوش آداسی و بازدید از این جاذبه ها به راحتی می توانید از طریق سایت توریستگاه، بهترین قیمت تور کوش آداسی را پیدا کرده و آنلاین رزرو کنید.

منبع: planetware


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *