خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری اردبیل / پل معلق مشگین شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه

 پل معلق مشگین شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه

 

استان اردبیل در شمال غربی ایران یکی از توریستی ترین مناطق کشور به حساب می آید به طوری که خصوصا در فصل بهار و تابستان تورهای ایرانگردی از سراسر کشور روانه ی این گوشه ی خوش آب و هوا و زیبا از کشورمان می شوند.در تابستان زمانی که شما در تهران گرم ترین شبها را تجربه می کنید می توانید در اردبیل هوای خنک و مطبوعی را لمس کنید.از این روی از همین حالا سفر به مشگین شهر و سرعین در اردبیل را در برنامه تور داخلی قرار دهید تا چند روزی در تابستان گرم را خنک سپری کنید.
سرعین با آب گرمش شناخته می شود و مشگین شهر با بزرگترین پل معلق خاورمیانه.در سفر به اردبیل اگر دنبال هیجان هستید قدم زدن بر روی پل معلق مشگین شهر را توصیه می کنیم که با تماشای مناظر زیبای اطراف بسیار دلچسب ترمی شود.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

سال قبل در چنین روزهایی با افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر،به جاذبه های گردشگری منطقه افزوده شد،به طوری که گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان پا به منطقه ی زیبای مشگین شهر می گذارند تا با عبور از این پل مناظر زیبای اطراف را تماشا کرده و عکاسی کنند.
این پل هیجان انگیز سال گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی بر روی رودخانه ی خیاوچای و بر روی پارک جنگلی زیبای مشگین‌شهر افتتاح شده است تا به رونق گردشگری منطقه کمک کند.
باید گفت طول این پل ۳۴۵ متر، عرض آن سه متر و ارتفاع آن از کف دره  ۸۰ متر است به طوری که عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه را از آن خود کرده است.با عبور از روی پل گردشگران می توانند مناظر بکر جنگلی اطراف را از ارتفاع ۸۰متری تماشا کرده و لذت ببرند.
لازم به ذکر است این پل تنها بخشی از مجموعه ی گردشگری خیاو تا گردولی بوده که توسط مهندسان داخلی طراحی و راه اندازی شده است.پروژه ی مجموعه ی گردشگری خیاو تا گردولی با هزینه ی ۴۰میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار ساخته می شود که بزرگترین پروژه ی گردشگری استان اردبیل نیز به حساب می آید.این مجموعه علاوه بر پل معلق شامل هتل، استخرهای آبگرم، پیستهای متنوع از جمله اسکی، اسب سواری ، ارابه رانی و دوچرخه سواری و سایر امکانات جانبی خواهد بود.

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

گزارش کوتاه از یک سفر

گزارش کوتاه از یک سفر اواخر تیرماه سال ۹۴ به همراه “وحید نظری” و پسرخاله‌اش، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *