خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری تهران / پیشنهاد تهران گردی آخر هفته : موزه خودرو

پیشنهاد تهران گردی آخر هفته : موزه خودرو

پیشنهاد تهران گردی آخر هفته : موزه خودرو

موزه خودرو مکانی بسیار مناسب و توصیه شده برای علاقه مندان به خودرو هست. یه محل دنج و جمع و جور و خلوت ولی پر از خودروهای جالب، قدیمی و ارزشمند.

موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد. این موزه در زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع واقع است که ۱۰ هزار متر مربع آن فضای مسقف بوده و مساحت سالن نمایش آن ۳۰۰۰ متر مربع است. در حال حاضر ۴۵ دستگاه اتومبیل، ۲ ارابه کالسکه، ۳ دستگاه موتور سیکلت در سالن نمایش در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داده شده است.

موزه خودرو مجموعه ای از بهترین ها و در پاره ای موارد منحصر به فردترین های صنعت خودروسازی را گردآورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این ثروت ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند.

بعضی از نمونه های موجود در موزه جزء نمونه های نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس آرو لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. مجموعه غنی از مدلهای رولز-رویس از جمله رولز –رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و … در ضمن مجموعه مرسدس بنزهای این موزه نیز بسیار غنی بوده و شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SLو … میباشد.

خودروهای سوپر اسپرت موزه هم بسیار دیدنی است که از آن میان می توان به لامبورگینی کانتاش و لامبورگینی میورا، فراری سوپر فست ۵۰۰، بیتزارینی ، مدل های مختلف پورشه و…… اشاره کرد.

نمونه های مختلفی نیز از تولیدات کارخانجات امریکایی وجود دارد، از جمله کرایسلر ۳۰۰ (با امکانات جانبی خاص از جمله یخچال، سیستم پخش کارتریج و ….. و داشبورد آب طلاکاری شده)، کادیلاک فلییت وود، لینکلن کانتیننتال لیموزین و ….

کالسکه های موزه هم جزء بهترین و ارزشمندترین کالسکه های سلطنتی در کشور هستند. کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه که قدیمی ترین کالسکه سلطنتی موجود در ایران است. (این کالسکه قبلا توی کاخ گلستان بود ولی چندسالی هست که به اینجا آورده شده) دیگری کالسکه مخصوص تاجگذاری است که هردوی آنها ساخت کارگاههای معروف کالسکه سازی در اتریش هستند.

ساعات بازدید : همه روزه ۸صبح الی ۸ شب

آدرس : بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص کرج -جنب بانک توسعه تعاون- داخل خیابان بیست و پنجم -موزه خودروهای تاریخی ایران

اطلاعات : ۴۴۵۲۵۸۹۲-۰۲۱ و ۴۴۵۲۵۸۹۳-۰۲۱

مسیرهای دسترسی

روشهای مختلفی برای رسیدن به موزه وجود دارد.

بوسیله مترو : ایستگاه مترو صادقیه- ایستگاه چیتگر- اتوبوس هاس شهرک دانشگاه- موزه خودروهای تاریخی ایران
بوسیله خودرو: میدان آزادی تهران -لاین کند رو جاده مخصوص کرج- بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده مخصوص- بعد از کارخانه مینو- خیابان بیست و پنجم- داخل خیابان سمت چپ
بوسیله اتوبوس: پایانه میدان آزادی- اتوبوس های شهرک دانشگاه- موزه خودروهای تاریخی ایران

نقاط مثبت : امکان دسترسی بسیار راحت و آسان- داشتن فضای پارکینگ مناسب

وبسایت موزه

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

موزه خودرو

نویسنده: سمانه زارعی

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *