خانه / ترین ها / دیدنی ها / چرا گرجستان مقصد جالبی برای سفر است؟

چرا گرجستان مقصد جالبی برای سفر است؟

آیا گرجستان مقصد جالبی برای سفر است؟
این کشور که بین روسیه، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه قرار دارد در بین گردشگران اروپایی چندان شناخته شده نیست. اما باید بدانید که از کشورهای همسایه گردشگران زیادی به گرجستان می ‌روند.
پایتخت گرجستان یعنی تفلیس، تاریخ و معماری غنی دارد که شامل بناهای مدرن و چشم ‌نواز هم می ‌باشد. در عین حال زندگی شبانه در تفلیس بسیار جذاب است. ۹ پارک ملی در گرجستان وجود دارد و علاوه بر آن دیدنی ‌های طبیعی بسیاری با عنوان مناظر محافظ شده در گرجستان می ‌بینید که بسیار بکر و دست نخورده هستند.
امروزه پروازهای زیادی به مقصد گرجستان صورت می ‌گیرد و سفر به گرجستان بسیار راحت شده است.
از کوه ‌های سرسبز قفقاز تا سواحل دریای سیاه که در کنار جنگل قرار دارند، در اینجا به شما خواهیم گفت که چرا سفر به گرجستان برایتان جالب خواهد بود.
برای سفر به گرجستان و بازدید از شهر های تفلیس و باتومی، ارزان ترین قیمت تور تفلیس را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.
۱٫ شما می ‌توانید به بالای یک کوه یخی یا یک کلیسا در بالای ابرها سفر کنید.
کسانی که به کوهنوردی علاقه دارند گرجستان مثل خانه آنها خواهد بود. خصوصا در کوه ‌های قفقاز که سرمایه زیادی صرف بازسازی و افتتاح مسیرهای کوه‌ نوردی و پیاده روی می ‌شود. هفت مسیر در سال گذشته بازسازی شد و شبکه ‌ای از مسیرهای کوهنوردی و پیاده‌ روی در حال احداث است تا پارک ‌های ملی را به یکدیگر وصل کند.
اگر روزهای کمی در گرجستان خواهید ماند مسیر ۵۸ کیلومتری مستیا (Mestia) به اوشگولی (Ushguli) را طی کنید که شما را به یکی از مناطق دور افتاده یونسکو در منطقه سوانتی شمالی (Upper Svaneti) می رساند. در این منطقه قلعه‌ های قدیمی وجود دارد که همچنان مورد سکونت هستند. اگر باز هم انرژی پیاده روی داشتید به کوه ‌های سر به فلک کشیده چالادی (Chalaadi) سفر کنید.
در عین حال شما می‌ توانید در منطقه ختا تیهانی (Mtskheta-Mtihani) از شهر کازبگی (Kazbegi) که اکنون استپانس میندا (Stepantsminda) نام دارد به کلیسای قرن چهاردهمی گرگتی ترینیتی (Gergeti Trinity) سفر کنید. این کلیسا روی تپه ‌ای به ارتفاع ۲۱۷۰ متر قرار دارد و معمولا در میان ابرها گمشده است.
کلیسای قرن چهاردهمی گرگتی ترینیتی (Gergeti Trinity)
۲٫ به عنوان مقصدی برای اسکی کردن به گرجستان بروید.
شما ممکن است به گرجستان به چشم مقصدی برای اسکی کردن نگاه نکنید ولی در گرجستان شش پیست اسکی وجود دارد که بهترین آن گوداوری (Gudauri) می ‌باشد و در ۱۲۰ کیلومتری شمال تفلیس قرار دارد.
در گرجستان بیش از ۵۰ کیلومتر مسیر اسکی وجود دارد و فرقی ندارد که شما طرفدار اسکی در شیب‌ های تند یا ملایم هستید، کیفیت و تنوع پیست‌ های اسکی گرجستان مناسب هر سلیقه ‌ای است.
گرجستان هیچ وقت کمبود برف ندارد و در ماه ژانویه برف به حداکثر خود می‌ رسد با این حال ممکن است اوایل بهار در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر هم برف ببینید. همچنین در این کشور فرصت اسکی شبانه و تورهای اسکی وجود دارد.
پیست اسکی گوداوری (Gudauri) در گرجستان
۳٫ شما می ‌توانید در آب ‌های خروشان  این کشور قایق سواری کنید.
در گرجستان مناطق زیادی وجود دارد که شما می ‌توانید در آن قایق‌ سواری را تجربه کنید و فرقی نمی ‌کند که یک قایق سوار حرفه ‌ای یا تازه کار هستید. برای قایق سواری در گرجستان لازم نیست زیاد بگردید زیرا رودخانه‌ های زیادی در نزدیکی شهرها وجود دارند.
کمتر از یک ساعت خارج از تفلیس به رودخانه کورا (Mtkvari) می‌ رسید که از قلب پایتخت گرجستان عبور می ‌کند و به رودخانه آراگوی (Aragvi) می ‌رسد. شما می ‌توانید یک روز را در کنار این رودخانه خروشان سر کنید و از مناظر اطرافش لذت ببرید و شب به پایتخت بازگردید.
حین قایق سواری به سمت شمال بروید تا به قلعه آنانوری (Ananuri) برسید که متعلق به قرن هفده میلادی می ‌باشد.
قایق‌ سواری و رودگردی در گرجستان
۴٫ پاراگلایدرسواری در گرجستان تجربه ‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.
گوداوری یکی از خاص ‌ترین مناطق برای پاراگلایدر سواری است. تازه‌ کارها می ‌توانند با یک متخصص این کار را انجام دهند و کسانی که قبلا تجربه پاراگلایدرسواری دارند می ‌توانند به تنهایی آن را امتحان کنند. در تمام طول سال شما می‌ توانید پاراگلایدر سواری کنید و حتی ترکیب پاراگلایدر و اسکی را امتحان نمایید. اما توجه داشته باشید که مناظر زیر پایتان و روستاها و جنگل‌ ها در فصل تابستان زیباتر هستند.
پاراگلایدرسواری در گرجستان
۵٫ عشایر درب خانه‌ های خود را به روی اسب سواران باز می ‌کنند.
در پارک ملی توشتی (Tusheti National park) علاقمندان به اسب سواری می ‌توانند مسیری طولانی را طی کنند که آنها را به بالای قله ‌هایی به ارتفاع ۳ هزار متر می ‌رساند. شما در این مسیر از راه‌ هایی که چوپان ‌ها می ‌روند و در حقیقت از دل کوه‌ ها عبور خواهید کرد بنابراین اگر از ارتفاع می ‌ترسید این کار را نکنید.
در طول مسیرتان از روستاهای دور افتاده عبور می ‌کنید و مسیرهای بسیار زیبایی که با آبشارها و برکه‌ ها پوشیده شده را خواهید دید.
اغلب تورهایی که در این منطقه برگزار می ‌شوند به شما این امکان را می‌ دهند که یک وعده غذا در کنار افراد محلی میل کنید. توش (Tush) اقوام محلی توشتی هستند که زندگی تقریبا عشایری دارند و بصورت سنتی به شغل چوپانی مشغول هستند. آنها تابستان را در بالای کوه‌ ها و زمستان در دره‌ ها و مناطق کم ارتفاع زندگی می‌ کنند.
پارک ملی توشتی (Tusheti National park)
۶٫ غذای گرجستانی برای کسانی که به غذاهای پر انرژی علاقه دارند مناسب است.
امکان ندارد در گرجستان گرسنه بمانید. غذاهای گرجستانی ارزان و خوشمزه هستند و به اندازه کافی به شما انرژی می ‌دهند.
مردم محلی دوست دارند غذایشان را در اختیار گردشگران بگذارند. وعده ‌های غذایی معمولا شامل یک ظرف بزرگ غذا با سالاد گرجستانی می باشد. سالاد گرجستانی بسیار محبوب است و ترکیبی از گوجه فرنگی، خیار، پیاز و جعفری می‌ باشد و در کنار آن یک یا دو عدد خاچاپوری (Khachapuri) است. خاچاپوری در حقیقت شیرینی‌ های پنیری بوده که در شکل‌ های مختلف پخته می‌ شود. ممکن است روی آنها یک عدد تخم مرغ هم باشد و یا با ترکیبی از پنیر و گوشت و اسفناج  پر شوند.
همچنین غذاهای گیاهی گرجستان را نیز امتحان کنید. این غذاها با ادویه و گردو درست می‌ شوند و درون بادمجان یا فلفل قرار می ‌گیرند. البته ممکن است آنها را به صورت تکه‌ های گرد و کوچکی به نام پخالی (Pkhali) ببینید که درونشان انواع مغزها با سبزیجات و ترپچه ترکیب شده است.
خاچاپوری (Khachapuri) غذای محلی گرجستان

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *