خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آسیا / جاذبه های گردشگری هند / کارهای جالبی که در شهر گوا کشور هند باید انجام دهید

کارهای جالبی که در شهر گوا کشور هند باید انجام دهید

کارهایی که در شهر گوا کشور هند باید انجام دهید
به بخش بهشتی هند سلام کنید. جزیره گوا که از ساحل کنکن (Konkan) تا دریای عرب امتداد دارد، شامل همه چیز از سواحل رویایی و شب زنده داری گرفته تا فرهنگ مربوط به دوره استعماری می شود.
ترکیبی از بهشت، جشن های مختلف و میراث پرتغالی، گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. در گوا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، ما نیز در این مقاله چند کار که نباید در این شهر از آنها غافل شوید را برایتان گردآوری کرده ایم.

۱٫ پوست خود را کمی برنزه کنید

این خلیج کوچک برخی از بهترین سواحل هند را در خود جای داده، پس اگر حوله هایمان را حاضر نکنیم و خود را در آن برنزه ننماییم بی ادبی حساب می شود! در واقع برای بسیاری از گردشگرانی که به هند می روند، سواحلی مانند ماندرم (Mandrem)، باگا (Baga) و کاولوسیم (Cavelossim) تنها دلیل سفر به گوا است. هر کدام از این سواحل دارای شن هایی خیره کننده و دریاهای درخشانی می باشند که شما را به نشستن و استراحت کردن در این سواحل رویایی دعوت می کنند.
1. پوست خود را کمی برنزه کنید

۲٫ در یک ورزش آبی استاد شوید

شاید استاد شدن عبارت سخت گیرانه ای باشد، اما این همه فعالیتی که در این مکان برای تازه کارها و حرفه ای ها وجود دارد و همچنین قیمت مناسب برای تجهیزات و آموزش آنها باعث می شود تا بخواهید حداقل یک ورزش آبی را امتحان کنید.

موج سواری، جت اسکی و پاراسیلینگ (Parasailing) جزو فعالیت های سنتی در کنار دریا محسوب می شوند، اما در کنار رودخانه ها چیزهای دیگری نیز وجود دارد که از میان آنها می توان به قایقرانی در رودخانه آگوآدا (Aguada River)، رودگردی با قایق های بادی در رودخانه پر تلاطم مانداوی (Mandovi River) و یا رودگردی در رودخانه آرام والپوی (Valpoi River) اشاره کرد. در هر صورت می توانید گوا را با یک مهارت جدید ترک کنید و به آن افتخار نمایید.

2. در یک ورزش آبی استاد شوید

۳٫ خالکوبی کنید

منظورمان از خالکوبی تتوهای دائمی نیست، بلکه ما به نقش های موقتی که با حنا بر روی پوست ایجاد می شوند اشاره داریم. هنرمندان تتو کار در سواحل قدم می زنند و طرح هایی با قیمت های انعطاف پذیر به مردم پیشنهاد می کنند. واقعا فکر می کنید می توانید بدون یک خالکوبی حنای جذاب بر روی دستتان از هند به خانه باز گردید؟

همچنین با داشتن یک خالکوبی حنا می توانید یک دلیل برای نشستن در آفتاب برای خود بیاورید، چرا که باید کمی صبر کنید تا خالکوبیتان خشک شود.

3. خالکوبی کنید

۴٫ به دنبال دلفین ها بگردید

دلفین ها معمولاً در دریای عرب و نزدیک به سواحل گوا گشت می زنند و در مکان هایی مانند سینکوئریم (Sinquerim)، کندولیم (Candolim) و کالانگوت (Calangute) به راحتی دیده می شوند.

بهترین راه برای دیدن صد در صد دلفین ها این است که سوار یکی از کشتی های موجود در بندر شوید. تور دلفین جان (John’s Dolphin Tour) یک تور معروف می باشد و شعارش این است: ” اگر دلفینی ندیدید پولی پرداخت نکنید.” این تور برای گردشگرانی که پول محدودی با خود دارند و نمی خواهند پولشان حرام شود بسیار مناسب است.
4. به دنبال دلفین ها بگردید
معرفی 9 غذای خیابانی وسوسه کننده ومحبوب در کشور هندوستان

۵٫ از ادویه ها لذت ببرید

گوا به علت تولید بهترین ادویه  معروف می باشد و کاری که همه انجام می دهند این است که هنگام ترک این مکان  یک کیسه پر از انواع ادویه نیز با خود می برند. برخی مکان ها به دلایل مختلفی معروف اند، مانند مزرعه ادویه ساهاکاری (Sahakari Spice Farm) که یک تور گردشی از باغشان به بازدیدکنندگان ارائه می کنند و پارک کشت و زرع پارواتی مادهاو (Parvati Madhav Park Plantation) که ادویه ها و گیاهانشان را بر اساس نیازهای معنوی، روحی و زیبایی شناختی افراد سازماندهی می کند هم در این مکان قرار دارد. همچنین مزرعه ادویجات استوایی (Tropical Spice Plantation) در منطقه پوندا (Ponda) که تندترین چیلی دنیا را تولید می کنند در گوا بسیار معروف است.

5. از ادویه ها لذت ببرید

۶٫ سری به حیات وحش بزنید

چه در مزرعه ها و چه در پارک ها، بازدید از حیات وحش یکی از اصلی ترین کارها در لیست کسانی است که به گوا می آیند. مکان هایی مانند پناهگاه حیات وحش باگوان ماهاویر (Bhagwan Mahavir) و پارک ملی مولم (Mollem National Park) خانه حیواناتی مانند پلنگ، خرس تنبل و گوزن فریادکش می باشند که با مراجعه به آنها می توانید این حیوانات را از نزدیک و در محیط زندگی طبیعیشان مشاهده کنید.

دوربین هایتان را فراموش نکنید، چون پرندگان استوایی مانند دارکوب ها، مگس گیرهای بهشتی، پشت آبی ها و کبوترهای زمردی در میان درختان بسیار زیاد به چشم می خورند.

6. سری به حیات وحش بزنید

۷٫ در ساحل جشن بگیرید

چه برای حیات وحش و چه برای  انجام فعالیت های مهیج در هنگام شب، گوا از سواحل زیبایش استفاده می کند و خوشگذرانی را به روز محدود نمی نماید. شب ها، نرفتن به سواحلی که نسیم خنک و مناظر زیبا دارند و نوشیدنی های محلی نیز در همه کلبه های کنار دریا پیدا می شوند کاری غیر ممکن است.

تفریحگاه سنت آنتونی (St. Anthony’s Bar) در خلیج باگا بهترین مکان برای لذت بردن از منظره غروب خورشید است و به جز آن، کافه لیلیپوت (Café Lilliput) با موسیقی زنده اش و کلبه کارلی در نزدیکی ساحل آنجونا (Anjuna Beach) مکان هایی بسیار محبوب در میان گردشگران هستند.

7. در ساحل جشن بگیرید

۸٫ در بازار حرکت کنید

درست به اندازه ای که میهمانی های کنار ساحل یکی از کارهای مهم و اصلی در سفر به گوا هستند، گذراندن زمان و قدم زدن بر روی سنگ فرش های بازار نیز یک کار مهم به شمار می آید. بازار شنبه شب اینگو (Ingo) در آرپورا (Arpora) یک بازار روباز است که یکی از بزرگ ترین جاذبه های منطقه نیز محسوب می شود. این بدان معنی است که تقریباً تمام گردشگران آخر هفته شان را با بررسی و خرید از این بازار می گذرانند.

در این بازار می توانید علاوه بر تماشای صنایع دستی محلی، غذا، هنر و خرید سوغاتی، به لطف دی جی ها تمام شب را به رقصیدن بپردازید.
8. در بازار حرکت کنید

۹. مراقب باشید تا در دام مسافرکش ها در گوا نیوفتید

فرقی نمی کند که شب را در بازار گذرانده اید و یا ساعت ها گشت و گذار داشته اید، اشتیاق شما برای بازگشت به مسافرخانه به این معنی است که احتمالاً از وجود یک تاکسی در اطرافتان خوشحال می شوید. در اینجا مسافرکشان با صدای بلند از شما دعوت می کنند تا سوار تاکسی شان شوید و این باعث می شود تا کارتان آسان تر شود، اما این تاکسی ها، تاکسی متر ندارند، پس باید مراقب باشید تا سرتان را کلاه نگذارند. قبل از شروع سفر بر سر قیمت با رانندگان به توافق برسید، حتی اگر می توانید مبلغ مورد توافقتان را بنویسید و راننده را راضی کنید تا آن را قبول کند، با این کار احتمال اینکه مجبور به پرداخت روپیه بیش از حد شوید کم می شود.

۹. مراقب باشید تا در دام مسافرکش ها در گوا نیوفتید

منبع: gapyear


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *