خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری بوشهر / گردشگری در قبرستان جن ها

گردشگری در قبرستان جن ها

گردشگری در قبرستان جن ها

 

فصل سرما مسافران و گردشگران را بیشتر به مناطق جنوب کشور می برد. نام بندر چابهار را در اخبار گردشگری کشوربه عنوان یکی از مناطقی که جاذبه‌ های بکر و متفاوت گردشگری دارد، می شناسیم. بندر چابهار لقب هندوستان ایران را دارد. همین نامگذاری می ‌تواند برای بسیاری از گردشگران جالب بوده و آنها را به فکر سفر به این منطقه بیندازد.

جنانی کچ

جنانی کچ

گورستان ‌های تاریخی از مکان های توریستی در چابهار است که بازدید از آن  بسیار جذاب است. یکی از این گورستان ها، مقابر “جنانی کچ” است که در دامنه کوه پیل بند در جنوب دره تیس در یک سرازیری ملایم قرار گرفته اند. تعداد آنها به حدود ۲۰۰ قبر می ‌رسد.
مردم بومی معتقدند ‌جنانی کچ محل سکونت جن‌ ها بوده است. قبر‌های موجود در این گورستان شباهت ‌های زیادی به گورهای سیراف بوشهر دارد. وقتی به بازدید از این منطقه می‌روید، چند قبر ایستاده نظر شما را به خود جلب می‌کند. این قبرها مقبره ای پلکانی با سرپوش صندوقچه ‌ای دارند.
در یکی از روزهای سفرتان حتما سری به رودخانه باهوکلات بزنید. این رودخانه خطرناک و هیجان انگیز است. باهوکلات زیستگاه  گاندو یا تمساح ایرانی است و هم از نظر گردشگری و هم از نظر زیست ‌محیطی اهمیت زیادی دارد.
موقعیت جغرافیایی چابهار و آب و هوایی متفاوت آن،‌ اوقات خوبی را در دوران اقامت شما در این بندر کوچک رقم خواهد زد.

گردشگری

رودخانه باهوکلات

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

راهنمای کاربردی سفر به جزیره‌های جنوب ایران | قسمت اول

جنوب ایران جای شگفت انگیزیه. از این جهت که دسترسی به جزایری رو برات امکان پذیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *