خانه / جهانگردی / ۲۰ عکسی که محل زندگی رهبران جهان را به تصویر می کشند

۲۰ عکسی که محل زندگی رهبران جهان را به تصویر می کشند

کاخ سفید مکانی است که تقریباً برای همه مردم جهان شناخته شده است، اما بقیه رهبران و شخصیت های برجسته جهان کجا زندگی می کنند؟ زندگی افراد قدرتمند در خانه ها و کاخ های لوکس اصلاً تعجب آور نیست، کاخ هایی با شکوه که به تمام امکانات رفاهی از باند هلیکوپتر تا آثار هنری گران بها مزین و مجهز شده اند.

در این مقاله ۲۱ عکس از اقامتگاه های مجلل افراد قدرتمند و رهبران جهان از کاخ سلطنتی توکیو محل زندگی امپراطور ژاپن آکیهیتو (Akihito) تا کاخ ایلیزه پاریس (Paris’ Élysée Palace) محل اقامت رئیس جمهور فرانسه ارائه می شود.

تالار جشن کاخ الیزه، محل اقامت رسمی رئیس جمهور فرانسه.

تالار جشن کاخ الیزه، محل اقامت رسمی رئیس جمهور فرانسه.

کاخ پالاسیو دا آلوُورادا بزریل (Palácio da Alvorada in Brasília)
کاخ پالاسیو دا آلوُورادا بزریل (Palácio da Alvorada in Brasília) از سال ۱۹۵۶ محل اقامت تمام رئیس جمهورهای این کشور بوده است. حفاری های مدرن این کاخ مانند استخر شگفت انگیزش با تصویر انعکاسی نفس گیر در آن و مجسمه هایش توسط هنرمند برزیلی آلفردو سِسکیاتی (Alfredo Ceschiatti) انجام شده است.
این خانه مینی مالیست دارای سوئیت های اختصاصی

این خانه مینی مالیست دارای سوئیت های اختصاصی، یک اتاق نشیمن بسیار پهناور و یک زیرزمین با تالار کنفرانس، اتاق بازی، انبار و آشپزخانه می باشد.

کاخ مجلل الیزه
در نزدیکی خیابان معروف شانزه لیزه (Champs-Élysées) در پاریس کاخ مجلل الیزه قرار دارد، کاخی با شکوه که از سال ۱۸۴۰ تا کنون محل اقامت رئیس جمهور فرانسه بوده است. فرانسوآ اولاند (François Hollande) رئیس جمهور کنونی فرانسه از سال ۲۰۱۲ در این کاخ اقامت دارد.
کاخ الیزه در سال 1722 ساخته شد

کاخ الیزه در سال ۱۷۲۲ ساخته شد، مکانی با شکوه که سطوحش با طلا مزین شده اند. نهایت جلال و شکوه را می توان در سالن جشن این کاخ نظاره گر بود، جاییکه تمام رئیس جمهورهای فرانسه آغاز رسمی فعالیت خود را از آن شروع کرده اند. از این اتاق رسمی همچنین برای برگزاری کنفرانس ها و مجالس نیز استفاده می شود.

دفتر رئیس جمهور کاخ اِلیزه

دفتر رئیس جمهور کاخ اِلیزه به دلیل وفور استفاده از طلا در طراحی قسمت های مختلفش مانند دیواره ها، درب و حتی صندلی ها به سالن یا اتاق طلایی معروف است.

کاخ امپراطوری در قسمت میانی توکیو قرار دارد
کاخ امپراطوری در قسمت میانی توکیو قرار دارد، کاخی با شکوه که درونش پارکی وسیع وجود دارد و با یک خندق و دیوارهای سنگی ضخیم احاطه شده. این کاخ مجلل محل اقامت امپراطور ژاپن آکیهیتو و خانواده اش است.
کاخ سفید در واشنگتن

می توان از کاخ سفید در واشنگتن به عنوان یکی از معروف ترین کاخ ها و محل اقامت رئیس جمهورها در جهان نام برد. از معروف ترین اتاق های این کاخ به دفتر بیضی شکل و فضای کاری رسمی ریاست جمهوری جاییکه دونالد ترامپ جلسات و کنفرانس هایش را با دیپلمات ها، کارکنان و سران دولت برگزار می کند، اشاره کرد.

کاخ سفید دارای دو سالن غذا خوری می باشد

کاخ سفید دارای دو سالن غذا خوری می باشد که یکی از آنها برا استفاده خانواده رئیس جمهور و دیگری برای پذیرایی از رهبران جهان در نظر گرفته شده است.

کاخ کرملین مسکو (The Moscow Kremlin)
کاخ کرملین مسکو (the moscow kremlin) در بین قرون چهاردهم تا هفدهم ساخته شده و محل اقامت رئیس جمهور رسمی روسیه است. نام این کاخ به معنای قلعه ای در داخل شهر می باشد.
ساختمان مجلس سِنا در داخل مجتمع کرملین
ساختمان مجلس سِنا در داخل مجتمع کرملین در مسکو محل اقامت رئیس جمهور رسمی روسیه ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) است.
کاخ ریاست جمهوری هانوی Hanoi
کاخ ریاست جمهوری هانوی Hanoi در ویتنام در سال ۱۹۰۶ برای فرماندار کل شبه جزیره هندوچین (Indochina) بنا شد، اما امروزه از آن تنها برای پذیرایی هایی رسمی استفاده می شود.
این کاخ توسط یک دریاچه ماهی کپور احاطه شده

این کاخ توسط یک دریاچه ماهی کپور احاطه شده و مانند بسیاری از ساختمان های استعماری فرانسوی در هندوچین توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده است.

کاخ باکینگهام لندن (Buckingham Palace)

هر چند از نظر اصولی ملکه الیزابت دوم رهبر سیاسی کشور نیست اما وی در کاخ باکینگهام لندن (Buckingham Palace) که از سال ۱۸۳۷ جایگاه سلاطین بریتانیا بوده، ساکن است.

این کاخ دارای 775 اتاق است

این کاخ دارای ۷۷۵ اتاق است که شامل ۵۲ اتاق خواب رویال، ۱۸۸ اتاق مخصوص کارکنان، ۹۲ دفتر اداری و ۷۸ حمام می باشد.

خیابان دهم داوینگ (Downing Street) در لندن

با این حال نخست وزیر انگلستان در خیابان دهم داوینگ (Downing Street) در لندن زندگی می کند. هم اکنون نخست وزیر وقت انگلستان خانم تیریزا (PM Theresa) همراه با همسرش فیلیپ در این مکان ساکن هستند.

طیب اردوغان (Tayyip Erdogan) رئیس جمهور فعلی ترکیه
طیب اردوغان (Tayyip Erdogan) رئیس جمهور فعلی ترکیه در کاخ آک سارای (Ak Saray) در شهر آنکارا که به کاخ سفید نیز مشهور است، زندگی می کند. این کاخ از کاخ سفید و کاخ وِرسای (Palace of Versailles) بزرگتر و دارای بیش از ۱۱۰۰ اتاق می باشد و برای ساخت و بنای آن حدود ۶۱۵ میلیون دلار هزینه شده است.
کاخ بِلویو (Bellevue) یک کاخ نئو کلاسیک

می توان از کاخ بِلویو (Bellevue) به عنوان یک کاخ نئو کلاسیک نام برد، مکانی با شکوه که محل اقامت رئیس جمهورهای رسمی آلمان از سال ۱۹۹۴ بوده و در وسط شهر برلین قرار دارد. هم اکنون رئیس جمهور فعلی آلمان فرانک والتر اشتاین مایِر (Frank-Walter Steinmeier) در این کاخ زندگی می کند. کاخ بِلویو در سال ۱۷۸۵ برای جوان ترین برادر فردریک کبیر (Frederick the Great) ساخته شد، اما در دوران آخرین امپراطور آلمان ویلهِم دوم (Kaiser Wilhelm II) به عنوان مدرسه و در دوران حکومت نازی ها به عنوان موزه از آن استفاده می شده است.

کاخ کیرینال (The Quirinal Palace) در شهر رم
کاخ کیرینال (The Quirinal Palace) در شهر رم و در کشور ایتالیا قرار دارد. مساحت این کاخ پهناور تقریباً ۲۰ برابر کاخ سفید آمریکاست. کاخ کرینال تا کنون محل زندگی ۳۰ پاپ، چهار پادشاه ایتالیایی و ۱۲ رئیس جمهور ایتالیا بوده است.
سِرجیو ماتِرِلا (Sergio Mattarella) رئیس جمهور کنونی ایتالیا

سِرجیو ماتِرِلا (Sergio Mattarella) رئیس جمهور کنونی ایتالیا بازدید از این کاخ با شکوه با ۱۲۰۰ اتاق و مربوط به قرن شازدهم را برای عموم مردم آزاد کرده است. این کاخ مجلل میزبان برگزاری نمایشگاه های موقتی و دائم می باشد.

قلعه وادوز (Vaduz Castle) بر روی تپه های وادوز

قلعه وادوز (Vaduz Castle) بر روی تپه های وادوز در لیختن اِشتاین (Liechtenstein) قرار دارد، قلعه ای با شکوه که هم اکنون محل اقامت شاهزاده هانس آدام دوم (Hans-Adam II) می باشد. بازدید از این قلعه برای عموم آزاد نیست اما در در تارییخ ۱۵ اوت و به مناسبت روز ملی لیختن اِشتاین مراسمی گسترده بر روی چمن های این قلعه برگزار می شود، شرکت کنندگان در این مراسم با شکوه توسط پذیرش دعوت خواهند شد.

منبع: businessinsider


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *