خانه / ترین ها / رستوران ها / ۶ غذای سنتی از سراسر دنیا

۶ غذای سنتی از سراسر دنیا

۶ غذای سنتی از سراسر دنیا

غذاهای سنتی در همه جای دنیا مانند فرهنگ ملت ها با هم متفاوت اند. چیزی که هر غذا را متمایز می کند ظاهر، مزه و ترکیبات آن است. اما چیزی که بین همه این غذاها مشترک است بسیار محسوس است: قدرت بازگرداندن خاطرات شما از خانه و کودکی و تغذیه ذهن و روح. در این مقاله ۶ غذای سنتی از سراسر جهان معرفی شده اند که یک غذای ایرانی در صدر فهرست قرار دارد:

ناز دراویان نویسنده بلاگ Bottom of the Pot این غذا را غذای بسیار مناسب برای پاییز و زمستان می داند. این غذا با استفاده از گوشت گاو یا گوسفند، لپه، ادویه ایرانی و لیموی خشک ایرانی تهیه می شود. او می گوید: این غذایی است که با سرد شدن هوا شما را گرم نگه می دارد.

6 غذای سنتی از سراسر دنیا

این غذای سنتی ایرلندی نان شیرین پر شده از کشمش و مویز است. بهترین کار این است که تا از فر خارج می شود در کره تازه مالیده شده و با چای میل شود. Spotted Dog مثال خیلی خوبی از غذای ساده و اصیل ایرلندی است.

6 غذای سنتی از سراسر دنیا

این غذای ایتالیایی سوپ غلیظ نخود با پاستا است. از این غذای معروف رومی به اندازه تعداد افرادی که آن را درست می کنند تنوع وجود دارد. یکی از بهترین انواع آن سوپ غلیط شده با پوره نخود است که با کمی رزماری تازه مخلوط شده است.

6 غذای سنتی از سراسر دنیا

برای تهیه این غذا یک لایه گوشت پخته را در ظرف قرار داده، بر روی آن یک لایه پوره سیب زمینی ریخته و در نهایت با پنیر رنده شده بپوشانید و در فر قرار دهید. می توانید این غذا را با گوشت گاو، مرغ یا اردک درست کنید. همچنین به جای سیب زمینی می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید.

6 غذای سنتی از سراسر دنیا

برای تهیه این غذا به آرامی در پوسته تخم مرغ با یک کارد ترک ایجاد کرده و آن را برای چند ساعت در چای، سس سویا، دارچین، بادیان ختایی (نوعی ادویه) و پوست نارنگی بجوشانید. عطری که از پختن آنها در آشپزخانه ایجاد می شود فوق العاده است. پس از پختن می توانید آنها را به تنهایی یا با ترکیب سس آن با نودل یا برنج میل کنید.

6 غذای سنتی از سراسر دنیا

برای بسیاری از اهالی ایالت های جنوبی آمریکا این غذا یادآور خانه هایشان است. بسیاری از آنها می گویند هروقت دلشان برای خانه تنگ می شود با درست کردن این غذا احساس بهتری پیدا می کنند.

6 غذای سنتی از سراسر دنیا

منبع: cntravele

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *