آبشار بان گنبد

آبشار بان گنبد

 

استان ایلام می تواند مقصد خوبی برای تور داخلی تفریحی توریستی باشد. بیشتر آنچه باید در ایلام دید، طبیعت بکری است که حیرت هر بیننده ای را برمی انگیزد. بسیاری با تور داخلی ایرانگردی، به استان ایلام سفر می کنند و در کنار این جاذبه های طبیعی از آداب و رسوم و مهمان نوازی مردمانش و دیگر جاذبه های تاریخی استان لذت می برند. یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام، آبشار بان گنبد است.
این مکان در جنوبی ترین منطقه عشایری سرابباغ و در ابتدای آبریز بخش کلات مورموری استان ایلام قرار دارد. رودخانه بان گنب، پس از گذشتن از روستاهای سرپله، ماهوته و ارتفاعات کاسه ماس، و سپس مناطق عشایری شلت، هل هله و زنگل ماهی، آبشار طبیعی و دل انگیز “بان گنبد”را در یک منطقه بکر و چشم نواز بوجود می آورد.
بان گنبددر ۳۰ کیلومتری جنوب آبشار ماهوته و در ۲۰ کیلومتری جنوب بان گنبدله ریو قرار گرفته است. با وجود نبود راه دسترسی مناسب سالانه میزبان جمع زیادی از گردشگران، ورزشکاران و کوهنوردان است.
زلالی و شفافیت آب، بکر بودن فضاهای پیرامون، تمیز و بهداشتی بودن آّب، سرسبزی و پوشش های متنوع گیاهی منطقه ، ارتفاع مطلوب، وجود سنگواره های رنگین، ماهیان گوناگون و آبزیان مهاجر و طبیعت سنگی و همچنین وجود پرندگان و آبزیان متنوع و رنگارنگ از مهمترین جاذبه های توریستی آبشار بان گنبد است.

آبشار بان گنبد

آبشار بان گنبد

آبشار بان گنبد

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *