آبشار چپی راستی

 

چپی راستی اثری دل انگیز و بسیار زیبا در منطقه زرین آباد با عنوان” چپی و راستی” می باشد که همواره مورد توجه گردشگران و مسافران زیادی قرار می گیرد.

چپی راستی (چپ و راست) در شمال روستای تختان در دامنه کبیرکوه در استان ایلام واقع است. آسیاب هابی باستانی آن و باغ های روستای کوچک و زیبای آگره بید و غارها و چشمه ها و دره های بسیار عمیق کبیرکوه و دیگر زیبایی های آن می توانند چشم نواز هر رهگذر خسته از گرمای این مناطق باشد.

تختان نام روستایی واقع در دامنه جنوبی کبیرکوه که در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بخش سراب میمه است.

آبشار چپی راستی

از روستای تختان کافی است در حدود یک ساعت پیاده روی انجام دهید تا به تختان و حوضچه های پایین دست آن برسید. راه دسترسی به آبشار یک شیب ملایم است. ارتفاع تقریبی این مجموعه آبشار حدود ۱۳۵ متر است و بلند ترین آبشار در حدود ۶۰ متر ارتفاع دارد.

سرچشمه آب آبشار حدود دویست متر بالاتر ست که برای آب شرب روستاهای منطقه قسمتی از آن لوله کشی شده است. بهترین ماه صعود به آبشار در ابتدای سال و ماه های اردیبهشت و خرداد است.

مسیر دسترسی

از شهر ایلام در مسیر ملکشاهی و شهر میمه مرکز بخش سراب میمه ،بعد از گذشتن از شهرمیمه به طرف روستای گوراب علیا، به روستای تختان می رسید. جمعا مسافتی نزدیک به ۱۱۰ کیلو متر را باید طی کرد تا به روستای تختان رسید. بسته به نوع خودرو ،زمانی بین دو تا دو و نیم ساعت برای رسیدن به روستای مذکور لازم است. تختان از جنوب کبیر کوه سر چشمه می گیرد.

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *