خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری خراسان رضوی / بوژان روستایی زیبا در دل کوه های بینالود

بوژان روستایی زیبا در دل کوه های بینالود

روستای بوژان

بوژان روستایی زیبا در دل کوه های بینالود

روستای بوژان روستای زیبا با آب و هوایی دل انگیز و دیدنی هایی چشم نواز در بخش مرکزی نیشابور، در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی نیشابور و ۱۱۵ کیلومتری مشهد است. بوژان در کوهپایه های جنوبی بینالود و در بلندی ۱۶۰۰  متر از سطح دریا در دل دره ای زیبا در کنار رودی خروشان قرار گرفته است و از جاذبه های گردشگری خراسان رضوی است.

روستای بوژان

روستای بوژان

بوژ به معانی گوناگونی آمده است . دهخدا و معین بوژ را گرداب یا سیلاب سهمگین با تب سنگین بدن معنی کرده اند . در جایی دیگر بوژ به معنی شکوفه آمده است. اهالی بوژان به غنچه ی گل بوژ می گویند. از معانی واژه بوژ تا حدودی به نام گذاری این روستا به بوژان می توان پی برد. ازترکیب پسوند “ان ” با بوژ می توان بوژان را به مکان سیلاب های سهمگین یا محل پر از شکوفه و غنچه معنی نمود.

روستای بوژان

روستای بوژان

ارتفاعات بلند مانند قله های شیرباد ( بلندای حدود ۳۳۰۰ متر ) گود زرد (هم تراز شیر باد ) کان مس (۳۰۰۰ متر) و قله ی سرچشمه ی مرغزار دره با بیش ۳۱۰۰ متربلندی شمال روستای بوژان را دربر گرفته و سبب هدیه آب و هوای ناز و خوش به این مکان شده است. از این بلندی ها نهر های فراوان سرچشمه می گیرند که پس به هم آمیختن رود ی به وجود می آید که شاه رگ اصلی روستا به حساب می آید.

روستای بوژان

اهالی بوژان به غنچه ی گل بوژ می گویند.

ارتفاعات بلند ، باغ های سر سبز ، کناره های زیبا ی رود خانه ، آبشار های زیاد ، بافت مسکونی پلکانی روستای بوژان را به یکی مراکز گردشگری شهرستان نیشابور تبدیل کرده است. باغ های میوه پیرامون روستا در فصل های مختلف چشم انداز رویایی و رنگارنگی پدید می آورد و دوستداران طبیعت را شگفت زده و شادمان می کند. آبشار های کوچک و بزرگ زیبا درمسیر رود خانه ی بوژان وجود دارد که چشمان هر بیننده ای را می نوازد و طراوت وجلوه ی بی مانند و پر شکوهی در یاد بیننده به یادمان می گذارد.

روستای بوژان

بوژان

روستای بوژان

روستای بوژان

توسط ابی در

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *