در آنتالیا چه کارهای جذابی می توانید انجام دهید؟

در آنتالیای ترکیه چه کاری انجام دهیم؟
به عنوان بخشی از سری راهنماهای سفر به شهرها، با الن رابینر (Ellen Rabiner) مصاحبه کردیم، کسی که بیش از دو سال در آنتالیا زندگی کرده است.

الن نکات جالب توجهی درباره کارهایی که می شود در آنتالیا انجام داد را جمع آوری کرده و با ما در میان گذاشته تا افرادی که می خواهند در آنتالیا بهترین جاها را ببینند، بهترین چیزها را میل کنند، بهترین نوشیدنی ها را بنوشند و حسابی گردش کنند از آنها استفاده نمایند.

چرا به آنتالیا برویم؟

آتاتورک، آنتالیا را “زیباترین مکان روی زمین” توصیف کرده است.

شاید این توصیف کمی اغراق آمیز و متعصبانه باشد، اما نمی توانیم این حقیقت که آنتالیا مناظر شگفت آوری دارد را رد کنیم. تفرجگاهی ساحلی که با صخره هایی رمانتیک و دیوارهایی باستانی محاصره شده است. ساحلی که در پس زمینه اش کوه های توروس (Taurus)  را دارد و شهر تاریخی کالیچی  (Kaleiçi)، همه و همه برای عکاسان مکانی رویایی را بوجود می آورند.
چرا به آنتالیا برویم؟

بهترین چیزها برای دیدن و بهترین کارها برای انجام دادن در آنتالیا؟

زیباترین قسمت آنتالیا بندر کالیچی است و بهترین راه برای گذراندن روز، این است که با قایق در آن جا گشتی بزنید. در این قسمت می توانید خط ساحلی آنتالیا را ببینید، در خلیج های کوچک و بکر شنا کنید و ماهی های تازه و کبابی میل نمایید.
بهترین چیزها برای دیدن و بهترین کارها برای انجام دادن در آنتالیا؟
اگر به تاریخ گذشته یونان و روم علاقه دارید، باید به موزه باستان شناسی آنتالیا مراجعه کنید، چرا که در آن آثار باستانی که از شهرهای قدیمی به دست آمده اند را به نمایش می گذارند.
بهترین چیزها برای دیدن و بهترین کارها برای انجام دادن در آنتالیا؟

بهترین محله های آنتالیا برای گردش؟

جالب ترین مکان برای گردش شهر قدیمی، کالیچی است که با دیوارهای باستانی و سنگی احاطه شده و دارای یک برج ساعت و یک طاق رومی می باشد که به نام دروازه هادرین، شناخته می شود.

در هنگام گردش در این خیابان های سنگی، شما حتما گم می شوید، اما نگران نباشید چراکه این گم شدن خود بخشی از سرگرمی است و مردم محلی نیز به آدرس دادن عادت کرده اند.

منطقه کالیچی تنها بخش از شهر است که می توانید در آن معماری دوره عثمانی را نظاره کنید، چراکه مناطق لارا (Lara) و کنیالتی  (Konyaalti) پر از آپارتمان های بتنی و مدرن هستند.

بهترین محله های آنتالیا برای گردش؟

در آنتالیا کجا غذا بخوریم؟

اگر می خواهید پول کمی خرج کنید به سرعت متوجه خواهید شد که معمولی ترین رستوران های ترکی منوها و قیمت هایی شبیه به هم دارند. گزینه های پیش روی شما کوفته قل قلی، کباب ترکی، شیش کباب مرغ و شیش کباب بره می باشند. همین غذاها در بسیاری از مناطق داخلی کالیچی نیز موجود هستند، اما قیمتشان کمی بالاتر است.

برای ناهار می توانید به یک آشپزخانه رفته و از بوفه چهار خوراک با قیمت پنج لیر معادل سه دلار را انتخاب کنید. این بوفه ها معمولاً دارای سوپ، سالاد، کسرول گوشت (Casserole)، مرغ، سبزیجات، پلو و یا پاستا می باشند.

در آنتالیا کجا غذا بخوریم؟

برای غذاهای سنتی ترکی یک گزینه عالی وجود دارد و آن هم گونیلیلر (Guneyliler) است که باید آن را امتحان کنید. حتی قبل از اینکه غذایی را سفارش دهید با مزه (mezes) و نان تازه از شما پذیرایی می شود. ترکیب غذای مورد علاقه من کیل مالی پیده (kilmali pide) است که نوعی پیتزای ترکی با گوشت خرد شده می باشد. اما پس از آن علی نزیک (Ali Nazik)، از غذاهای مورد علاقه من به شمار می آید. این غذا در حقیقت بشقابی است که شامل یک بره با ترشی که روی بادمجان های له شده قرار دارد و رویش سس ماست ریخته شده.

در آنتالیا کجا غذا بخوریم؟
برای گوشت کبابی باید به ییرده محمت (۷ Mehmet) بروید. آنها گزینه های خوبی برای مزه، سرویس دهی عالی و محیطی زیبا دارند. شاید بهتر باشد لباس های شیک خود را برای رفتن به این مکان بپوشید.
در آنتالیا کجا غذا بخوریم؟

مکان های زیادی نیز برای خرید ماهی وجود دارند، مانند لارا بالیک اوی (Lara Balik Evi) و آلارا  (Alara)، که دارای منظره ای عالی هستند. همچنین باید بدانید که سکونتگاه های بندر قدیمی نیز جای مناسبی برای خوردن ماهی هستند.

در آنتالیا کجا نوشیدنی میل کنیم؟

کالیچی پر است از مکان های تفریحی. در فصل تابستان، رستوران های ساحلی در شب ها به عنوان مکان های تفریحی نیز فعالیت می کنند و در اکثر مکان ها شما ترکیبی از آهنگ های ترکی و آمریکایی را می شنوید. مکان های مورد علاقه محلی ها آیاس (Ayyas)، دلما (Dolma) و شاکر پاب (Shaker Pub) می باشند.

در آنتالیا کجا نوشیدنی میل کنیم؟

بهترین مکان درون شهری برای گذراندن شب کجاست؟

به جز بخش هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، تفریحات شبانه زیادی در آنتالیا وجود ندارد. البته اگر از ماه اکتبر تا مه در اینجا باشید می توانید شب هایتان را با تماشای سمفونی، اپرا و رقص باله بگذرانید.

بهترین مکان درون شهری برای گذراندن شب کجاست؟

در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟

اگر می خواهید از جو شهر لذت ببرید، در کالیچی بمانید.

شما یا می توانید در هتل های بسیار مجللی مانند توانا (Tuvana)، آلپ پاشا (Alp Pasa) و اوتانتیک (Otantik) که دارای استخر و رستوران هایی عالی می باشند، بمانید و یا پانسیون های بی شماری که قیمت بسیار معقولی نیز دارند را انتخاب کنید.
در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟
اگر می خواهید از نور خورشید استفاده کنید باید در ساحل کونیالتی بمانید. هتل معروف هیل ساید سو (Hillside Su) نیز اگر توان مالی اش را دارید، مکانی عالی برای اقامت است. اما در کنیالتی هتل های ارزان تر و مقرون به صرفه بسیاری مانند اوزبکان (Ozbekhan)، که تنها چند قدم با ساحل فاصله دارد، نیز وجود دارند.
در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟
اگر به دنبال یک اقامتگاه ساحلی که همه امکانات را نیز دارد می گردید، باید به پورتو بلو (Porto Bello) سر بزنید.
در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟

حتماً برای رفتن به بازارهای محلی وقت بگذارید. این بازار محصولات، در روزهای مختلف و در سراسر آنتالیا برپا می شوند، پس از میزبانتان مکان و زمان برپایی یکی از بازارهای نزدیک به محل اقامتتان را بپرسید. همچنین برای خرید سوغاتی، قالیچه و ادویه باید از بازارهای کالیچی دیدن نمایید.

مغازه ها و بازارهای آنتالیا

رویدادها و فستیوال های بزرگ در آنتالیا

فستیوال بین المللی پیانوی آنتالیا در ماه های نوامبر و دسامبر میزبان اجراهایی زنده در سطح جهانی است، از ستاره های کلاسیک مانند موسکو ویرتوسی (Moscow Virtuosi) گرفته تا موسیقی جاز و کمدی ایگودزمن و جو  (Igudesman and Joo)در این شهر اجرا خواهند شد.

رویدادها و فستیوال های بزرگ در آنتالیا

فستیوال فیلم پرتقال طلایی (Golden Orange) که در ماه اکتبر برگزار می شود پذیرای فیلم های مستقل است و بزرگ ترین جشنواره مربوط به فیلم و سینما در ترکیه می باشد.

رویدادها و فستیوال های بزرگ در آنتالیا

بهترین راه گردش در آنتالیا

سیستم وسایل نقلیه عمومی در آنتالیا در درجه اول سیستمی گسترده است که شامل اتوبوس و مینی بوس می شود، اما شما به عنوان گردشگر می توانید با واگن های برقی سفر کنید که آسان تر و راحت تر هستند.

اگر در مرکز شهر اقامت می کنید، می توانید با استفاده از واگن های برقی به موزه و ساحلی که در کنیالتی قرار دارد بروید.

بهترین راه گردش در آنتالیا

رابطه شهر آنتالیا با انواع تکنولوژی و اینترنت بی سیم چگونه است؟

چند رستوران در آنتالیا وجود دارند که علاوه بر غذا به شما اینترنت وای فای (بیسیم) نیز ارائه می دهند، اما این امر هنوز به یک استاندارد تبدیل نشده است. البته در سطح شهر کافی نت های زیادی وجود دارند و به احتمال زیاد هر جایی که اقامت کنید به اینترنت دسترسی خواهید داشت.

بهترین زمان سال برای سفر به آنتالیا چه موقع است؟

بهترین موقع سال برای رفتن به آنتالیا ماه اکتبر می باشد. گرمای شدید تابستان تمام شده، اکثر توریست ها به خانه هایشان بازگشته اند و دریای مدیترانه دمایی بسیار مناسب برای شنا دارد. شما همچنین به گزینه های سرگرم کننده مانند سمفونی، اپرا و باله نیز دسترسی دارید، که در طول تابستان برگزار نمی شوند.

بهترین زمان سال برای سفر به آنتالیا چه موقع است؟

رفت و برگشت به ترکیه و شهر آنتالیا چگونه است؟

در اکثر مواقع شما باید با هواپیما به نزدیکترین شهر آنتالیا مانند استانبول، دنیزلی و یا اسپارتا بروید تا با یک پرواز دیگر بتوانید به آنتالیا برسید.
ترکیه کشور بزرگی است و با اینکه سیستم اتوبوس رانی خوبی دارد، اما اتوبوس سواری از شهرهای بزرگ به آنتالیا راهی طولانی و خسته کننده دارد. البته برخی از شرکت های هواپیمایی پروازهای ارزانی که مستقیماً به آنتالیا می روند را ترتیب می دهند، پس قبل از سفر درباره این پروازها تحقیق کنید.

بهترین راهنمایی ها برای سفر به آنتالیا

توصیه من به شما این است که از مکان هایی که برای گردشگران ساخته شده اند مانند پارک آبی، پارک دایناسورها و غیره فاصله بگیرید و از مرکز شهر دور شوید تا بتوانید به تماشای زندگی روستایی زنانی بنشینید که در حال پخت غذا با اجاق های سنگی هستند و یا مردانی را نگاه کنید که بزها را هدایت می کنند.

این شانسی برای شماست تا آنتالیا را درست همانگونه ببینید که در نسل قبل دیده می شد و بفهمید که چه مقدار از ترکیه هنوز روستایی است.

من آنتالیا را دوست دارم چون……

من آنتالیا را دوست دارم چون بوی گل محبوبه شب می دهد، گل های کاغذی اش تمام سال شکوفه می دهند، می توانم از بالکنم قله های برفی را ببینم و فضایش نیز به قدری آرام است که باعث می شود از همه اینها بیشتر لذت ببرم.

می توانید در سایت توریستگاه، بهترین نرخ تور آنتالیا را پیدا و در عرض چند دقیقه آنلاین رزرو نمایید

منبع: ytravelblog


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *