دیدار میلان و سلام به ژنو

دیدار میلان و سلام به ژنو

ما “لوگانو” را ترک کردیم و به سمت “ژنو” حرکت کردیم، اما در مسیر حدود دو ساعت در “میلان” توقف داشتیم.

نمایی از کلیسای جامع شهر “میلان” که در میدان اصلی شهر به نام Piazza del Duomo واقع شده. این کلیسا یکی از بزرگترین ها در جهان است.

در تصویر ورودی گالری “ویتوریو امانوئل دوم” را مشاهده می کنید. این ساختمان هم در میدان اصلی شهر و در نزدیکی کلیسا قرار گرفته.

بخشی از تزیینات در اصلی کلیسا که صحنه هایی از زندگی مسیح را به تصویر کشیده.

همان

نمایی از داخل کلیسا

مریم کلیسا (دومو) را در پناه خود گرفته!

وقتی از “میلان” به “ژنو” بروید می توانید نمای زیبایی از کوه معروف “مونت بلانک” را تماشا کنید. Mont Blanc به معنای “کوه سفید” است.

نمایی دیگر

“مونت بلانک”

به “ژنو” که رسیدیم، “جکی” (بهترین معلم و یکی از بهترین دوستان زندگی ام) در لابی هتل منتظرمان بود. او در تمام مدت اقامتمان در “ژنو” به عنوان راهنما با ما بود.

این روزها بخشی از شهر “ژنو” با این بافتنی ها به عنوان یک اثر هنری تزیین شده بود. در شهر که قدم بزنید خواهید دید که صندلی، دوچرخه، درخت، نرده ها و … با این بافتنی ها پوشش یافته اند.

دریاچه “ژنو” (دریاچه لمان)

در گشت نیم روزه از محل استقرار ساختمان های بین المللی مربوط به سازمان ملل بازدید کردیم.

بدون شرح

“صندلی شکسته” نام اثر هنری است که در محوطه جلوی ساختمان سازمان ملل دیده می شود و نمادی است از معلولیتی که در جنگ ها اتفاق می افتد.

این تابلو در جلوی ورودی موزه “صلیب سرخ” در “ژنو” نصب شده. آدم هایی با چهره های متنوع از مکان های مختلف دنیا در این تابلو دیده می شوند.

این سازه در نزدیکی دریاچه “ژنو” دیده می شود و یادمان (یا به عبارتی مقبره) یک فرد انگلیسی پولدار است که در ژنو زندگی می کرده. درواقع  انگلیسی ها باعث شدند که “سوئیس” به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری به دنیا معرفی شود.

بخشی از رهبران جنبش “پروتستان” ژنو

سالخورده ترین و کم سن ترین همسفرانم را در این تصویر می بینید.

مجسمه “ژان پیاژه” در فضای سبز محوطه دانشگاه ژنو دیده می شود.

آخرین جنگ سوئیس در اواسط قرن نوزدهم میلادی بوده که فقط ۶ روز هم به طول انجامیده. در تصویر، یکی از توپ های استفاده شده در جنگ را می بینید.

قبلا ساختمان های شهر ژنو” شبیه آن ساختمان خاکستری رنگ بودند.

نمایی از داخل City Hall شهر ژنو

“زولبیا”

این ساعت یکی از نمادهای شهر”ژنو” است که در محوطه “باغ انگلیسی” و در کنار دریاچه ژنو دیده می شود.

این دو مجسمه (هر دو مونث) نماد همبستگی “ژنو” و کنفدراسیون سوئیس هستند. سمت راستی نماد سوئیس و سمت چپی نماد ژنو است.

نمایی از داخل ساختمان Tourism Information شهر ژنو که بهترین اطلاعات را با ساده ترین روش همراه با لبخند و محبت به گردشگران عرضه می کنند.

با “جکی” به بخشی از شهر رفتیم تا از پروژه Cern که مربوط می شود به دنیای ذرات بنیادی Universe of Particles بازدید کنیم. در داخل این سازه چوبی هر کسی می تواند به صورت رایگان از تاریخ فیزیکی آغاز جهان مطلع شود و بفهمد که روش کار ذرات بنیادی و ذرات “هیگز” چگونه است.

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس http://atomicphysics.blogfa.com/post-11.aspx مراجعه کنید.

در شهر ژنو یک مسیر (بخشی مستقیم و بخشی دایره ای به طول ۲۷ کیلومتر) در عمقی از زمین (۱۰۰ متر زیر زمین) طراحی کرده اند که در آن با شتاب دهنده هایی شبیه آنچه که در تصویر می بینید، آزمایشات اتمی انجام می شود.

یکی از سوپرمارکت ها و رستوران های زنجیره ای در کشور “سوئیس”، MANOR نام دارد. به گردشگران توصییه می کنم که غذاهای خوشمزه، تازه و ارزان این فروشگاه را تجربه کنند.

همان

“فراری” یعنی زیبایی، سرعت و طعمی از خودنمایی!

نوشته شده توسط : سایت شخصی آرش نورآقایی

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *